Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko184
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

540

DevOps Engineer - na czym musisz się znać, by nim zostać

DevOps Engineer - na czym musisz się znać, by nim zostać

DevOpsi zarabiają coraz więcej, często więcej niż programiści, a stanowisk tego typu ciągle przybywa. Napisałem więc bardzo obszerny artykuł z listą wymaganych skillów na to stanowisko i analizę najpopularniejszych ogłoszeń o pracę w Polsce w odniesieniu do tego właśnie stanowiska.

d.....z
d.....z
konto usunięte
z
devopsiarz.pl
dodany: 14.08.2019, 09:14:05
  • #
    technologia
  • #
    programowanie
  • #
    devops
  • #
    linux
  • #
    informatyka
  • #
    pracbaza
  • 182
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Treści powiązane (2)

Trochę humoru IT w temacie
leraje
z devopsreactions.tumblr.com
  • 1
DevOps - oferty pracy zdalnej
zdalnie_io
z zdalnie.io
  • 0

Komentarze (182)

najlepsze

y.....l
y.....l
konto usunięte 14.08.2019, 10:05:14
  • 117
Nie zgodzę się z tym, ze DevOps to osoba od obsługiwania infrastruktury i jenkinsa. DevOps musi potrafić programować i znac projekt, chociazby dlatego, żeby proponować rozwiązania, np. dzięki którym deployment będzie łatwiejszy.
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

y.....l
y.....l
konto usunięte 14.08.2019, 10:12:32
  • 100
@devopsiarz: Przeczytałem, odniosłem się ogólnie. Artykuł ciekawy. Szkoda, ze połowa ofert to oferty na admina tylko z trendy nazwa „DevOps”.
  • Odpowiedz
spameggs
spameggs
spameggs
14.08.2019, 21:54:08
  • 45
@rolf_ed: z tego co rozumiem to DevOps to skrót od development and operations i cała filozofia tego podejścia do wytwarzania oprogramowania wzięła się z tego, że gdy były dwa oddzielne zespoły jeden od rozwoju (Dev) a drugi od utrzymania (ops) pojawiły się problemy wynikające z tego że ktoś inny musiał reagować na błędy , które popełniłeś przy programowaniu, czyli np. Programiści nie byli zainteresowani informacyjnymi logami, czy przenaszalna infrastruktura bo
  • Odpowiedz
Dorodny_Wieprz
Dorodny_Wieprz
14.08.2019, 12:46:24
  • 56
Jak tak prezczytalem te wszystkie pytania to stwierdzam ze DevOps:

- musi umiec programowac i diagnozowac dzialanie aplikacji
- znac sie na sieciach
- znac sie na administracji systemami
- znac sie na bazach danych
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Inixi
Inixi
Inixi
14.08.2019, 13:04:11
  • 37
@Dorodny_Wieprz: Tak jak napisałem wyżej - DevOps to nie zawód, który się naumiesz zaraz po studiach, do tego typu stanowiska trzeba po prostu dojrzeć, gdyż wymaga ono znajomości (conajmniej teoretycznej) wielu zagadnień nie tylko z dziedziny programowania ale też administracji.
Taki Master of Disaster.
Zresztą - czym się różni czytanie logów ze zrozumieniem z sysloga od czytania logów ze zrozumieniem z takiego build'u maven'a?
  • Odpowiedz
Silvia_Torque
Silvia_Torque
Silvia_Torque
14.08.2019, 14:45:26
  • 62
@Inixi: moim zdaniem DevOps to wsparcie dla programistów i administratorów. Automatyzacja, skrypty, kontenery, dockery i inne. Nie wyobrażam sobie, aby devop poprawiał coś po programistach, frontendzie, czy zmieniał coś w modelu bazy danych.
  • Odpowiedz
eth0
eth0
eth0
14.08.2019, 11:40:45
  • 52
Wychodzi na to, że lepiej już ogarnąć porządnie programowanie niż mieć na głowie milion rzeczy, które wymagają od devopsa, bo zakres zagadnień w artykule jest tak szeroki, że osoba która dzisiaj zaczyna karierę i chce zostać devops może dostać zawrotu głowy.
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

