Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko253
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking

    Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

1480

O tym jak kupiłem na Allegro laptopa i zostałem bez sprzętu, pieniędzy...

O tym jak kupiłem na Allegro laptopa i zostałem bez sprzętu, pieniędzy...

Krótka historia o tym, jak po dokonaniu zakupów na Allegro zostałem bez pieniędzy i towaru. Zakupiłem na aukcji Allegro nowy i nieużywany laptop. Niedługo później zadzwonił do mnie sprzedawca z propozycją aby zamiast laptopa Lenovo może mi wysłać nieco mocniejszego lapka MSI w tej samej cenie....

potezny_polak
potezny_polak
z
wykop.pl
dodany: 06.01.2023, 13:41:22
  • #
    technologia
  • #
    allegro
  • #
    aliexpress
  • #
    januszebiznesu
  • #
    elektronika
  • #
    prawo
  • 458
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Krótka historia o tym, jak po dokonaniu zakupów na Allegro zostałem bez pieniędzy i towaru.

Zakupiłem na aukcji Allegro nowy i nieużywany laptop.

Niedługo później zadzwonił do mnie sprzedawca z propozycją aby zamiast laptopa Lenovo może mi wysłać nieco mocniejszego lapka MSI w tej samej cenie.

Myślę sobie, że okazji nie ma, ale przecież kupuję na Allegro więc co złego może się stać?
Dotychczas nie miałem żadnych problemów w przypadku reklamacji towaru itp.

Trochę naczekałem się na paczkę, ale w końcu przyszła.
Paczka z zewnątrz w stanie idealnym, natomiast w środku...

No cóż, laptop miał uszkodzoną obudowę/pokrywę, coś trzeszczało przy otwieraniu go, do tego po uruchomieniu okazało się, że sprzęt jest używany, normalnie było zalogowane konto jakiegoś użytkownika i zainstalowane były różne aplikacje, do tego 25% ekranu to był czarny pasek.

Szybki telefon do sprzedawcy (a właściwie chyba z 10, bo ciężko jest się dodzwonić, o czym pisze wielu niezadowolonych z usług tego sklepu klientów) i decyzja że odsyłam mu ten towar i składam reklamację poprzez Allegro, bo już przez telefon gościu nie poczuwał się do winy.

Założyłem też dyskusję, z początku sprzedawca odrzucał reklamację tłumacząc, że skoro zakup był na firmę, to mamy do czynienia z rzekomym charakterem zawodowym zakupu i on reklamacji nie uznaje.

Pracownik Allegro dość szybko wypunktował fakt, że nawet gdyby zakup miał charakter zawodowy to przepis ten nie działa w przypadku gdy wysłał towar niezgodny z opisem, więc odrzucenie reklamacji przez niego jest bezpodstawne.

Po 2 tygodniach przepychanek sprawa trafiła do POK, gdzie poproszono sprzedającego o to, aby zaniósł laptopa do serwisu w celu wyceny naprawy laptopa a następnie gdy odeśle mi laptopa nowego i zgodnego z opisem pokryją koszta naprawy tego MSI.

Sprzedawca ma kilka działalności gospodarczych pod jednym adresem, jedna z nich to serwis komputerów, sam na siebie wystawił jakąś prawdopodobnie lewą fakturę i zażądał natychmiastowej zapłaty, deklarując że dopiero po wpłynięciu przelewu wyśle laptopa.

Od tej pory zaczęło do mnie docierać to jak niekompetentni ludzie pracują w dziale reklamacji Allegro, za każdym razem po wezwaniu pracownika Allegro w dyskusji udzielała się inna osoba, tak samo przy konsultacjach telefonicznych, większość z nich nawet nie poświęcała 5 minut na zapoznanie się z treścią dyskusji tylko mówiła o tym, że bardzo jest im przykro, że rozumieją moją sytuację i sprawę przekazują gdzieś dalej.

Na chwilę obecną facet twierdzi że laptopa nie wyślę dopóki nie otrzyma pieniędzy za naprawę, ja fakt że otrzymałem laptopa zepsutego udokumentowałem nagraniem wideo i zdjęciami, sprzedający został poproszony o dowód na to, że wysłał laptopa sprawnego (np. nagranie z pakowania sprzętu), z początku to zignorował, ale po tym jak przy innej okazji ja się do tego odniosłem to odparł, że on nie musi nic udowadniać, na to że wysłał laptopa sprawnego ma kilkunastu świadków (czyli kilkanaście osób uczestniczyło wprocesie jego pakowania xD) i że czeka na zapłatę za naprawę.

