Wpis z mikrobloga

Siemanko, pytanie do osób z grona cybersecurity. Jak zacząć pracę w waszej branży? Wiem, że jest to dość szerokie pojęcie, ale tak naprawdę na chwilę obecną nie wiem z czym głównie się wiązać. Na razie robie rozeznanie. Jestem po studiach na telekomunikacji, pół roku pracowałam na NOCy, aktualnie pracuję w rodzinnej firmie niezwiązanej kompletnie z tym obszarem. I w związku z tym no najpierw musiałabym sobie odświeżyć trochę wiedzy bo minęło juz 1,5 roku od studiów. Czy któreś kursy są warte uwagi?
#cybersecurity #it #praca #studia #cyberbezpieczenstwo
  • 7
  • 0
@AusserKontrolle: No to szacun, bo na pewno musialeś przebyć długą drogę. Tak z ciekawości ile czasu zajęła ci nauka zanim podjąleś prace? I jak bylo u Ciebie z jez. angielskim?
Głównie interesowałoby mnie monitorowanie i analiza zdarzeń, tak szerzej mówiąc. Jakie konkretne stanowisko to nie umiem sprecyzować, na razie wszystko brzmi jakoś podobnie a dodatkowo zaczęło mnie to trochę przerażać, bo nie wiem przysłowiowo mówiąc w co ręce włożyć, czego się
@zozo_holo: No więc tak, ja uczyłem się 2 lata w tym rok do jednego certyfikatu który konieczny nie był ale sobie postawiłem taki cel i go zrobiłem. U mnie język angielski mówiony zaniedbany bo ostatni raz na maturze, a czytany pozwalający na czytanie dokumentacji technicznej i tego będą najczęściej wymagać.

Jak monitorowanie i analiza to SOC L1. Jest tu duże ssanie, ludzi brak, jednak musisz pamiętać że jest to praca zmianowa
@AusserKontrolle dzięki bardzo za podpowiedź, jednak kurczę chciałam się wystrzec tych 12h zmian nocnych bo jest to dla mnie katorga ale chyba nie ma innego wyjścia jak się przemęczyć jakis czas. A chyba właśnie od tego najłatwiej się wkręcić. Dzięki jeszcze raz, pozdrowionka