Wpis z mikrobloga

Mirki jest taka sprawa - 1,5 roku temu kupiłem Opla Insignie, ze zrobionym chipem - nie zależało mi na tym ale szczerze mówiąc nie było wtedy zbyt wielkiego wyboru. Przez ten cały okres samochód jeździł ok, aktualnie mam przebieg około 220k km i chyba będzie turbosprezarka do roboty - jest trochę oleju oraz luz. Z wiadomych względów zapewne żaden serwis nie podejmie się regeneracji wystawiając gwarancje na samochód po chipie - w związku z tym zastanawiam się - skąd mogę wziąć oryginalne oprogramowanie? Wysłałem maila do gościa od którego kupiłem (tylko taki kontakt znalazlem), z pytaniem czy może jakimś cudem gdzieś przypadkiem ma jeszcze oryginalny soft, ale jeszcze nie odpisał - zresztą marna szansa, że cokolwiek z tego będzie bo to już wiadomo nie jest jego problem. Ma ktoś jakiś pomysł?

Ofc mój błąd, że przy zakupie nie poprosiłem o oryginalny soft czy nawet wgranie oryginału ale niestety na to już nic nie poradze.

#motoryzacja #mechanikasamochodowa #mechanika
  • 7
@pepepanpatryk: Oryginalny soft wrzuci Ci dowolny dobry tuner, te lepsze narzędzia do obsługi ECU mają bazę oryginalnych softów silników.
Drugi temat dobrze nadmienił poprzednik, przecież osoba regenerująca turbo nie ma w dupie hamowni, nie sprawdzi czy to auto było modyfikowane czy nie i zupełnie szczerze go też to nie interesuje. Dostaje zazwyczaj już wymontowane turbo, regeneruje je i oddaje.
@xyz_xyz: przecież jak będą robić komplet czyli demontaz, regeneracja i montaż to przecież sobie chyba mogą sprawdzić jakie są żądane parametry pracy turbiny i dawka wtrysku i na tej podstawie stwierdzą że to nie są oryginalne parametry. Zresztą przecież równie dobrze mógłbym dac turbo do regenracji, dowalić później jakiegoś konkretnego chipa, turbo się rozsypie po miesiącu i przyjść powiedzieć że źle zrobili. A przypuszczam, że jak tylko samą regenerację mieliby robić
Zresztą przecież równie dobrze mógłbym dac turbo do regenracji, dowalić później jakiegoś konkretnego chipa, turbo się rozsypie po miesiącu i przyjść powiedzieć że źle zrobili.


@pepepanpatryk: W polsce gwarancja na naprawy samochodu zazwyczaj jest nie do wyegzekwowania - chyba że jesteś skory sądzić się latami z warsztatem. Nawet jak jakiś warsztat zechce wykręcić za darmo nowe turbo to zaraz okaże się że zakład regenerujący się wyprze.

A tak to możesz jeszcze
@pepepanpatryk: Tak ja pisze kolega @biskup2k - zasadniczo gwarancja nie do wyegzekwowania. Nawet jeżeli będziesz miał na fakturze wymianę przewodów olejowych turbo, to zawsze ktoś się może wyprzeć nieprawidłową eksploatacją typu - za mało oleju, płynu chłodniczego, brak stosowania się do zaleceń pt. każdorazowe schładzanie turbo po jeździe itp.
Ale jeżeli faktycznie czujesz, że Twój chip może być jakąś przeszkodą, to wiedz, że są warsztaty robiące turbosprężarki konkretnie pod tuning, są
@pepepanpatryk: luz na wirniku będzie zawsze, tak samo olej.
Jak nie dolewasz oleju nic z tym nie rób.
Jak Ci hałasuje sprawdź najpierw szczelność układu wydechowego, kolektor plecionkę itd.
Jak chcesz regenerować, to uprzedzam jest sporo naciągaczy na rynku, którzy Ci tylko wypiaskują, a zapłacisz jak za kompletna regeneracje z wymiana wirnika.