Przełom nastąpił około tydzień temu, trafiłem na kompetentną kobietę na infolinii, zapoznała się z całą sprawą, wycofała się ze stanowiska, że sprzedającemu należy się jakiś zwrot za naprawę i wyznaczyła termin do którego sprzedający ma wysłać mi lapka, w przeciwnym razie reklamacja miała zostać uznana z automatu.

Przy okazji jeszcze skierowała sprawę do POK ponownie, zalecając mi również przypomnienie o sobie w POK w wiadomości mailowej...

No i niestety – moją sprawę w POK znowu rozpatruje niejaki Pan Maciej.

Jego rozwiązanie tej sprawy – prosi mnie o to, abym zaniósł laptopa do serwisu w celu wyceny jego naprawy a następnie POK zwróci koszta naprawy laptopa (https://ibb.co/zfHWwBK).
Choć fakt, niedługo później, bo po 28 godzinach odpisał, że jednak nie doczytał (a zapewne w ogóle nie czytał, bo w dyskusji jest
zawartych duuuużo więcej faktów, które powodują że jego poczynania jako osoby mającej rozwiązać ten spór są lekko mówiąc nielogiczne), przyznał że rzeczywiście wycena została jużdokonana, ale oni nie mogą wysłać sprzedającemu kasy, dlategochcą przyznać mi te 1500zł jako rekompensata z POK (na tylewycenił naprawdę tego sprzętu sprzedający) a następnie jawyśle te pieniądze sprzedawcy... a co dalej? nie wiadomo, pewnie kolejna walka o odzyskanie laptopa... gdyż sprzedający wysłanie laptopa deklaruje dopiero po pokryciu kosztów naprawy orazoznaczeniu dyskusji jako rozwiązana – co całkowicie zamyka mijakąkolwiek drogę odwoławczą.

Przed chwilą przyszła odpowiedź Pani Sylwii na mój wniosek do POK, którym wcześniej zajmował się Pan Maciej – bez żadnego uzasadnienia podtrzymują swoją decyzję i uznają reklamację sprzedającego – rozumiem moja reklamacja została całkowicie przemilczana, przypominam że to ona jest przedmiotem sprawy.
KU*WA, cała sprawa zaczęła się od tego, że zostałem oszukany, przez 2 miesiące jestem bez pieniędzy i towaru, a Allegro skupia się na tym, aby zaspokoić bezpodstawne roszczenia oszusta. wtf?
Przypominam – laptop jak i pieniądze są w rękach sprzedającego xD

Sprawa jest pozornie prosta – natomiast pracownicy Allegro oraz cwaniactwo sprzedającego powoduje, że już dawno utknęła w martwym punkcie i nie widać żadnej nadziei do jej rozwiązania. Dzisiaj Pani Sylwia jasno postawiła sprawę, jak mi się nie podoba to mam iść do sądu.

Dlatego przede wszystkim – przestrzegam przed zakupami na tej platformie, a przynajmniej zalecam mocną weryfikacje sprzedawców (bo zakupów tu niestety nie unikniemy, to jest monopolista), ponieważ zakupy tutaj wcale nie są tak bezpieczne jak to Allegro chwali się na każdym kroku.

Podpowie ktoś jak ugryźć ten temat, tak aby rzeczywiście ktoś zajął się moją sprawą jak należy?

Ścieżka sądowa to rozwiązanie ostateczne, ale chciałbym tego uniknąć...


W powiązanych wrzucam screeny odpowiedzi pracowników POK oraz wcześniejsza decyzja, przyznająca mi zwrot środków za nieudany zakup, która na chwilę obecną w ogóle nie jest uwzględniana przy rozwiązywaniu sprawy.