M.....l
M.....l
konto usunięte 14.08.2019, 11:43:55
  • 33
@eth0: Jak jesteś programistą, to też musisz znać się na wielu rzeczach, więc na jedno wychodzi ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
Inixi
Inixi
Inixi
14.08.2019, 13:02:55
  • 17
@eth0: Bo jak sam widzisz, DevOps to nie zawód, który się naumiesz zaraz po studiach, do tego typu stanowiska trzeba po prostu dojrzeć, gdyż wymaga ono znajomości (conajmniej teoretycznej) wielu zagadnień nie tylko z dziedziny programowania ale też administracji.
  • Odpowiedz
dex4er
dex4er
14.08.2019, 15:00:30
  • 33
O jeżu, tylko nie Jenkins. To stare narzędzie powinno zdechnąć i zostać zastąpione czymkolwiek, co jest nowocześniejsze. Sprawa jest całkiem prosta, jak już używa się Gitlaba, bo jego CI jest wręcz genialne. Podobnych rozwiązań są już dziesiątki. Akurat Jenkins jest anty-devops: zcentralizowany, z konfiguracją klikaną za pomocą formularzy, z nietestowalnymi pluginami, które się zwykle konfliktują, pożerający ogromne ilości pamięci i generujący miliony plików.
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

zzapal
zzapal
zzapal
14.08.2019, 18:25:13
  • 18
zcentralizowany, z konfiguracją klikaną za pomocą formularzy


@dex4er: To nie widziałeś w sumie już dość starego jenkinsa i jego pipeline przechowywanego w repozytorium kodu (dostępne od bodajże kilku lat). Ani templatów. Ani node.

Nie mówię, że jest idealny, bo ma swoje problemy. Ale nawet przy narzekaniu bądź fair.
  • Odpowiedz
djmentos
djmentos
14.08.2019, 22:10:27
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Chrzonszcz
Chrzonszcz
14.08.2019, 21:58:05
  • 26
DevOps to taki gościu co przywróci produkcję, załata aplikację u klienta, przeprowadzi testy, postawi sieć, zrobi kawę wszystkim na open space, przepcha zapchany kibel, pozmywa gary w kuchni, pogra w piłkarzyki, zorganizuje imprezę integracyjną dla teamu, za którą również zapłaci z własnej kieszeni, postawi flaszkę, sprzątnie rzygi, zadowoli panie z HR, itd..
Jednym słowem to człowiek który trzyma firmę w kupie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

M.....i
M.....i
konto usunięte 14.08.2019, 22:12:21
  • 16
@Chrzonszcz:

Jednym słowem to człowiek który trzyma firmę w kupie

Znaczy sie firma po uszy w gownie.
  • Odpowiedz
zefj
zefj
15.08.2019, 00:05:58
  • 4
@MarcinMarcinkowski: i tylko udaje, ze probuje firme z tego gowna wyciagnac, bo jako jedynemu w tej branzy zadania moga sie po prostu skonczyc ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Widur
Widur
14.08.2019, 11:11:35
  • 26
DevOps to taki podnóżek dla programisty. Praca może i dobrze płatna ale jak widzę czasem te męki na wdrożeniach to wolał bym robić cokolwiek innego.
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Kapitan-Planeta
Kapitan-Planeta
14.08.2019, 16:57:52
  • 36
@Widur: Myślę, że DevOps to pojęcie pokroju "Scrum"... Bardziej religia niż metodologia - Wszyscy wierzą i implementują, każdy rozumie inaczej, a często efektem jest abominacja, ale każdy się chwali bo to modne ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Widur
Widur
14.08.2019, 17:44:52
  • 18
@janiszewski152: W idealnym świecie pewnie tak jest ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
vasco0
vasco0
vasco0
14.08.2019, 21:46:39
  • 22
Chyba lepiej zakopać bo panuje przekonanie że programista to najlepszy/najlepiej płatny zawód w IT więc wszyscy młodzi chcą nim zostać. Natomiast w infrastrukturze są braki więc ja i moi znajomi możemy przebierać w ofertach dużo lepiej płatnych - mowa o midach/seniorach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

umcumcumcbejbe
umcumcumcbejbe
14.08.2019, 23:42:19
  • 3
@vasco0: cichoooo
  • Odpowiedz
adiq94
adiq94
adiq94
15.08.2019, 14:27:13
  • 0
@qusqui21: DevOps jest właśnie czymś pomiędzy, bo masz trochę tego, trochę tego. Można się dobrze bawić, choćby przy tworzeniu automatyzacji i oglądaniu później efektu, gdy wszystko robi się automatycznie. Fajnie też później korzystać z tego co sam stworzyłeś, bo znasz od podstaw tę niższą warstwę i masz po prostu dużo większe możliwości od zwykłego programisty.
  • Odpowiedz
ray7
ray7
ray7
14.08.2019, 21:40:10
  • 16
Teoretycznie DevOps to taki Kapitan Planeta. Połączenie skilli administratora i programisty. Z praktyki (mojej) wychodzi, że jak ktoś się słabo zna na programowaniu i słabo na administracji to idzie na DevOpsa bo to teraz taki modny hipsterski trend. Wystarczy, że robiłeś cośtam na Jenkinsie i w miarę ogarniasz Dockera i można aplikować. A czym się różni TCP od UDP to niech się martwi kernel :D
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

