Wpis z mikrobloga

Muszę wymienić opony letnie i zimowe z uwagi na to, że już są stare. Kupienie 2 zestawów opon premium to jest koszt rzędu 5-6k pln.

Rozwiązanie które do mnie przemawia aktualnie, to kupienie dobrych całorocznych opon, co kosztowałoby 2-2.5k.

Przerzucił się ktoś z was na opony całoroczne i ma jakąś opinię na świeżo?

#kiciochpyta trochę #motoryzacja
  • 22
  • Odpowiedz
  • 0
Od opon rozpoczyna się cało pojęte bezpieczeństwo. Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. To samo tyczy się całorocznych
  • Odpowiedz
@michal-skora jeżdżę już chwilę na całorocznych, w góry bardzo rzadko, głównie ekspresówki, autostrada i miasto. Rotuję opony dwa razy do roku przód-tył i polecam.
  • Odpowiedz
Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. To samo tyczy się całorocznych


@MikeR: bardzo mondre... szkoda, tylko, że to zwykłe dyrdymały. Wszystko zależy gdzie ktoś mieszka, w jakich porach korzysta z auta, jakie ma doświadczenie i umiejętności prowadzenia auta.
  • Odpowiedz
@michal-skora: całoroczne od kilku lat here. I szczerze polecam (z napędem na tył :), przebyły również zimowe wyprawy w góry, najpopularniejszy model polskiej marki. Generalnie przy obecnym klimacie jest tak, że z właściwości opon zimowych jesteś w stanie skorzystać kilka - kilkanaście dni w roku, natomiast w pozostałe dni, takie jak deszcz i temperatury w okolicach zera te całoroczne wbrew pozorom sprawdzą się lepiej niż zimowe
  • Odpowiedz
@michal-skora: Ja w październiku gdy zbliżał się sezon zimowy kupiłem Klebery wielosezonowe, zimę przejeździłem bez żadnych problemów, na ten moment gdy jest już ciepło też sprawują się dobrze. Aktualnie zrobiłem na nich 15 tysięcy km. Niestety nie mogę powiedzieć co będzie gdy będą bardziej zużyte. Samochód 300 konny z tylnym napędem.
Decyzję podjąłem dlatego, że zimówki jak i letnie były już zużyte.
  • Odpowiedz
@michal-skora:

Bardzo ciężko obiektywnie porównać opony bo każdy jeździ w innych warunkach, po innej drodze i innym autem. Podobno całoroczne najbardziej odstają od letnich. Tutaj masz zestawienie gdzie są całoroczne, jest jedna zimowa i jedna letnia.
Best 10 All Season Tires for 2023/24 - Tested in the Dry, Wet and Snow!

Mam jednak problem z tym zestawieniem po tym filmie: TEST TOPOWYCH opon całorocznych | Goodyear Vector 4Seasons G3 vs Michelin
  • Odpowiedz
@michal-skora: @WesolyLudwiczek nie jeździłem nigdy na całorocznych, ale kosztowo to nie będzie wychodziło podobnie co 2 komplety opon letnie/zimowe? Nie licząc zmian kół oczywiście, to całoroczne będą się zużywały 2x szybciej przez ciągłe ich użycie niż opony, które są używane tylko w jednym sezonie.
  • Odpowiedz
@michal-skora: ja jeżdze od 3 lat na wielosezonie, najpierw zwykły pierdek 130km, teraz auto ponad 300km, nie zamierzam wracac do 2 kompletów. Rocznie koło 20k km. Jak nie mieszkasz w górach ja nie widze sensu kupowania 2 kompletów, bierz jedne wielosezonowe porządnej marki i zalatwione.
  • Odpowiedz
@Matronel: Napisałem tak trochę z czapy bo nie wgłębiałem się w problem zużycia bo nie było to dla mnie aż tak istotne, gdzieś o tym po prostu wyczytałem. Moim zdaniem kosztowo opony letnie/zimowe mają jedynie sens jak robisz bardzo dużo kilometrów.
Ja na Goodyear Vector 4 Seasons Gen 2 zrobiłem 50 000km i bieżnik miał 5-6mm więc chyba tyle co na jednym komplecie zimowych/letnich ??? Więc to może być bujda powtarzana
  • Odpowiedz
@michal-skora podobno można nie kupować na siłę opon premium tylko zwykłe Michelin, Brigestone itp za 400 zł za sztukę, które będą działać tak samo w warunkach jakich jeździ normalny człowiek i nie płakać na wykopie.

Chyba że jeździsz w formule 1 to wtedy może warto kupić drogie opony. Jeżeli nie to dajesz się robić koncernom aż miło xd
  • Odpowiedz
Kupienie 2 zestawów opon premium


@michal-skora: tylko zależy jakie to premium i czego oczekujesz,

bo mówisz o topowym zestawie zima + lato, najlepsze właściwości jezdne, takie chcesz,

a zarazem zestawiasz to z oponami wielosezonowymi które będą gorsze niż topowe zamówki w zimie i gorsze niż topowe letnie w lecie,
  • Odpowiedz