Wpis z mikrobloga

Jako, że niedługo planuję budowę domu, chcę wdrożyć się w temat #smarthome #inteligentnydom i zbudować jakieś integracje/automatyzacje w domu rodzinnym, które tak czy siak się przydadzą, a dadzą mi wiedzę.

Aktualnie posiadam w swoim pokoju prostą smart zarówkę oraz taśmę LED. Jedno i drugie pochodzi od firmy Meross i działa z #homekit bezpośrednio, bez żadnych bramek itd. Dodatkowo mam #appletv #appletv4k i dodane tam małe automatyzacje zapalające i gaszące te dwie lampki w różnych sytuacjach - tak więc tak wygląda moje dotychczasowe doświadczenie. ( ͡ ͜ʖ ͡)

Generalnie jestem bardzo początkujący w temacie, a bardzo głodny wiedzy, więc:
1. Czy na początek wystarczy #raspberrypi Zero 2 W jako urządzenie działajace 24/7, utrzymujące integracje? Czy może szukać coś innego?
2. Sterowanie miałoby się odbywać przez aplikację Home/Dom na urządzeniach Apple'a - czy w takim wypadku wystarczy mi instalacja na urządzeniu z punktu wyżej serwera #homebridge?
3. Nie wiem, czy lepiej iść w #homebridge czy #homeassistant - co jest lepsze do #apple i prostych połączeń?
4. Poza urządzeniem potrzebuję podobno jeszcze bramki - znalazłem póki co dwie: ConBee II oraz Sonoff ZBDongle Plus-E. Co będzie lepsze?

Zależmy mi na tym, aby kupić jak najmniej sprzętu, a zachować przy tym jak największą integracje między urządzeniami/czujnikami różnych firm. #zigbee to dobry kierunek w tym wypadku?

#zigbee #tuya #homeassistant #homebridge
  • 16
  • Odpowiedz
Czy na początek wystarczy #raspberrypi Zero 2 W jako urządzenie działajace 24/7, utrzymujące integracje? Czy może szukać coś innego?


@damian44__:

1)Jeśli myślisz o dłuższym projekcie niż trochę zabawy to zapomnij o raspberry pi. Nie sprawdza się na dłuższą metę.
2,3) Nie wykluczałbym HomeBridge i HA. Ja mam akurat Domoticz (planuję migrację na HA), ale Home Bridge to dla mnie taka bramka pomiędzy Domoticz a Apple. Całość sterowania zbuduj w oparciu o
  • Odpowiedz
@damian44__: