Wpis z mikrobloga

Kończy się pierwszy dzień roboczy nowego roku 2024. I w trollowniach CPK nie próżnują, przecież każdy dzień jest teraz na wagę złota. Z każdym dniem widmo utraty ciepłych posadek ciąży coraz bardziej. Najważniejsze teraz to przekonać opinię publiczną, aby skończyć z trudnymi pytaniami.

Przekaz w TVP za czasów PIS już poszedł. Zamówiono wiele sponsorowanych raportów firm doradczych. Aby jeszcze zacementować efekt, kupiono parę filmów sponsorowanych na YouTube. Hasła "Okęcie nie ma przyszłości", "Niemcy boją się CPK", "Zarobimy miliardy na cargo" wypowiedziano tysiące razy, wystarczająco dużo, aby były bezmyślnie powtarzane, bez kwestionowania.

Najgorsze co może się teraz zdarzyć, to audyt. Bo tam padną te wszystkie trudne pytania, które mogą obnażyć prawdę. Tego audytu pisowskie i cepekowskie trolle boją się jak ognia. Przecież wstępny audyt już był: pracował nad nim NIK, który po CPK nie pozostawił suchej nitki. A co dopiero będzie, jak audyt będzie bardziej wnikliwy i wyczerpujący?

Jak już kiedyś tutaj pisałem: narzędziem manipulacji dla starszych wyborców był TVPIS, dla młodszych - znani im jutuberzy. Natomiast dla ludzi w średnim wieku, przygotowano szereg sponsorowanych raportów i pseudo-ekspertów. Jakiś efekt jest, bo dzisiaj na głównej mamy znalezisko "Czy CPK jest nam potrzebny? Opinia uznanego w branży eksperta Macieja Wilka"

Wprawne oko wychwyci, że ten branżowy "ekspert" występuje właściwie w 90% artykułów. To znaczy: ekspertów popierających CPK mamy tak dużo, że większość z artykułów zawiera tylko to jedno nazwisko. Rzeczony ekspert to Maciej Wilk, były COO LOT-u. Jego kilkuletniej kadencji w LOT nie komentuję, chociaż co nieco słyszałem od kolegów z LOT. Obecnie "ekspert" ten pełni rolę COO w Flair Airlines - małej, kanadyjskiej low-costowej linii lotniczej.

Flair to ta bardzo poważna linia lotnicza, której rząd kanadyjski chciał cofnąć koncesję na prowadzenie działalności. To również linia, której wiosną 2023 roku leasingodawca zajął 4 samoloty w związku z zaległościami w płatnościach. Czy więc zarząd tej linii można zaliczać do grona poważnych ekspertów? Nie wiem, ale się domyślam. Wpis w CV może wygląda i ładnie, ale jak ktoś zna prawdę...

Gwiazdor wykopów dotyczących CPK, Maciej Wilk prowadzi twittera i udziela aktywnie wywiadów na YouTube. Tutaj link do jego profilu: https://twitter.com/MacVVilk Jaki interes ma Maciej Wilk w promowaniu CPK, jeszcze nie wiemy. Ale jego twitter jest praktycznie zalany monotematycznymi treściami wychwalającymi CPK pod niebiosa. Jeżeli poczytamy tweety Macieja Wilka, dowiemy się, że budowa CPK nie ma prawa być kwestionowana. To jedyne wyjście dla Polski, a sam projekt pozbawiony jest wad, ryzyka, czy wątpliwości. W przeciwieństwie do alternatyw CPK - one mają same wady, setki ryzyk i niezliczoną ilość wątpliwości.

Czy normalny, niezależny ekspert ma czas na tworzenie tak złożonych (i już na pierwszy rzut oka: manipulujących treści)? Czy każdy taki ekspert opracowuje staranne grafiki, wykresy, poświęca godziny na udział w wywiadach tak z nudów, z dobrej woli, pro-bono? Nie wiem, ale się domyślam. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wołam @Yuri_Yslin @grzmik i @Kroledyp bo to poniekąd mój komentarz podsumowujący ostanie rozmowy m.in. z Waszym udziałem.

#cpk #lotnictwo #samoloty #polityka
lhotse89 - Kończy się pierwszy dzień roboczy nowego roku 2024. I w trollowniach CPK n...