Treści powiązane (12)

Decyzja Allegro z dyskusji 1
potezny_polak
z ibb.co
  • 36
Decyzja POK 1
potezny_polak
z ibb.co
  • 7

Komentarze (458)

najlepsze

slx2000
slx2000
06.01.2023, 13:51:48
  • 337
Tylko płatność kartą. Żadne bliki-sriki czy przelewy. W takich sytuacjach jak ta robisz po prostu chargebacka i nie bujasz się z jakimiś debilami sprzedawcami czy upośledzoną obsługą Allegro.
  • 69
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

potezny_polak
potezny_polak
Autor
06.01.2023, 13:56:06
  • 188
@slx2000: wiesz co, dotychczas wszelkie problemy transakcyjne rozwiązywali w miarę spoko, więc płatność jak i całą transakcję przez Allegro traktowałem jako zabezpieczenie dla siebie.
nie mniej jednak widać, że coś się u nich pozmieniało na gorsze, z początku myślałem, że typ ma jakieś wtyki w dziale reklamacji (bo takich historii jak moja z tym Panem jest o wiele więcej w internecie), ale po prostu wynika to z tego, że dział
  • Odpowiedz
slx2000
slx2000
06.01.2023, 13:56:42
  • 166
@Pandzior: tak, w sytuacjach takich jak ta, gdzie jest ewidentny wał sprzedawcy i masz to udokumentowane banki się nie cackają.
  • Odpowiedz
Rookie34
Rookie34
Rookie34
06.01.2023, 13:50:49 via Wykop Mobilny (Android)
  • 97
@potezny_polak z reklamacjami na allegro jest żart. Od końca listopada mecze się z reklamacją pada kupionego w allegro. Ciągłe zmiany konsultantów, totalnie niekompetentnych i czekanie aż napiszą do przełożonego. Dział reklamacji pierdzi w stołek i w ogóle nie odpowiadają nawet swoim konsultantom.
Oczywiście dział reklamacji odrzuca 3 propozycję rozwiązania mojego problemu, ale przez 8 dni roboczych nawet nie odpisują z własną propozycją ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Powodzenia
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

potezny_polak
potezny_polak
Autor
06.01.2023, 13:52:12
  • 41
@Rookie34: u mnie dokładnie to samo, za każdym razem za sprawę bierze się inna osoba, może co trzecia z nich przy rozmowie telefonicznej poprosi o poczekanie 5 minut w celu zapoznaniu się z dyskusją.
stąd też te odklejone od rzeczywistości decyzje.
  • Odpowiedz
ainam102
ainam102
ainam102
06.01.2023, 19:00:49
  • 7
@potezny_polak: uroki pracy zdalnej, zero komunikacji miedzy pracownikami, którzy jednoczenie oglądają filmy na netflixie.
  • Odpowiedz
megamamut
megamamut
06.01.2023, 15:15:28
  • 89
kupowanie u sprzedawcy z tyloma negatywami to proszenie się o kłopoty
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

potezny_polak
potezny_polak
Autor
06.01.2023, 15:25:39
  • 18
@megamamut: w listopadzie miał ich znacznie mniej, trafiłem na zły moment, bo facet ten proceder uskutecznia sądząc po opiniach od co najmniej 3 lat.
  • Odpowiedz
PochinkiParty
PochinkiParty
06.01.2023, 17:03:14
  • 43
@megamamut: +1, gość kupuje u kogoś kogo sprawdził, że nie polecają - dodatkowo dzwoni mu z jakimś wałem na innego laptopa, dobroduszny sprzedawca chce dać w tej samej cenie mocniejszy sprzęt - no po prostu x d, a na sam koniec pisze, że przestrzega przed allegro, komedia
  • Odpowiedz
dziabonq
dziabonq
06.01.2023, 16:07:10 via Android
  • 68
Kuźwa, na takim amazonie jeden pracownik zajmuje sie od poczatku do konca sprawa a takie allegro daleko w pupie.
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

qwerty54321
qwerty54321
qwerty54321
06.01.2023, 17:04:36 via Android
  • 53
@dziabonq prowizja zapłacona to po co mają trącić czas. Kwintesencja allegro. Są rozmowy allegro do których mają wgląd. Mnie kupujący szantażował. Sądzisz że allegro coś zrobiło? Stwierdzili że nie widzą nic złego.
  • Odpowiedz
potezny_polak
potezny_polak
Autor
06.01.2023, 19:01:46
  • 6
@dziabonq: chyba czas uśmiechnąć się do Amazona, bo na tym Allegro straszny syf się zrobił...
  • Odpowiedz
smk666
smk666
06.01.2023, 17:53:29
  • 63
Dlatego droższe sprzęty typu laptop czy telefon kupuje się nowe w legitnym sklepie a nie u jakiegoś Janusza na allegro.

