Wpis z mikrobloga

Czołem Mirki i Wegierki,
na dniach kupię swoje pierwsze auto. Zamierzam przeznaczyć na ten cel kilkanaście tysięcy zł.
Szukam auta w benzynie, żeby móc założyć LPG.
Wśród rozpatrywanych samochodów są:
Fiat Bravo https://www.olx.pl/d/oferta/fiat-bravo-1-4-mpi-gaz-lpg-bez-korozji-pl-salon-CID5-IDXZqFl.html
Fiat Grande Punto https://www.olx.pl/d/oferta/fiat-grande-punto-1-4-benzyna-CID5-IDXZcvc.html
Peugeot 207
Tutaj wybór jest duży, mam na oku silniki 1.4 95KM i 1.6 109KM https://www.olx.pl/d/oferta/peugeot-207-niski-przebieg-CID5-IDXNNq9.html
Mam też jedna Mazdę 2 i Clio 3 i Golfa 5.

Zalezy mi na niskiej awaryjności i w miarę tanim serwisie i eksploatacji. Co myślicie o tych samochodach? Podzielcie się swoją opinią. Macie jakieś inne propozycje? #motoryzacja #samochody #pierwszysamochod #fiat #peugeot #volkswagen #mazda #renault
  • 15
@Pepu323: najwazniejszy to nie kupic trupa. Reszta to drugorzędna sprawa - eksploatacja kazdego kosztuje wiec kupuj takie ktore najbardziej ci sie podoba/ktorym najlepiej sie jezdzi. Plus pamietaj zeby nie oszczedzac na montazu lpg - oszczednosci sie zaczynaja jak bedziesz jezdzil. A jak zle ci instalacje zrobia to tylko sie zniechecisz i dolaczysz do teamu „gaz do zapalniczek”.
Ja osobiscie bym bral 207 ale dlatego ze jestem team Pug (obecnie mam 508)
Zalezy mi na niskiej awaryjności i w miarę tanim serwisie i eksploatacji.


@Pepu323: to wybierz auto z takim silnikiem, o którym wiadomo, że ma hydrauliczne regulowane luzy na zaworach. Silniki z manualną regulacją zazwyczaj po założeniu gazu trzeba regulować 2 razy częściej niż na czystej benzynie i mechanicy za to inkasują przynajmniej z 600zł za samą regulację bez wymiany albo regeneracji szklanek.

Jak myślisz nad fiatami to bierz z t-jetem w
@Pepu323: ten fiat bravo to ma ewidentnie naprawiane progi, wiec zacznij od sprawdzenia czy tylko zapaćkane czy jakoś normalnie naprawione. W tej wersji odpada trochę problemów z turbo, skrzynią biegów i klimatyzacją. Jednak to totalna bieda i słaby silnik, więc przyjemność z jazdy będzie mocno ograniczona. Cena też na to co oferuje wydaje mi się raczej wysoka. Całościowo auto tanie w naprawach i nie przesadnie awaryjne, ale też trzeba dobrze trafić.
@Pepu323: Tunerzy potrafią do takich t-jetów założyć większą turbosprężarkę, ostrzejsze wałki, lepsze kolektory i inne bajery, jadą na strojenie i te silniki podają 300hp więc nie bałbym się, że się np. zatrze czy coś. Jedynie skrzynia od Opla może być bolączką bo są o niej skrajne opinie. Niektórzy zostawiają ją fabryczną w projektowym aucie myśląc, że wytrzyma a inni mówią, że nie ale na co wymieniają to nie wiem.
@Pepu323: Jedynie skrzynia od Opla może być bolączką bo są o niej skrajne opinie. Niektórzy zostawiają ją fabryczną w projektowym aucie myśląc, że wytrzyma a inni mówią, że nie ale na co wymieniają to nie wiem.


@Pandillero: moja ślubna ma bravo 1.4 95KM, tam nie ma skrzyni M32.
za ta mam ją ja, miesiąc temu remont łożysk i ząbków jej robiłem. tfu. xD
natomiast po mieście te autko jest swietne,
@Pepu323 mam fiat bravo 1.4 90km pakiet sport,17cali kola
3lata eksploatacji, rocznik to 2007:
-skrzynia fiatowska niestety wyje na 5 i 6 biegu,nie naprawiam…
-paruja szyby-winowajca to permanentnie zamknięty obieg cyrkulacyjny powietrza
-maglownica stukała-wymiana
-belka tylnia korozja - wymiana
-sprzeglo wymiana
- rdza- podloga zdrowa ale wychodzi ruda na rantach nadkoli-robie wszystko na cacy. Wyszly tez rzeczy typy „ktos tu był” pod jednym progiem ( wersja sport).
-zawieszenie slabe -nie lubie jak
@Pepu323 hej,
Fiaty zjada rdza już z tego okresu i skrzynie potrafią być awaryjne
Pug jak nie bity to ma ocynk i nic nie gnije. 1.4 może się okazać UPG bo często ten motor lubi wypluć. 1.6 NFU najlepszy silnik i gaz znosi i jest idioto odporny ( sam mam) ale trudno znaleźć ta sztukę, bardzo mało ogłoszeń. Jak ktoś ma to nie chce sprzedać.