Wpis z mikrobloga

Nie muszę się produkować, ktoś napisał za mnie to, co napisać należało.

Nie wiem, czy uda nam się w końcu rozprawić z mitem „muszących mieć samochód i dobre drogi bez korków”. Ale to działa. Zwłaszcza na tych 40-latków z klasy średniej, którzy są zwycięzcami transformacji, a jednym z ich trofeów jest samochód. I tutaj kandydatka Zielonych odpowiada prawie dobrze. Nie wyraża jednak dostatecznej troski o niezależnych, zamożnych 40-latków, którzy całą swoją nadzieję umieszczają w przeinwestowanych dzieciach wożonych SUV-ami po całym mieście na dodatkowe karate po włosku. Dentystka z pytania Kęsickiej zasługuje na większe współczucie. Można tu się było odwołać do planu stworzenia systemu miejskiej wypożyczalni samochodów, co biednej pani doktor ułatwiłoby docieranie na rozmaite peryferia metropolii bez konieczności zapychania ulic.


Ile też Erbel zmarnowała okazji, żeby wylać pomyje na głowę obecnej prezydent. Przecież rozlewanie się miasta i wymuszanie automobilizacji to wina jej i poprzedników. To ona obniża tym biednym czterdziestolatkom standard życia i kradnie im PKB, kiedy nie patrzą! Potrzeba więcej brutalności.


Pozwolę sobie zatem stwierdzić, że pani Kęsicka wykazała się nie tylko agresją, ale też prostactwem umysłowym. To, że model awansu i obraz sukcesu zakłada wyniszczanie siebie jest winą polityki krajowej prowadzonej przez ostatnie 20 lat. I prezydent miasta mało ma tu do powiedzenia. Nawet jednak w ramach swoich skromnych możliwości może uczynić życie tych osób z kainowym piętnem kredytu uczynić znośniejszym: przez przyjazną, ludzką przestrzeń, szkoły, budownictwo komunalne i dobry transport zbiorowy. Nie jest obowiązkiem rządzących miastem podporządkowywanie go 40-letnim weteranom walki o kapitalizm, którzy NIE BĘDĄ wykluczeni, jeżeli się im utrudni stanie w wielogodzinnych korkach.


http://templewicz.nowe-peryferie.pl/2014/10/19/o-potrzebie-zielonych-miesozernych-kierowcow/

#polityka #warszawa #erbel #lewica #zieloni
  • 9
@fantomasas: nie wiem kto to Templewicz, nie wiem kto to Kęsicka (i prawdę powiedziawszy mało mnie to interesuje), kilka uwag:

Zwłaszcza na tych 40-latków z klasy średniej, którzy są zwycięzcami transformacji, a jednym z ich trofeów jest samochód


Samochód od zawsze (zwłaszcza od 1989) jest trofeum Polaków. Nie ma to nic wspólnego z 40-latkiem z klasy średniej (swoją drogą, dlaczego to mi brzmi jak inwektywa?) - auto będzie miał zamożny stomatolog,
@Dutch:

Samochód od zawsze (zwłaszcza od 1989) jest *trofeum* Polaków.


I należy to zmienić, bo nie stać nas na ponoszenie rosnących kosztów związanych z transportem indywidualnym.

Nie ma to nic wspólnego z 40-latkiem z klasy średniej (swoją drogą, dlaczego to mi brzmi jak inwektywa?) - auto będzie miał zamożny stomatolog, sebix w Miechowie i bezrobotny ścigany przez komornika alimenciarz.


Auto będzie miał (wyłączywszy niewielką liczbę osób w kilku wielkich miastach, gdzie
@fantomasas:

I należy to zmienić


Nie.

Ale szanuję Twoją opinię. Choć mam wrażenie, że jest bardzo mocno nacechowana ideologicznie i tym, że (jak mniemam) poruszasz się głównie rowerem i transportem publicznym.

Wprowadzanie płatnego wjazdu do centrum, ograniczanie miejsc parkingowych tamże (tyle, by wystarczało dla mieszkańców z lekkim zapasem) , zabieranie pasów ruchu na buspasy, priorytet dla komunikacji zbiorowej, #!$%@? fotoradarami i odcinkowymi pomiarami


Przerażasz mnie.

I smrodziłbyś mi i hałasował pod
@Dutch: Ten tekst jest w kontekscie wywiadu przeprowadzonego przez Kesin z Joanna Erbel, kandydatka zielonych na prezydentke Warszawy. W wywiadzie tym, na postulaty usprawnienia infrastruktury rowerowej, transportu ziorowego etc. Kesin wyskoczyla z, cytuje,

Ale pani chce im utrudnić życie. Np. mojej dentystce, która mieszka na Pradze, o 7.45 odwozi dziecko do szkoły, na 8.15 jedzie na dyżur do szpitala na Bielany, po godz. 16 gna autem z powrotem po dziecko, potem
@bruceivins: Życie kilku tysięcy uczestników ruchu rocznie nie jest błahym pretekstem. Odcinkowy pomiar wyklucza tłumaczenia a bo ograniczenie było głupie i skutecznie wychwytuje #!$%@?ących bez głowy kierowców.