Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko257
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

25

Od prototypu gry w 48h po Apple Game of The Day i 20k$

Od prototypu gry w 48h po Apple Game of The Day i 20k$

Z okazji premiery wersji Deluxe na Steam chciałem przybliżyć historię gry łamigłówkowej, którą możecie znać z tagu #luzkdev. Do tego garść statystyk oraz #rozdajo!

jasiek13
jasiek13
z
wykop.pl
dodany: 10.11.2019, 16:08:15
  • #
    technologia
  • #
    rozrywka
  • #
    gamedev
  • #
    gry
  • #
    tworczoscwlasna
  • #
    pcmasterrace
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Może ktoś z was pamięta jeszcze projekt małej gry łamigłówkowej z atmosferyczną muzyką i tajemniczą historią w tle spod tagu #lukzdev? 


Po 2 latach od Global Game Jam i ciepłym przyjęciu na mobilkach wreszcie Mars Power Industries dotarł na Steam w nowej, rozszerzonej wersji! 


Steam: Mars Power Industries Deluxe


#rozdajo - Jeśli uda nam się wejść na główną to wrzucę paczkę 30 kodów pod tagiem #lukzdev (dam znać w komentarzu). Jeśli gra wam się jednak bardzo podoba to zachęcam do zakupu i zostawienia recenzji ponieważ jest to istotne dla widoczności na platformie.


Tutaj możecie sprawdzić Demo.



Jak to się zaczęło?

W 2018 na lubelskiej edycji Global Game Jam spotkaliśmy się w grupce 4 znajomych aby stworzyć bardzo prostą grę, której celem była nauka Unity - każdy z nas pracował wcześniej w innych technologiach. Ogłoszono temat "Transmission" więc dość szybko zdecydowaliśmy się na zrobienie gry o przesyłaniu energii na marsie.



Efekt prac nie porywał, ale uznaliśmy, że jest w tym coś ciekawego i na szybko w miesiąc dokończymy projekt i wydamy na mobilkach - nikt nie kupi, ale będzie do portfolio ( ͡° ͜ʖ ͡°). Siedem miesięcy później osiągnęliśmy zadowalający rezultat i gra trafiła na iPhone'a. Ciągła iteracja i wynikające z niej opóźnienia opłaciły się - przed premierą trafiliśmy na listy "Best Pre-Orders", a na premierę gra otrzymała wyróżnienie "New Games We Love".


595835315a51304542785578_xiUmfyHWv8e6ZNeEckFtPlwLbRXycr0t.jpg 595835315a51304542785578_QyLe60NYgrGCjvsm4Mjfc3PNMwPszJZ3.jpg 595835315a51304542785578_QzaQsg7bvBbYupeCy9is5ke1wgaCsnnb.jpg 

595835315a51304542785578_xa30VhtXS8cT7YIt4stuk2JX58pHZfi5.jpg 595835315a51304542785578_2KpaqaZn2EVffMNxNBmZwLuqvaguCAvt.jpg595835315a51304542785578_aiWtEJ8zALAS2CRq2yrbT0Ap99SPPmWI.jpg



Zachęceni nieoczekiwanym sukcesem przez następne 2 miesiące pracowaliśmy nad dużą aktualizacją adresującą problemy użytkowników i dodającą drugie tyle zawartości. Na premierę aktualizacji gra dostała niewielki feature w "New Updates", ale kilka dni później otrzymaliśmy mail z automatu od Apple informujący, że gra jest rozważana do promocji i jeśli chcemy być brani pod uwagę musimy uzupełnić masę grafik promocyjnych. Zrobiliśmy to, dostęp do zakładki zniknął, nie otrzymaliśmy żadnej informacji od Apple. Gdy już zaczęliśmy zapominać o całym zamieszaniu 22 października stało się coś niezwykłego! Otrzymaliśmy Święty Graal wyróżnień w Apple - Game of the Day w USA!


Po kilku miesiącach przerwy przygotowaliśmy kolejną aktualizację rozszerzająca grę o nową zawartość, która trafiła własnie na Steam jako edycja Deluxe.


Co udało się osiągnąć?

