Wpis z mikrobloga

@maciej-sobol: jeszcze jedna rzecz to zastąpienie żarówek przez LEDy. alternatywą klasycznego dynama były przed laty baterie, zasilające zwykłą żarówkę.

po pojawieniu się LEDów, lampki świecą jednak kilkanaście razy dłużej. poza tym, LEDy bardzo staniały - ostatnio widziałem za grosze takie gumowo-silikonowe lampki, które można przyczepić do dowolnego elementu roweru, czy nawet do kasku, albo mieć ze sobą kilka sztuk w celach awaryjnych, gdyby główny układ wysiadł, bo to praktycznie nic nie
@maciej-sobol: No właśnie trochę trudniej i byle gówniarza te śruby zniechęcą od odpięcia koła. Do tego wiele stojaków na rowery u mnie pozwala na przypięcie tylko kółka, więc jakieś gówniarze mogą odpiąć kółko i zabrać resztę. Czasami się takie coś zdarza.

W moim padle kółko z przodu jest przypinane takimi zaciskami, a z tyłu na śruby. Z tyłu jak dokręcę to nie muszę ruszać i pięknie trzyma, a z przodu jest
@maciej-sobol: mi bardzo pomogło, wcześniej nie wyobrażałem sobie jazdy powyżej 2 godzin właśnie z powodu ucisku na prostatę, pielucha niewiele pomagała w tym względzie, dopiero wymiana siodełka
@maciej-sobol: miałem siodełko Scotta, nie wiem kto dla nich robi, teraz jeżdżę na Specialized Romin, chyba Comp Gel. Oprócz otworu jest też jakieś 20-30mm szersze co pewnie też gra rolę w dłuższej jeździe. Trochę kosztowało, ale nie żałuję. Najbardziej mnie boli że rama Scotta a siodło Speca, trochę się to gryzie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@dran2: Chodzi o to, że hamulec się ustawia dla jednego położenia tarczy, a ten rower ma wsadzoną za krótką ośkę, która nie opiera się na całej szerokości powierzchni tych końców widelca. Do tego ośka ma za małą średnicę w porównaniu do tych wgłębień i może być niekoniecznie prostopadła do osi roweru. W czasie jazdy ona się przestawia i tarcza zaczyna ocierać o klocki lub obudowę. Nie da się dociągnąć tak, aby
@Hrabia_Serek_von_Hochland: Oś nie ma się opierać na całej długości bo zacisk koła by nie działał. To że widelec się ściska to też normalne. Grubość osi to standard, może być odrobina luzu i wejdzie jak ma wejść bo hak ma okrągły profil. Jak po ściśnięciu trze o zacisk hamulca to odkręć ten zacisk przed ściśnięciem i przykręć dopiero po pewnym zamocowaniu koła. Jak ciągle nie da się dobrze tego ustawić to oddaj