djmentos
djmentos
14.08.2019, 22:06:22
  • 0
@qj0n: nie zgodzę się, validoper to dev który pisze testy, czyli znika pozycja testera, natomiast devops zrobi środowisko dla wspomnianych testów
  • Odpowiedz
11mariom
11mariom
15.08.2019, 07:21:44 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@ray7: bardzo szybko wyłapuje takich ludzi na rozmowach :D ale fakt, że o ogarniętego devopsa ciężko.

Niestety mało jest tych z solidną wiedzą o systemie i mało który wie o "mocach tajemnych" jak strace.

Ale to dobrze osoby jak ja będą w cenie ;)
  • Odpowiedz
wykopyrek
wykopyrek
14.08.2019, 20:45:29
  • 14
Napisałem więc bardzo obszerny artykuł z listą wymaganych skillów na to stanowisko

@devopsiarz: Zmarnowałeś swój czas.
Ktoś wyżej już napisał że devops to nie stanowisko. Od tego trzeba by wyjść.
Potem płynnie przejść do stwierdzenia smutnego faktu, że biznes jest za semicki na wyłożenie hajsu na wdrożenie devops (za co zostanie rozjechany przez konkurencję).
A na końcu dojść do wniosku, że dzisiejsze "devops indżinjer" to stare "jack-of-all-trades" - czyli taki
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

t.....o
t.....o
konto usunięte 15.08.2019, 01:32:45
  • 7
@wykopyrek: smutna historia, widać z niej, że nigdy z devopsem z prawdziwego zdarzenia nie pracowałeś
  • Odpowiedz
d.....z
d.....z
konto usunięte
Autor
16.08.2019, 07:47:27
  • 3
@wykopyrek: masz bardzo wąski horyzont, skoro myślisz, że devopsi mogą się nie specjalizować. Zmartwię Cie: mogą. Po drugie, widać, że nigdy nie doprowadzałeś jakiegoś skilla do poziomu, jak go określasz "czarna magia", bo wówczas, wiedziałbyś, że:

- nigdy nie będziesz mistrzem żadnej działki (efekt Dunning-Kruger)

- takich działek nie jest dużo i nie wszyscy ich potrzebują, a wręcz mniejszość klientów takich "special" potrzebuje. Znam gości, co naprawdę mają specyficzne skille, za które
  • Odpowiedz
Majk_
Majk_
14.08.2019, 17:05:23
  • 13
Wystarczy wpisać sobie na linkedinie DevOps cośtam i rynek dostaje p-------a. Kiedy szukacie pracy jako "DevOps Engineer" szybko zauważacie, że rynek kompletnie nie wie co to znaczy i każda oferta jest o czymś innym. Polecam, świetna zabawa.
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

tomosano
tomosano
14.08.2019, 18:17:47
  • 0
@Majk_: Dzięki, zaraz sobie wpiszę na linkedinie i zobaczymy czy w końcu dostanę jakąś ofertę.
  • Odpowiedz
dupskojestzajete
dupskojestzajete
15.08.2019, 08:54:11
  • 0
@Majk_: A kto wie co to znaczy? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 1 z 5
  • >

Hity

tygodnia

Najładniejszy MOP w Polsce, doceńmy pracę Pań!
Najładniejszy MOP w Polsce, doceńmy pracę Pań!
3733
I znowu psy: Cztery psy zagryzły 80-latka
I znowu psy: Cztery psy zagryzły 80-latka
3662
Słynne Prince Polo XXL zmniejszyło gramaturę
Słynne Prince Polo XXL zmniejszyło gramaturę
2727
Znalazł wojskowe dokumenty na działce. Policja przeszukała jego dom bez nakazu.
Znalazł wojskowe dokumenty na działce. Policja przeszukała jego dom bez nakazu.
2410
Facet opracował kamerę rejestrującą 2 miliardy FPS i nagrał ruch wiązki lasera
Facet opracował kamerę rejestrującą 2 miliardy FPS i nagrał ruch wiązki lasera
2415
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #nauka
  • #komputery
  • #zainteresowania
  • #stacjakosmiczna
  • #wydarzenia
  • #polska
  • #informatyka
  • #internet
  • #swiat
  • #rozrywka
  • #sztucznainteligencja
  • #motoryzacja
  • #ai
  • #telefony

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking