Wpis z mikrobloga

Czołem!
Co zrobić w przypadku, gdy linia lotnicza zmieniła termin lotów?

Kupiłem bilety lotnicze + noclegi dla rodziców na okrągłą rocznicę. Z racji chęci zapewnienia w miarę komfortowego lotu, wykupiłem dodatkowo pierwszeństwo wejścia na pokład i miejsca z dodatkowym miejscem na nogi.
#wizzair zmienił termin lotów w obie strony, co wydłuża o kolejną noc podróż, a noclegi mam już opłacone i nawet nie wiem jeszcze czy jest możliwość zmiany terminu noclegów i dokupienia kolejnej nocy ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Wizzair proponuje akceptacje nowego terminu lotów, ale za dodatki (dodatkowe miejsce itd.) musiałbym jeszcze raz zapłacić (°°

Czy mam prawo domagać się zapewnienia takich samych warunków w zmienionym terminie przelotów? Czy na przewoźniku ciąży jakakolwiek odpowiedzialność za poniesione straty związane ze zmianą terminu lotów (noclegi etc.)?

#tanieloty #podroze #pytanie #prawo
  • 8
  • Odpowiedz
@inny_login: sprawdz ile kosztuje lot w nowym terminie, jak nie duzo drozej to odrzuc i dostaniesz zwrot 120% pierwotnej ceny na konto wizz z ktorego bedzie mozna oplacic inny lot
  • Odpowiedz
@inny_login:

Wizzair proponuje akceptacje nowego terminu lotów, ale za dodatki (dodatkowe miejsce itd.) musiałbym jeszcze raz zapłacić


W jaki sposób jest to określone? Miałem np. Priority, przesuwano godziny lotu i niczego to nie zmieniało.

Jeśli chodzi o dodatkowy dzień to może sprawdź w ich rozkładzie czy nie mają połączenia wcześniej, ale to jakiegoś innego polskiego miasta. Być może to będzie wygodniejsze.

Odpowiedzialność przewoźnika dotyczy sytuacji, gdy zmieni on lot w określoną
  • Odpowiedz
  • 0
@kishibashi: pośrednikiem jest tutaj kiwi.com i to oni poinformowali mnie, że w przypadku akceptacji nowego terminu, wszelkie dodatki przepadają i nie ma za to zwrotu poniesionych środków.

Napisałem do właściciela obiektu na bookingu i zaakceptował bezkosztowe odwołanie rezerwacji, więc noclegów będę szukał nowych.
  • Odpowiedz
@inny_login: pośrednik komplikuje sprawę, ile było taniej, że kupiłeś przez kiwi? Czy nie miałeś świadomości że lepiej bezpośrednio?

I czemu anulowałeś? Nie dało się przedłużyć? Patrzyłeś na ceny?
  • Odpowiedz
  • 0
@kishibashi: nocleg anulowałem, bo zmieniły się daty i długość pobytu. Wylot jest w październiku, więc łatwiej będzie znaleźć nowy nocleg.

Wiem, że pośrednicy komplikują sprawę, ale w tym wypadku było sporo taniej przez kiwi.
  • Odpowiedz
@inny_login: w bookingu jest opcja zmiany dat zamiast anulowania, a pytałem, bo skoro tamten nocleg Ci pasował to takie trochę dziwne, że go od razu anulowałeś zamiast próbować przedłużyć. Jeśli ceny nadal są podobne i jest szansa złapać coś lepszego to spoko.

Nie wiem jakie podejście ma kiwi, bo nie korzystam z pośredników przy lotach LCC. Jeśli było sporo taniej to rozumiem. Natomiast teraz kiwi może sobie życzyć kasę za każde
  • Odpowiedz