Raz tylko się wyłamałem od swojej reguły, kupiłem (też na fakturę) niby nową Lenovo Yogę C930 w topowej konfiguracji (i7, matryca 4K) u takiego właśnie Janusza. Nie dość, że czekałem 2 tygodnie na wysyłkę to jeszcze przyszedł laptop ze szwajcarskim układem klawiszy i zestawem najtańszych naklejek do samodzielnego naklejenia (w aukcji nie
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

n.....t
n.....t
konto usunięte 06.01.2023, 22:23:15
  • 3
@smk666: Też z kilkoma przedmiotami miałem wątpliwości u Januszów z allegro i wolałem dopłacić nieznacznie więcej i mieć pewność, że całość jest okey.
Najczęściej właśnie widziałem jakiś "nowy" sprzęt, który był tak naprawdę refurb, co można było potwierdzić wchodząc w zakładkę gwarancja (często i tego nie było), gdzie była ona skrócona, sprzedającego, nie uwzględniała zwrotów od firm. Ponadto, po wejściu w dane firmy też można było wyciągnąć wnioski co do
  • Odpowiedz
smk666
smk666
06.01.2023, 23:12:58
  • 4
Ponadto, po wejściu w dane firmy też można było wyciągnąć wnioski co do jej charakteru, ile kont ma firma i opinii na nich

@neeet:
No właśnie ja dopiero po fakcie sprawdziłem, to była jakaś spółka z o.o. zarejestrowana w typowym biurowcu "na pokoje" a jakieś 3 tygodnie po transakcji była już zawieszona w KRS a konto miało bana na allegro. Oczywiście na portalu dalej wisiały te same sprzęty z takim samym
  • Odpowiedz
bison42
bison42
06.01.2023, 17:50:46
  • 42
Allegro ostatnio dla mnie to żart, promują i wspierają oszustów.
2 moje sytuacje identyczne:
Ostrze do one blade i karta micro SD - obie rzeczy w normalnej cenie, sklep z polski wysyłka także. Nie chciałem przycebulić ani nic no i ocena produktów ponad 4.8. Kupiłem i w obu przypadkach dwóch oszustów i dwie podróbki. Oczywiście od razu otworzyłem dyskusje no i kazałem robić zwrot. W obu przypadkach dostałem go a sprzęt miałem
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

sliti666
sliti666
sliti666
06.01.2023, 18:09:37
  • 10
@bison42: Problem w tym, że fizycznie raczej nie jest możliwe, żeby Allegro weryfikowało czy sprzęt to podróba.Też mnie to denerwuje, ale kurde nie wyobrażam sobie, żeby mieli w siedzibie biegłego z zakresi kart mircro SD firmy XYZ i One blade, który im powie, że to podróba...
  • Odpowiedz
bison42
bison42
06.01.2023, 18:20:05
  • 5
@sliti666: Spoko ale kiedy wszedłem później w szczegółowe opinie i odfiltrowałem na te 1 gwiazdkowe to dopiero pojawila sie tona opinii ze to podróby - a cała reszta była kupiona i fejkowa oraz dominująca
  • Odpowiedz
mabb
mabb
mabb
06.01.2023, 19:43:15
  • 32
Niech zgadnę, firma z Bytomia? Miałem z nimi to samo. Wystarczy wyszukać jakikolwiek laptop 17" z dedykowaną kartą graficzną, NOWY, i połowa ofert zawalona ofertą z ich sklepów.
Laptopy oczywiście nie są nowe, tylko używane albo refurbished, co czasem jest zaznaczone małym druczkiem w ofercie gdzieś, a czasami po prostu nie jest. Są jednak pod kategorią NOWE i Allegro nic z tym nie robi.

Schemat identyczny. Kupujesz, potem telefon że wyślą mi
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

krzywy_kanister
krzywy_kanister
krzywy_kanister
07.01.2023, 13:05:38
  • -2
@mabb: No wiesz tylko jak kupujesz nowego laptopa ktory wyszedl 8-10 lat temu czego sie spodziewasz? Jakies minimum rozsadku tez dobrze okazac.
  • Odpowiedz
JazzBlurr
JazzBlurr
JazzBlurr
06.01.2023, 18:26:01 via Android
  • 30
Zasada numeru jeden kupowania drugiego sprzętu przez internet: zawsze nagrywaj rozpakowanie paczki, z wszystkim danymi, z jej stanem zewnętrznym, ze stanem sprzętu w środku i do tego uruchomienie sprzętu i jak się zachowuje. Wszystko na jednym filmie bez cięcia.

