Wpis z mikrobloga

Dobra mirki, miarka się #!$%@? przebrała. Potrzebuję pomocy i informacji.

Mój znajomy w styczniu powiedział mi, że ma znajomego fotografa, który potrzebuje strony internetowej. Jestem studentem infy który chciał sobie dorobić małym nakładem roboty, więc wziąłem zlecenie. Ponieważ koleś zrobił wrażenie miłego starszego Pana oraz dobrze znał mojego kumpla, nie chciało mi się bawić w podpisywanie umowy. Stronka miała być prosta, umówiłem się na śmieszną kwotę 500zł. 50 razy chciał zmieniać jakieś pierdoły, grzecznie robiłem. Wreszcie skończyłem, 17 kwietnia dostałem maila z informacją, że wyśle kasę po 1 maja. 2 maja próbuję wysłać maila, dostaję zwroty. Myślę wtf, sprawdzam - strona została zdjęta z internetu. Próbuję dzwonić, telefon wyłączony. Poprosiłem kumpla o wyjaśnienie, poszedł do niego na chatę. Dowiedział się, że koleś zbankrutował i wyjechał do Anglii. Ostatnio dopiero napisał do mojego kumpla, że chciałby mi zapłacić i cośtam jeszcze zmienić (najwyraźniej nie miał odwagi napisać bezpośrednio do mnie). #!$%@?łem się i napisałem na jego nowy mail, że nie mam mu nic do powiedzenie, do czasu aż na moim koncie znajdzie się zaległe 500 + 250 z góry za następne zmiany. Odpowiedź, jaką otrzymałem przekroczyła moje najśmielsze oczekiwania. Fragment maila:

Nadmienię tylko, że nie obowiązuje nas żadna umowa i nie ma w tym zakresie żadnych wiążących dokumentów. Strona, którą Pan wykonał była tworzona wyłącznie na moją prośbę i z Pana dobrej i nie przymuszonej woli. Umowa słowna tego w tym przypadku nie dotyczy. Mogę w każdej chwili z tego zrezygnowac bez żadnych konsekwencji choby z tego powodu,że mi się po prostu ten projekt nie podoba. Musi Pan wybrac: albo dostaje Pan 500 zł i bez ponoszenia kosztów pracy jedynie likwidacji zakładki VIDEO i przeróbki logo albo zostaje Pan z zerem.