źródło: 021805025

Pobierz
  • 145
@lhotse89: w sylwestra na kanale z prawie milionem subów pojawil się materiał, którym prowadzący twierdzi że policzyli czy CPK się opłaca po czym jedyne co robi to przytacza dane z raportu Kearney xD że CPK jest super, że ekstra ale dopiero w opisie filmu stoi jak wół, że materiał sponsorowany przez CPK. Obrzydliwe. Nie mogę się doczekać końca tej propagandy i rozpoczęcia porządnej debaty.
Dość powiedzieć że projekt był przedmiotem analiz różnych firm konsultingowych w czasach rządów SLD, PO (Wtedy nazywał się CPL)


@Sebastix: i wtedy już ten projekt wyrzucono do śmietnika, bo przestał być ekonomicznie zasadny, świat już odchodzi od hubów, ekonomika świata się zmieniła, transport i samoloty się zmieniły. Pis ma jakaś dziwna tendencję, że wyciągał ze śmietnika wszystkie projekty PO i każdy jeden okazywał się niewypałem.
Lotnisk nam nie brakuje, to nie
@12lat25cm niby niezlikwiduje, tylko nie spina się to z liczbiami jakie są zaplanowane na CPK, jeśli mają spełnić się te prognozy to niestety ale nie ma szans utrzymać takiego ruchu na lotniskach regionalnych - jakie jest teraz. 2019 - 49 mln pasażerów, według tych niby prognoz CPK ma obsługiwać 40 mln w 2035 przecież to się nie spina.
@Kroledyp: Okęcie jest już w tym momencie za małe - to jest jedyny hub w Polsce. Możemy dalej na nim dziadować robiąc pseudo-modernizację albo postawić porządny hub korzystający z synergii transportu kolejowego i kołowego, znajdujący się między 1 i 3 największymi miastami w Polsce.

Mamy szansę zrobić coś dobrze zamiast wiecznej prowizorki, rozwijając przy okazji krajowego przewoźnika. Nie ma takiej tendencji o jakiej piszesz - Kopenhaga, czy Wiedeń które są konkurentami
@zbigniew23: spora część lotów z polski jest lotami do franfurtu albo amsterdamu gdzie są przesiadki i leci się za ocean, teraz te loty przesiadkowe będą odbywały się w CPK, lecąc do USA przesiadka we frankfurcie jeszcze nie jest zła bo powiedzmy, że jest po drodze, ale chcąc lecieć do Chin najpierw trzeba lecieć w jedną stronę do frankfurtu albo amsterdamu i później w drugą stronę do chin! co jest marnotrawstwem paliwa
To znaczy te loty mogą się bez problemu odbyć z Polski tylko LOT nie ma samolotów i przez to nie obsługuje tych tras. Z Niemiec głównie lecisz z wykorzystaniem chińskich linii lub Emirstes. Dlaczego standardowo nie ma takiego kierunku Z Warszawy? Bo z ruch z Polski do Chin jest mały. Do Tokio jakoś może być lot bezpośredni z Warszawy.
@stefan_senegal: Centralna Pralnia Kasiory - ot, istota całego projektu, a że lotnisko przy Warszawie jest niewydolne, no tak, jak każde lotnisko na świecie, a że potrzeba Polsce sieci szybkicj kolei, no potrzeba, a że energetykę trzeba przebudować no trzeba, ale można też drzeć mordę "hehe lewaki wolą lotnisko w berlinie, fur dojczland" a potem z ciotkami i pociotkami przez 8 lat zarządzać łąką
@zbigniew23: Jak reszta świata po covidzie. Średnio na zachodzie ludzie latają po 3 razy na rok. U nas obecnie to 1,1, a nasz region dalej się rozwija i do końca dekady ten trend się utrzyma - a jeszcze mamy potencjał na Białorusi i Ukrainie który jest w niewielkim stopniu wykorzystywany z oczywistych przyczyn, przecież ten stan też się zmieni. Te 40 mln + lotniska regionalne jest jak najbardziej do "zrobienia".
@lhotse89 pieknie podsumowane nic mnir tak nie wqrvia jak pochwala zlodziejstwa za tę samą ukradzioną kasę. Na TT od miesięcy te same nazwiska piewców sukcesu - Wilk, Janus, Kazimierczak, Mikosz i inne przydupasy czasem nawet udający, ze nie są z pisu. Po skali tej propagandy widać, ze cala para poszła w gwizdek i te 8 mld nawet nie wystarczyło żeby zrobić choć decyzje lokalizacyjna (lol) a pitolo o PnB