Wpis z mikrobloga

@Ranger: w Fusionie bym utworzył nowy szkic, przerzucił do niego krawędzie, potem utworzył łuk i nadał mu parametr styczności do tamtej linii-krawędzi i łuku. Wtedy punkt X sam się wyznaczy i będzie można zmieniać promień nowego łuku.
  • Odpowiedz
  • 0
@DeLorean: @Andr3v @Catmmando kurcze, tak to jest jak roboty zbyt wiele i się pisze na szybko - chodzi mi o taki łuk, który będzie ładnym przedłużeniem z tej płaskiej powierzchni i będzie ładnie, gładko łączyć się z okrągłą częścią. Na fotce przykład jak to zrobiłem szybko na pałę, a na czerwono jak chciałbym, żeby to wyglądało.
Ranger - @DeLorean: @Andr3v @Catmmando kurcze, tak to jest jak roboty zbyt wiele i si...

źródło: Untitled

Pobierz
  • Odpowiedz
@Ranger: wyznacz styczną prostopadłą do promienia istniejącego łuku (to koło w prawym dolnym narożniku a następnie wyznacz okrąg przechodzący przez dwa punkty: punkt gdzie styczna łączy się z promieniem i punkt, w którym kończy się ta prosta (zaznaczona na niebiesko), środek okręgu sam się wyznaczy
  • Odpowiedz
@Ranger: masz takie narzedzie jak łuk z 2 punktów wiec tym to zrobisz, aha i jeszcze polecam to jak wybierzesz narzedzie to w prawym dolnym rogu masz napisana ilosc bokow, jezeli chcesz takie przejscie smooth to polecam wpisac z 30-40 bo to ilosc odcinkow z ktorego sklada sie luk, jak cos to uderzaj na priv.
  • Odpowiedz
  • 0
@H-ED: znam to narzędzie, ale nadal trzeba go używać metodą prób i błędów, aby znaleźć odpowiedni punkt na okręgu, aby przejście było gładkie.
Ilość odcinków staram się robić wpisując 100s, dlatego modeluję zawsze w skali 10x.
  • Odpowiedz
@Ranger: nie wiem jakiego masz Sketchupa w sensie wersje, ale mi program sam podpowiada kiedy jest idealne przedluzenie okregu, swieci mi sie zaokraglenie na niebiesko i wtedy mam perfect.
  • Odpowiedz