Wpis z mikrobloga

Panie i Panowie,

Jako że przymierzam się do obrony pracy związanej z porównaniem technologii HTML5 i Flash w kontekście wydajności (choć nie jest to jedyne porównanie), może ktoś chciałby podzielić się swoimi przemyśleniami na temat wyników ? :)

Witryna testowa znajduje się tutaj: http://html5vsflash.pl (wyniki po wykonaniu wszystkich testów)

Prezentacja z wstępnie opisanymi wynikami tutaj: http://html5vsflash.pl/porownanie_html5_flash.pptx

Obecne ustalenia:

- w testach 1-3 (losowy ruch obiektów) HTML5 wykazuje przewagę tylko przy najmniejszej ilości elementów, później wydajność drastycznie spada (Flash wówczas uzyskuje mniejsze maksymalne wartości w 1 teście, pozostałe wynik dwu i trzykrotnie wyższe niż w HTML5)

- w testach 4-6 (transformacja pola tekstowego) Flash konsekwentnie osiąga rezultaty o ok. 10% lepsze w stosunku do HTML5

- w testach 7-9 (losowe wypełnianie pola grafiką) lepiej radzi sobie HTML5 (skrajnie nawet 50% lepszy wynik) mimo pojawiających się głosów jakoby Flash w tych próbach nie wyświetlał kanału alpha.

Głównie zastanawia mnie jaka cecha danej technologii ma wpływ na powyższe.

Z góry dziękuję za pomoc !

Ps. Wiem, wiele elementów można było zrobić lepiej, optymalnej, inaczej :)

#programowanie #html5 #flash #internet #webdev
  • 29
  • Odpowiedz
@dzielus: Na linuchu zauważyłem, że Flash w Pepperze (Chromium z flashem od Chrome) ładnie rozdziela zadania na wszystkie wątki procesora, gdy HTML5 jechał na jednym rdzeniu.
  • Odpowiedz
@Lipathor: pytanie, czy używałeś tego Flasha starego (dotyczy to wszystkich przeglądarek prócz Chrome i Chromium po hacku) - tylko z aktualizacjami bezpieczeństwa, czy też testowałeś na tym rozwijanym na silniku Pepper z Chrome (hack jest, aby to zainstalować w Chromium). Oczywiście dla jasności chodzi o przypadek #linux.
  • Odpowiedz
@Dreszczyk: Niestety nie mam takiej pewności. Na szczęście wydajność nie jest jedynym kryterium oceny danej technologii, zatem całokształt powinien być w miarę obiektywny :)
  • Odpowiedz
@dzielus: ogólnie trochę walka z wiatrakami, bo ilosć przeglądarek (i ich wersje) * ilość systemów * różnice w obciążeniu systemów * silniki przeglądarek * hardware to nie do ogarnięcia :<
  • Odpowiedz
@dzielus: (#) Nie jestem też pewien czy HTMLowe wyświetlanie FPSów nie wypływa na wydajność - to w powiązaniu do tego requestAnimationFrame, czyli mechanizmu w jaki sposób przeglądarka bada kiedy od nowa malować to co widać.

Poza tym: nie jestem pewien czy sprawiedliwe jest porównywanie animacji na elementach DOM i animacji realizowanej we Flashu, gdzie on sobie rysuje na swoim pojemniku (który jest apletem zewnętrznym tak naprawdę). W HTML5 lepiej byłoby rysować
  • Odpowiedz
@Dreszczyk: Zgadza się, za dużo kombinacji do analizy. Dlatego też test podzielono na dwie części - jedna laboratoryjna przeprowadzona w kontrolowanych warunkach, na tych samych konfiguracjach, systemach i przeglądarkach oraz część społecznościowa - tam wyniki to średnia (w kontekście danej przeglądarki - system zawsze Windows).
  • Odpowiedz
Pamiętaj że HTML 5 na np chrome a html5 na firefoxie to zupełnie inna bajka, inny silnik i inna prędkość. Ciężko porównywać flash z html5

Edit

Ups spoznilem się trochę ^^
  • Odpowiedz