Aktywne Wpisy
Koksixk +102
Siema w tym 17 zadaniu z arkuszu z matematyki która odpowiedź jest poprawna B? Nie jestem pewien zapisu.
#matury2024
#matury2024
Jezus_Choroszcz +22
Ktoś tu pisał ze to kredyt na caryce.
Caryca skonczyla z praniem sianka z knura i wychodzi na to ze to kredyt na centaura, obstawiam ze zezolina wykradnie dudki i pogna siną w dal do swojego pigmentododatniego i to juz we wtorek 😂
Dane dostepne dla kazdego w goglu wpiszcie 'sorfaj krs'
Jak chcieli prac siano to wystarczylo otworzyc spolke z.o.o i brac dochody na ta spolke a hajs wyprowadzac z firmy
Caryca skonczyla z praniem sianka z knura i wychodzi na to ze to kredyt na centaura, obstawiam ze zezolina wykradnie dudki i pogna siną w dal do swojego pigmentododatniego i to juz we wtorek 😂
Dane dostepne dla kazdego w goglu wpiszcie 'sorfaj krs'
Jak chcieli prac siano to wystarczylo otworzyc spolke z.o.o i brac dochody na ta spolke a hajs wyprowadzac z firmy
Aktywne Znaleziska
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Northrop N-1M
Pod koniec lat 20 XX wieku Jack Northrop zajmował się badaniem „latającego skrzydła” co poskutkowało zbudowaniem pierwszego prototypu o nazwie X-216H, który to był wersją rozwojową poprzednich projektów badawczych, lecz nie był w pełni samym skrzydłem, ponieważ posiadał podwójny ster kierunku w układzie dwubelkowym oraz pojedynczy stabilizator pionowy.
N-1M był jednym z całej serii późniejszych tego typu projektów. Opracowany i zbudowany w latach 1939-1940 jako platforma testowa w celu potwierdzenia praktyczności zastosowania latającego skrzydła. Samolot był wykonany głównie ze specjalnie laminowanych wartsw klejonego drewna co pozwalało na łatwe modyfikacje płatowca. Pierwszy lot odbył się 3 lipca 1941r nad jeziorem Baker w Kalifornii.
W trakcie pierwszego lotu pilot testowy Vance Breese oderwał maszynę od ziemi podczas kołowania z dużą prędkością. Według niego samolot nie mógł wnieść się powyżej pięciu stóp (~1.5m) a sam lot można było utrzymać w poziomie poprzez zadanie dokładnego kąta natarcia. Problem rozwiązano odpowiednio dostosowując krawędzie spływu na sterach wysokości oraz końcówkach skrzydeł.
Loty testowe wykazały, że N-1M jest zadowalający pod względem kontroli i stabilności lotu, lecz był za ciężki i miał zbyt małą moc, co poskutkowało zmianą dotychczasowych czterocylindrowych silników Lycoming O-145 na sześciocylindrowe silniki Franklin 6AC-264F2. Do listopada 1941r wykonano 28 lotów. Okazało się, że w obecnej formie płatowiec ma tendencję do „holendrowania” (ruch samolotu składający się z połączonego odchylenia i przechylenia). Oscylacje wyeliminowano wprowadzając szereg modyfikacji w konfiguracji skrzydła samolotu.
N-1M był pomyślnym projektem, który ugruntował drogę późniejszym dużo bardziej zaawansowanych programom. Samolot można obecnie zobaczyć w National Air and Space Museum's Steven F. Udvar-Hazy Center.
Podstawowe dane techniczne (N1-M):
Załoga: 1
Długość: 5.46m
Rozpiętość skrzydeł: 11.79m
Powierzchnia nośna: 33m^2
Wysokość: 1.50m
MTOW: 1769kg
Napęd:
wersja oryginalna:
2x Lycoming O-145 65hp (48kW) - czterocylindrowy bokser chłodzony powietrzem
wersja po zmiane:
2x Franklin 6AC-264F2 117hp (87kW) - sześciocylindrowy bokser chłodzony powietrzem
Vmax: 320km/h | 170kts
Zasięg: 480km | 260nmi
Pułap: 1200m (4000ft)
#lotnictwo #samoloty #inzynieria #ciekawostki #historia #gruparatowaniapoziomu #hobby #aircraftboners #zainteresowania
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają się moje wypociny