Wpis z mikrobloga

@login4znaki żadne 177fps.
-3 fps względem odświeżania dotyczy monitorów 60hz.
Wraz ze wzrostem odświeżania trzeba blokować fpsy procentowo.
I np. dla 144hz będzie to 138fps, a dla 240hz będzie to 225fps.
A najlepiej to odpalić ultra low latency bądź Reflex, jeśli Gra pozwala i sterownik sam ustawi właściwą blokadę ( )
@Larsberg jakie wnioski z obserwacji każdego wątka CPU?xd
@Larsberg powiem Ci, że i tak nic chyba nie przebija CRT i tego jak szybko reaguje 'matryca' (tak wiem kineskop).
Wszelakie fpp wyglądają obłędnie na CRT, zero smużenia. I nie, nawet Oled nie jest na tyle szybki aby wyeliminować całkowicie smużenie (choć robi to o wiele lepiej jak każdy inny LED)
  • 0
@Lurriel Mam panel IPS 180Hz i żadnego smużenia nie dostrzegam. Zauważalne jest to ponoć na VA. Co ciekawe TN odchodzą w zapomnienie i teraz IPS stają się standardem dla graczy.
@Larsberg jeśli nie zrobisz FPS cap poniżej maksymalnego odświeżania matrycy to g sync nie działa, a v-sync dodaje sporo input laga. Odsyłam do oficjalnego stanowiska Nvidii na ten temat i artykułu g-sync 101 na blurbusters, który testuje wszelkie wariacje za pomocą LDAT. Bo widzę, że mało w temacie wiesz wariaciku xD
Ogólnie ten setup, który podałeś to chyba najgorszy z możliwych xD
  • 0
@Ralphs: Naczytałem się o tym na Redditcie. Różnie to też działa w różnych grach. W takim Stalkerze działającym bez żadnych limitów przy klatkarzu 400fps na monitorze nie 180Hz nie widać żadego rozrywania. Co ciekawe jak ustawiłem limit na 177fps to mimo G-Synca doświadczyłem tearingu co mnie zdziwiło. Dopiero włączenie V-Sync roziązało problem ale też zwiększyło laga. Do eliminowania laga w trybie V-Sync NVidia stworzyła tryb Low Latency Mode który rzeczywiście niweluje
@Larsberg jedyne co robi prehistoryczny low latency mod to ogranicza pre render klatek do jednej w jakichś archaicznych tytułach, bo nowe gry mają to z automatu.
To że przy ograniczeniu na 177 bez v-sync miałeś screen tearing to nic nowego. V-sync jest jak najbardziej wymagany do pełnoprawnego działania g-sync, ale przy tak nieistotnym FPS cap, bo jedyne -3fps względem maksymalnego refreshu matrycy nadal może dochodzić do przekraczania 180 klatek na sekundę, bo
  • 0
@Ralphs Czyli zgadzamy się w kwestii tego że włączenie v-synca w panelu sterowania NVIDIA to mus. Zrobiłem teraz test w Stalkerze i sam v-sync ograniczał do 180 natomiast z Low Latency na Ultra było 171. Prawie 10 klatek urwał żeby poprawić input lag ale przy tak wysokim klatkarzu jest to nieodczuwalne.
@Larsberg tak, zgadzamy się. Do tego dodam, że mimo iż masz mniej klatek, to finalnie input lag i tak jest mniejszy ze względu na to, że limiter nie daje szans grze osiągnąć klatkarzu, którzy wymusza synchronizację pionową w jej pierwotnym sposobie działania.
  • 0
@Ralphs Zrobiłem jeszcze jedną rzecz. Do Low Latency #!$%@?łem jeszcze limiter na te 171fps i wiesz co? Mam wrażenie że imput lag jest jeszcze mniejszy ( ͡º ͜ʖ͡º)

W ogóle laga teraz nie czuć na v-syncu żadnego.