W AppStore sprzedaliśmy łącznie niecałe 13 tysięcy kopii, na Androidzie tysiąc, a kilka dni temu gra trafiła na Steam sprzedając do tej pory 800 kopii.


Sprzedaż w AppStore:

595835315a51304542785578_4UETsFBfhWK1PwUuomjkz0jkKBmrOIjd.jpg

- Pierwszy wierzchołek na premierę wynika ze zrealizowanych pre-orderów, dalsza sprzedaż to około premierowa to feature "New Games We Love".

- Na premierę Ancient Update dostaliśmy feature "New Updates".

- Pozostałe wierzchołki to wyniki różnych mniejszych feature'ów, które gra otrzymywała relatywnie często przez pierwszy rok.


Jeśli interesują was decyzje projektowe oraz to jak ewoluował wygląd i design gry na przestrzeni miesięcy to opisałem to tutaj.


Dzięki!

Treści powiązane (6)

Historia zmian w designie
jasiek13
z imgur.com
  • -1
iPhone
jasiek13
z apps.apple.com
  • -1

Komentarze (11)

najlepsze

jasiek13
jasiek13
Autor
10.11.2019, 23:50:01
  • 2
Kilka kodów na dobry początek, dajcie znać jeśli złapaliście i później czy się podobało:
60IW8-CQ8JZ-QBVFK
VZWQR-HK5GV-WAXQX
Q59K4-B2K5E-9CQNN
IBPXN-V9IZE-J5VD5
V6CJE-FN38H-BVQ6K
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

mohawk
mohawk
13.11.2019, 13:50:52
  • 1
@jasiek13: to klucze tylko do bety gry a nie do full game na zawsze?
  • Odpowiedz
jasiek13
jasiek13
Autor
14.11.2019, 06:41:35
  • 0
@mohawk: To klucze recenzenckie. Powinny być na zawsze.
  • Odpowiedz
ArrChii
ArrChii
11.11.2019, 11:41:13
  • 1
Fajna grafika, muzyka, udźwiękowienie oraz grywalność.

Zrób wersję na Amigę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

jasiek13
jasiek13
Autor
11.11.2019, 11:55:12
  • 0
@ArrChii: Dzięki! Hah, to mogłaby być fajna przygoda na jakiś jam :D
  • Odpowiedz
jasiek13
jasiek13
Autor
10.11.2019, 16:09:11
  • 1
Jeśli macie jakieś pytania to z przyjemnością odpowiem!
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Arv_
Arv_
11.11.2019, 13:41:45
  • 0
@jasiek13: Wiadoma rzecz, że pozamaterialne benefity tutaj były wiele więcej warte niż te materialne. Natomiast próbowałem sobie wyobrazić jak może wyglądać finansowa strona startupu młodych zdolnych gamedevów. I widzę, że nawet w przypadku sporych sukcesów lekko nie ma.
  • Odpowiedz
jasiek13
jasiek13
Autor
11.11.2019, 15:04:46
  • 0
@Arv_: Owszem, przynajmniej jeśli chodzi o segment "mobile puzzle" to mniej-więcej tak to wygląda.
  • Odpowiedz
jasiek13
jasiek13
Autor
10.11.2019, 16:26:30
  • 0
W poście pomyliłem link do webowego demo (╥﹏╥) Znajduje się ono TUTAJ.

Na steamie jest również, ale wygodniej zagrać przez przeglądarkę ;)
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Hity

tygodnia

Śmiertelny wypadek na A1. Sebastian M. obciąża ofiary
Śmiertelny wypadek na A1. Sebastian M. obciąża ofiary
2884
Dwie wanny za 800 000 złotych w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
Dwie wanny za 800 000 złotych w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
2491
Nie żyje raper Pono.
Nie żyje raper Pono.
2497
Znów ci sami ludzie zorganizują jarmark w Krakowie
Znów ci sami ludzie zorganizują jarmark w Krakowie
2395
Pierwszy prawomocny wyrok
Pierwszy prawomocny wyrok
2212
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #nauka
  • #komputery
  • #zainteresowania
  • #stacjakosmiczna
  • #wydarzenia
  • #polska
  • #informatyka
  • #internet
  • #swiat
  • #rozrywka
  • #sztucznainteligencja
  • #ai
  • #motoryzacja
  • #telefony

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking