Wpis z mikrobloga

Łopata nie została wbita, ale została wykonana praca, która jest niewidoczna i wydane zostały 3 z 9 mld (planowanych). Ponoć sam projekt kosztował 500 mln, trochę też kosztowały wywłaszczenia + oczywiście wynagrodzenia ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Trzeba przeprowadzić kontrolę, audyt, sprawdzić opłacalność i wtedy pieprzyć o jakimś wstrzymywaniu inwestycji.


@cienki137: No ale przecież tak się dzieje, są audyty i weryfikują zasadność inwestycji, a to pis pieprzy o wstrzymywaniu xD Chyba że coś mnie ominęło na dniach
@kamiyama89: Pisowcy to jak widać byli już głupi za dzieciaka i tak po prostu weszło im w dorosłość: „Mamo mam Master Plan sprzątania w pokoju. Już wstałem, rozciągnąłem się i zacząłem rozglądać się od czego by zacząć. Po prostu to zajęło 8 godzin”
@cienki137: Ja bym przede wszystkim chciał zobaczyć tę opłacalność, bo temat już się przewijał jakiś czas temu na wykopie, wspominane były niezależne raporty itd. i przywoływany jest często raport EY, gdzie sam EY pisze, że "Raport EY nie zawiera analiz związanych z wydatkami na inwestycję w CPK. W konsekwencji, raport EY nie zawiera informacji ani prognoz dotyczących rentowności, czy okresu zwrotu z inwestycji.". Ponadto wszelkie wyliczenia jakie EY przeprowadziło opierały się
czyli widać, że przez 7 lat #!$%@? zrobili tylko nie widać ile kasy na to #!$%@?


@BoleKk87: duże inwestycje trwają długo. Faza koncepcji i planowania jest długa, bo trzeba uwzględnić zdanie wielu podmiotów. Trzeba najpierw zrobić wstępny plan, dać pod opinię różnym instytucjom, samorządom. Potem powstaje projekt koncepcyjny, trzeba go znowu uzgodnić, pozbierać różne opinie w tym środowiskowe, a to trwa wiele miesięcy każde z nich.
Ludzie (ignoranci) myślą, że przychodzi
akoś słabo im te badania i analizy poszły, skoro wywalono już na to masę kasy, a fizycznie dalej nic tam nie ma


@not_me: jak nie ma jak są zgody i opinie? Zanim powstanie wjedzie koparka musi być pozwolenie na budowę. Wcześniej projekt budowlany. Żeby on powstał trzeba zrobić decyzje środowiskową, mapy, badania geologiczne, uzgodnić koncepcje. Zanim zrobisz mapę musisz wszystko rozebrać a wcześniej ludzi wysiedlić, bo inaczej mapy będą nieaktualne. Etap
@kamiyama89: Poproszę badania środowiskowe w szczególności mapę hałasu. Tylko tą pierwotną, która szybko znikła a nie ten gówno ogólnik, że dopiero po wybudowaniu można określić poziomy hałasu.
Bo wczoraj w nocy ktoś już też mądrze powiedział - cargo lotnicze to jest ułamek światowego transportu jeżeli chodzi o wolumen, większość transportowana jest statkami i koleją.


@GlodnaCykada: Ale jeśli chodzi o wartość już całkiem spory udział. Wypowiadał się o tym m.in były prezes LOT, Mikosz.

Jak stwierdza IATA (Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych) kraje, które poprawią o 1 proc. obsługę ładunków powietrznych zyskują 6-proc. wzrost w wymianie towarowej z zagranicą. To
@WarwaraBasia: Jeżeli chodzi o wartość to się zgadza, bo taka jest natura transportowania cargo drogą lotniczą - robi się to tylko w przypadku tego czego nie da się przetransportować statkiem bo np. wilgoć czy koleją, rzeczy o dużej wartości same w sobie i rzeczy, które muszą pilnie dotrzeć (bo jakaś awaria gdzieś czy dobra ulegające zepsuciu), w przeciwnym razie stosowanie transportu lotniczego do cargo jest całkowicie bezzasadne. I teraz trzeba się
A jeżeli chodzi o lotnictwo cywilne z CPK, no to niestety weryfikują realia - każdy to by chciał latać jak najbliżej od siebie, a nie z jakiegoś narzuconego punktu pół Polski dalej, więc niezbyt to grzeje tę część populacji.


@GlodnaCykada: No tylko dziwnym trafem linie nie chcą latać z Katowic, Krakowa czy Gdańska do USA, Australii czy południowej Afryki. I to się nie zmieni, bo tak daleko latają z hubów typu
I teraz trzeba się zastanowić - jakie są realne szanse, że istnienie tego portu sprowadzi to cargo, a na ile jest to myślenie życzeniowe, że "może sprowadzić" i jaki będzie wolumen tego drogocennego (tj. przynoszącego ładne wpływy do budżetu) cargo


To już nie do mnie. Zakładam że mądrzejsi ode mnie zrobili już takie analizy. Sama mam tylko wątpliwości na ile prognozy dotyczące wzrostu ruchu pas. sprawdzą się w zderzeniu z ograniczaniem emisji
@WarwaraBasia: Nie latają tak daleko, bo też nie ma takiej bazy pasażerów dla lotniska regionalnego, ale pytanie czy takie centralne lotnisko sprawi, że nagle zaczną latać, bo będzie na tyle duża baza i czy znajdą się przewoźnicy, który będą chcieli to obsadzić? Niestety jeśli chodzi o ruch pasażerski to aż takiej wiedzy nie mam i nie wiem, w który odpowiedni raport z przygotowaną analizą bym miał zajrzeć po to. I źle