Mi serwis gwarancyjny 3 razy odsyłał popsutego laptopa i jak ich poinformowałem, że mam nagrania z rozpakowania paczek i idę do sądu to szybko mi kupili nowego laptopa.
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

n.....t
n.....t
konto usunięte 06.01.2023, 22:28:34
  • 1
@JazzBlurr: najlepiej przy zakupie w wiadomości używać jakiejś formułki, że "informuję, że odbiór produktu wraz z jego rozpakowaniem i uruchomieniem będzie rejestrowany w celu potwierdzenia zgodności z ofertą sprzedaży"
  • Odpowiedz
mikorys
mikorys
07.01.2023, 03:01:34
  • 1
@JazzBlurr: Robię dokładnie tak samo, tyle że jeszcze nagrywam jak wchodzę na googla po czym na zywo wpisuję jaki jest dzień i na tym samym nagraniu odpakowuję paczkę, dzięki czemu mam niezbity dowód i tyle. Juz raz mi to dupsko uratowało.
  • Odpowiedz
Luk89K
Luk89K
Luk89K
06.01.2023, 19:31:07
  • 26
"Niedługo później zadzwonił do mnie sprzedawca z propozycją aby zamiast laptopa Lenovo może mi wysłać nieco mocniejszego lapka MSI w tej samej cenie."

Żółta lampka świeci jak szalona, nie ma takich sprzedawców co dają lepsze taniej.
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

siap_tiruriruri
siap_tiruriruri
06.01.2023, 20:23:05
  • 2
@Luk89K: Większość pomija tu ten szczegół, że kupujący zgodził się na wysłanie INNEGO niż zakupiony sprzętu. Sprzedający na pewno ma to nagrane i chętnie puści w sądzie.
  • Odpowiedz
ZbigniewMoczywas
ZbigniewMoczywas
06.01.2023, 23:33:40
  • 2
@siap_tiruriruri: "Zgodnie z Wyrokiem Sądu Najwyższego z dnia 22 kwietnia 2016 r., sygn. akt: II CSK 478/15, w postępowaniu cywilnym niedopuszczalne jest prowadzenie dowodu z nagrań uzyskanych w sposób przestępczy, z naruszeniem art. 267 kodeksu karnego. Natomiast jak zauważa Sąd Najwyższy - wykonanie nagrań bez zgody jednego z uczestników rozmowy nie dyskwalifikuje całkowicie nagrania jako dowodu, jeżeli nie została zakwestionowana skutecznie autentyczność takiego materiału i jeśli nie jest to jedyny
  • Odpowiedz
7056
7056
7056
06.01.2023, 17:19:58 via iOS
  • 22
Daj namiary na tego sprzedawcę, żeby inni się nie nadziali
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

MiKeyCo
MiKeyCo
MiKeyCo
06.01.2023, 17:21:06
  • 67
@7056: progres_24, wwwprogres24pl, aninlaptopy, alatlaptopy. Bytom, ul. Siemianowicka 98.
  • Odpowiedz
MiKeyCo
MiKeyCo
MiKeyCo
06.01.2023, 17:45:54
  • 27
@MiKeyCo: jeszcze jedno: twojoutlet
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 9
  • Strona 1 z 9
  • >

Hity

tygodnia

Radny z Krakowa NISZCZY butelki Ustronianki w sklepie
Radny z Krakowa NISZCZY butelki Ustronianki w sklepie
3214
Zamiast alimentów równa opieka nad dziećmi. Wynik - 25% mniej rozwodów
Zamiast alimentów równa opieka nad dziećmi. Wynik - 25% mniej rozwodów
2892
System kaucyjny to przekręt stulecia? "Miliardy nabite w butelkę". Kto zarobi fortunę?
System kaucyjny to przekręt stulecia? "Miliardy nabite w butelkę". Kto zarobi fortunę?
2501
Kto stoi za zamówieniem i nie odebraniem 11 ton śliwek od rolnika?
Kto stoi za zamówieniem i nie odebraniem 11 ton śliwek od rolnika?
2335
System kaucyjny: Głos Wykopowicza ma sens!
System kaucyjny: Głos Wykopowicza ma sens!
2270
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #nauka
  • #komputery
  • #zainteresowania
  • #stacjakosmiczna
  • #polska
  • #wydarzenia
  • #informatyka
  • #swiat
  • #rozrywka
  • #internet
  • #sztucznainteligencja
  • #motoryzacja
  • #ai
  • #telefony

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia