Z ciekawości. Ile +/- pali taki dragonfly 333 na godzinę lotu? Albo 100km (chociaż pewnie tak się nie podaje) i jaki jest koszt tej (chyba) nafty do maszyn latajacych? #helikopter #samoloty #piloci jaki jeszcze tag mogę dodać?
@The_Rainman: mniej więcej 75 L / 520 km czyli jakieś 14 L / 100 km chociaż znalazłem też info, że do użytku ma tylko 57 L / 300 km co przekłada się na 19 L /100 km więc wyciągnij sobie średnią ( ͡º͜ʖ͡º)
Rotax realnie zre 14-18 l/h benzyny, ale zużycie paliwa to ułamek realnych kosztów. Praktycznie bez większego znaczenia. Silnik moze palic dużo, ale jesli sprzęt ma niskie koszty obsług, to ogólny koszt godziny będzie niski. I odwrotnie, niskie zużycie paliwa w połączeniu z bajońskimi kosztami obslugi daje wysoki koszt godziny lotu
@The_Rainman: Mało tego, silnik Rotax 914 zastosowany w tej maszynie może latać na benzynie lotniczej 100LL ale podobno też daje radę na zwykłej E95. Benzyna E95 teraz jakieś 6,30 zł / L a 100LL:
Aktualizacja 15.02.2024 r.: Na lotnisku Mielec (EPML) zaktualizowane zostały ceny paliwa AVGAS 100LL i wynoszą:
Dzisiaj mija 20 rocznica przystąpienia Polski do UE. Unia realnie zmieniła moje życie. Nie wyobrażam sobie Polski poza UE. Zaplusuj, jesli się za mną zgadzasz.
#helikopter #samoloty #piloci jaki jeszcze tag mogę dodać?
@The_Rainman:
chociaż znalazłem też info, że do użytku ma tylko 57 L / 300 km co przekłada się na 19 L /100 km
więc wyciągnij sobie średnią ( ͡º ͜ʖ͡º)
https://www.redbackaviation.com/dfh-dragonfly-333-dragonfly-334-helicopters/
Mało tego, silnik Rotax 914 zastosowany w tej maszynie może latać na benzynie lotniczej 100LL ale podobno też daje radę na zwykłej E95.
Benzyna E95 teraz jakieś 6,30 zł / L
a 100LL:
jak mniemam też za litr.
(