No właśnie, kilka i dobrych, a nie wybitnych które mają jakiś wpływ na swój gatunek. W latach 2000-2010 wyszły 4 części GTA, Morrowind, Oblivion i prawie Skyrim(2011) Trzy części Gothica, Warcrafty, StarCrafty, WoW Mafie, kilkadziesiąt różnych gier Star Wars i Władcy pierścieni, cała seria gier Harrego Potter'a, Crysis, od cholery różnych RTSów i tak można wymieniać.
No ale koleś napisał że są same gnioty, a jeszcze różnica pomiędzy "gnioty" a "dobre gry" tak? Zresztą mówisz o wybitnych grach i podajesz Gothic 3 albo Mafia 2 jako przykład? xD Na tej samej zasadzie mogę powiedzieć że Hogwarts Legacy albo Jedi Survivor był wybitny. xD
W tamtych latach gry dopiero raczkowały więc dużo łatwiej było twórców wpaść na koncepcję całkowicie nową. Teraz rynek jest znacznie większy więc chcą
@Alfred_HugeCock_24_17: W pełni się zgadzam. Efekt jest jaki jest - z jednej strony dostajesz obiektywnie dobre gry, które zwyczajnie nudzą, bo to już n-ty ogrywany przez kogoś tytuł, w którym np. strzela z karabinku albo macha patykiem, tyle że w innej odsłonie graficznej. Z drugiej strony część graczy oczekuje właśnie sprawdzonych rozwiązań(np. płacze o TPP w Cyberpunku lub w Kingdom Come), duzi producenci nie chcą ponosić ryzyka i koło się zamyka.
@Kajtosz: No i ile z tych kilkudziesięciu gier SW/LOTR było wybitnych? XD KOTOR?
W przeciągu ostatnich 15 lat wyszło również dużo fantastycznych tytułów, a to co piszesz Ty i reszta boomerów w komenatrzach - to #!$%@? o szopenie, nie mające nic wspólnego ze stanem faktycznym
@Alfred_HugeCock_24_17: Trochę mocno przeinaczyłeś jego wypowiedź. Mówił że w 00'-10' wyszły trzy gothici a nie gothic 3, mafie, a nie mafia 2, i że te gry są wybitne bo ukształtowały te gierki które wychodzą dzisiaj. I to jest prawda wg mnie.
Dzisiejsze gry dużego kalibru za to wprowadzają coraz to bardziej fikuśne rozwiązania jak doić bez końca, i wykorzystują to inne gierki czyli ogólnie season pass'y skórki, sezony, dodatki. Oczywiście nie
@Kajtosz pitolisz jak kolega wyżej. Po prostu kiedyś gry ewoluowały szybciej. Spłycasz kilka gier do assassin's Creeda tak samo można spłycić wszystko co jest w otwartym świecie z samochodami do GTA czy RPGa w otwartym świecie do Gothica.
To że w wielu grach są rozwiązane do dojenia graczy to ja z tych nie dyskutuję. Gry stały się mocno mainstremowe, gra w nie dużo normików a nie tak jak 20 lat temu gdzie grami interesowali się tylko niewielka grupa nerdów, więc twórcy to wykorzystują. Jednocześnie warto pamiętać że te rozwiązania są wprowadzane bo ktoś te mikrotransakcje w grach kupuje. Gdyby każdy olewał skórki w LoLu, CS-ie czy inne karty
Częściowo wiąże się to z procesem mainstreamizacji – w latach dziewięćdziesiątych gry video były znacznie mniej popularną rozrywką, co dawało twórcom o wiele większy margines swobody artystycznej i przestrzeni do eksperymentowania. A częściowo doszło do tego procesu, do którego w jakimś stopniu dochodzi zawsze, we wszystkich obszarach sztuki – niegdyś buntowniczy i rewolucyjnie twórczy artyści z wiekiem zaczynają coraz mocniej polegać na bezpiecznych, sprawdzonych już, schematach. W
jest ich #!$%@?, kolejny co branze sledzi przez pryzmat call of duty i assasynow.
@nobrain: Jak masz 15 lat to możesz tak uważać. Ja mam prawie 40 i praktycznie wszystko co obecnie wychodzi już gdzieś kiedyś widziałem w takiej czy innej formie. Gdyby nie indyki to obecny gamedev praktycznie stałby w miejscu bo duże firmy nie chcą wprowadzać innowacyjnych i ryzykownych zmian. Nie mówiąc już o tym, że ciężko jest wymyślić
Z ostatniego roku to chociażby Remnant 2, Lies of P, BG3, Zelda Tears of Kingdom, Mario Wonder, Resident Evil 4 Remake, Dave the Diver, Hogwarts Legacy, Pizza Tower, Sea of Stars, Talos of Principle 2, Dead Space Remake
@Zarrakash: troche nie trafiles, jestem starszy od ciebie a giereczki jaraja mnie tak samo dzisiaj jak i w czasach kiedy another world bylo szczytem. nigdy nie wychodzilo wiecej zajebistych gier niz obecnie.
Tak, nie przeczę, że wychodzi dużo gier, które mogą się podobać i kogoś bardzo wciągnąć. Są różne gusta. Ktoś spędzi 5k godzin w minecrafcie, docie, lolu czy csie, a inny będzie odgrywał 50 tytułów w tym czasie.
Bardziej chodziło mi o to, że gier, o których byłoby głośno i które potrafią wciągnąć
@GladysDelKarmen: no nie, zesrales sie, udowodniono ci że bredzisz, więc teraz zarzucasz innym własne zachowanie i brniesz dalej w te bzdury
Bardziej chodziło mi o to, że gier, o których byłoby głośno i które potrafią wciągnąć na długie godziny (nie wliczając multiplayerów) wychodzi niewiele.
@GladysDelKarmen: to że najwyższe miejsca jakichkolwiek top gier zajmują produkcję właśnie z ostatnich 15 lat jak sobie tłumaczysz?
@nobrain: Nie "wchodzę" - po prostu jestem pełen podziwu, że od dziesięcioleci katowania ciągle tych samych gatunków i mechanik jeszcze nie poprzepalały Ci się receptory. Have fun :)
Sikorski odwala taką robotę na arenie międzynarodowej, Tusk odblokował 600mld. Takich polityków nam trzeba. Poważnych i szanowanych. W komentarzu zdjęcie dla kontrastu. #polityka
No właśnie, kilka i dobrych, a nie wybitnych które mają jakiś wpływ na swój gatunek.
W latach 2000-2010 wyszły 4 części GTA, Morrowind, Oblivion i prawie Skyrim(2011)
Trzy części Gothica, Warcrafty, StarCrafty, WoW Mafie, kilkadziesiąt różnych gier Star Wars i Władcy pierścieni, cała seria gier Harrego Potter'a, Crysis, od cholery różnych RTSów i tak można wymieniać.
A w ostatniej dekadzie?
Assasins creed, Assasins
No ale koleś napisał że są same gnioty, a jeszcze różnica pomiędzy "gnioty" a "dobre gry" tak? Zresztą mówisz o wybitnych grach i podajesz Gothic 3 albo Mafia 2 jako przykład? xD Na tej samej zasadzie mogę powiedzieć że Hogwarts Legacy albo Jedi Survivor był wybitny. xD
W tamtych latach gry dopiero raczkowały więc dużo łatwiej było twórców wpaść na koncepcję całkowicie nową. Teraz rynek jest znacznie większy więc chcą
KOTOR?
W przeciągu ostatnich 15 lat wyszło również dużo fantastycznych tytułów, a to co piszesz Ty i reszta boomerów w komenatrzach - to #!$%@? o szopenie, nie mające nic wspólnego ze stanem faktycznym
I to jest prawda wg mnie.
Dzisiejsze gry dużego kalibru za to wprowadzają coraz to bardziej fikuśne rozwiązania jak doić bez końca, i wykorzystują to inne gierki czyli ogólnie season pass'y skórki, sezony, dodatki. Oczywiście nie
To że w wielu grach są rozwiązane do dojenia graczy to ja z tych nie dyskutuję. Gry stały się mocno mainstremowe, gra w nie dużo normików a nie tak jak 20 lat temu gdzie grami interesowali się tylko niewielka grupa nerdów, więc twórcy to wykorzystują. Jednocześnie warto pamiętać że te rozwiązania są wprowadzane bo ktoś te mikrotransakcje w grach kupuje. Gdyby każdy olewał skórki w LoLu, CS-ie czy inne karty
https://www.youtube.com/watch?v=XkdRNaMEzqQ
https://patronite.pl/post/57968/wideoesej-o-nowych-starych-grach-slow-pare-dread-delusion-gloomwood-lunacid-brush-burial
@Zarrakash: jest ich #!$%@?, kolejny co branze sledzi przez pryzmat call of duty i assasynow.
@nobrain: Jak masz 15 lat to możesz tak uważać. Ja mam prawie 40 i praktycznie wszystko co obecnie wychodzi już gdzieś kiedyś widziałem w takiej czy innej formie. Gdyby nie indyki to obecny gamedev praktycznie stałby w miejscu bo duże firmy nie chcą wprowadzać innowacyjnych i ryzykownych zmian. Nie mówiąc już o tym, że ciężko jest wymyślić
Z ostatniego roku to chociażby Remnant 2, Lies of P, BG3, Zelda Tears of Kingdom, Mario Wonder, Resident Evil 4 Remake, Dave the Diver, Hogwarts Legacy, Pizza Tower, Sea of Stars, Talos of Principle 2, Dead Space Remake
@Zarrakash: troche nie trafiles, jestem starszy od ciebie a giereczki jaraja mnie tak samo dzisiaj jak i w czasach kiedy another world bylo szczytem. nigdy nie wychodzilo wiecej zajebistych gier niz obecnie.
@nobrain: W takim razie widzę, że nick nieprzypadkowy. Chyba, że jarasz się głównie grafiką. W każdym razie cieszę się, że dobrze się bawisz :)
Tak, nie przeczę, że wychodzi dużo gier, które mogą się podobać i kogoś bardzo wciągnąć. Są różne gusta. Ktoś spędzi 5k godzin w minecrafcie, docie, lolu czy csie, a inny będzie odgrywał 50 tytułów w tym czasie.
Bardziej chodziło mi o to, że gier, o których byłoby głośno i które potrafią wciągnąć
@GladysDelKarmen: to że najwyższe miejsca jakichkolwiek top gier zajmują produkcję właśnie z ostatnich 15 lat jak sobie tłumaczysz?