Wpis z mikrobloga

@Yelonek: podoba mie się to u góry z tymi różnymi źródłami energii, takie życiowe i prawdziwe. Tylko podpisy trzeba zmienić na WUNGIEL, WUNGIEL, WUNGIEL, GAZ, SŁOŃCE
@bidzej: przepalanie ropy do poruszania pojazdów to straszne marnotrawco surowca. Nie potrafimy produkować większości produktów ropopochodnych bez niego. Gumy, plastik, asfalt, smary, ubrania, farby, perfumy, nawozy, lekarstwa.

Dlatego te teksty o samodzielnej kolonii na Marsie to sobie można między bajki włożyć, bez ropy nic tam nie wyprodukują a wozić ją kosmicznymi cysternami to głupia szczoteczką do zębów będzie tysiące dolarów kosztować.
@QRQ:

Nie potrafimy produkować większości produktów ropopochodnych bez niego. Gumy,


No nie do końca, wszystko potrafimy, po prostu tak jest taniej. Btw Michelin już opracował opony bez ropy
@Yelonek: jednocześnie są topowym krajem na świecie, który importuje energię XD No #!$%@? nic dziwnego, w dzień eksportują energię z PV, a w nocy importują XD
  • 0
jednocześnie są topowym krajem na świecie, który importuje energię XD No #!$%@? nic dziwnego, w dzień eksportują energię z PV, a w nocy importują XD


@GeDox: A może dlatego, że są największym konsumentem elektryczności w Europie? Niby importują i eksportują, ale wychodzą na plus jednak. W przeciwieństwie do USA i Włoch na przykład.
Yelonek - >jednocześnie są topowym krajem na świecie, który importuje energię XD No #...

źródło: image

Pobierz
Nawet na węgiel elektryk jest czystszy od spalinowego


@Yelonek: ...o ile odliczymy koszty środowiskowe związane z produkcją baterii, nie?
Bo inaczej BEV statystycznie niebardzo jest w stanie się zbilansować z ICE w ciągu swojego życia jako produkt (czyli w okolicach 100kkm i 5-10 lat) ¯\(ツ)/¯
  • 0
..o ile odliczymy koszty środowiskowe związane z produkcją baterii, nie?

@bidzej: nie

Bo inaczej BEV statystycznie niebardzo jest w stanie się zbilansować z ICE w ciągu swojego życia jako produkt (czyli w okolicach 100kkm i 5-10 lat) ¯\(ツ)/¯


Jak najbardziej da się zbiliansować. Zależy kto liczy. Główne problemy takich obliczeń to, że:
- zakłada się taki sam mix energetyczny przez całe życie pojazdu, chociaż OZE zwiększa moce co roku
- spalinowe
- zakłada się taki sam mix energetyczny przez całe życie pojazdu, chociaż OZE zwiększa moce co roku


@Yelonek: dla aktualnie produkowanych BEV taki będzie, zmiany na szeroką skalę w tej kwestii zajmą dziesięciolecia

- spalinowe palą tyle ile podaje producent w testach


ten sam problem dotyczy BEVów

- paliwo pojawia się na stacji bez emisji


zgoda, to jest problem

- bateria jest traktowana jak śmieć a nie surowie


śmieciem będzie jeszcze
@bidzej:

Bo inaczej BEV statystycznie niebardzo jest w stanie się zbilansować z ICE w ciągu swojego życia jako produkt


Nie zbilansować w czym? W co2? No mój się zbilansuje jakoś w listopadzie, ale tylko dlatego że jego bateria została wyprodukowana w śmierdzącej Polsce, bo tak już by się spłaciła ( ͡° ͜ʖ ͡°)

czyli w okolicach 100kkm i 5-10 lat


Daj namiary na te rozdawane 5-10 letnie