Wpis z mikrobloga

#leasing #samochody #kupnosamochodu #bmw #skoda #programista30k

Cześć.

Postanowiłem napisać ten post, gdyż nie potrafię się zdecydować w którą stronę pójść. Chciałbym zmienić mój wieloletni, wysłużony samochód (renault clio 2008).

Jestem w stanie przeznaczyć na ten cel 150-170k zł.

Po wstępnym rozeznaniu wiem, że w tej kwocie mogę dostać chociażby dopchaną 3-4 letnią bmw serie 3 z sensownym przebiegiem. W przypadku kwoty ok 230k jest to nowy superb z salonu w najwyższej wersji silnikowej (260km tsi).

Nigdy nie miałem leasingu stąd jestem zielony w tej tematyce. Ze względu na formę opodatkowania (ryczałt) mogę odliczyć jedynie 50% vatu na racie & wpłacie własnej. Oprócz tego nie pozbywam się jednorazowo sporej sumy gotówki + mogę pozwolić sobie na nowe auto z salonu. W przypadku leasingu raczej celowałbym w maksymalną wpłatę własną i wykup samochodu po okresie leasingu.

W przypadku gotówki auto jest od razu moje i robię z nim co chce.

Stąd pytanie do wykopowiczów. Czy mając podobne wolne środki, kupilibyście używane auto, czy wolelibyście leasing nowego auta?
  • 11
  • Odpowiedz
@Marcin461 temat aut i ich finansowania jest tak szeroki, że każdy będzie miał swoją odpowiedź:
- jak długo chcesz jeździć nowym pojazdem (jaki robisz mniej więcej przebieg roczny)
- czy w przeciągu następnych kilku lat nie będziesz potrzebował zmiany typu auta (np. na kombi, bo rozważasz powiększenie rodziny)
- na czym Ci tak naprawdę zależy w nowym aucie
- jak często chcesz teraz zmieniać auto
- czy branża w której pracujesz jest
  • Odpowiedz
@Marcin461: żaden wykopek nie odpowie ci tak dobrze jak jazda próbna jednym i drugim wozem.

Ja byłem od pewnego czasu najarany na pewien model, w zeszłym tygodniu się przejechałem i mi przeszło, teraz wiem, że to jednak nie to...
  • Odpowiedz
  • 0
@Marcin461 dokładnie tak, jak pisze reszta wyżej - pójdź na jazdę testową lub wynajmij sobie jakiś model na pewien czas.