•  

    A gdyby tak zrobić First Person Card Game? FPCG? ( ͡º ͜ʖ͡º)

    Na załączonym filmiku efekty prototypowania w Unity konceptu karcianej przygody 3D.
    To przykładowe efekty z Asset Store, które kiedyś kupiłem w pakiecie na Humble Bundle. Docelowo pojawiały by się ludki z #karciankait z jakimś dodatkowym efektem wchodzenia do gry.

    #unity3d #unity #gamedev #tworczoscwlasna #gry pokaż całość

    źródło: streamable.com

  •  

    Witam ponownie #cpp w #windows ! (。◕‿‿◕。)

    Pracujac sobie na Macu, bez problemu przeszlo mi:

    extern "C" std::vector<std::shared_ptr<MyClass>> exportedMethod() {
    return std::vector<std::shared_ptr<MyClass>>({std::make_shared<MyClass>()});
    }


    Jednakze pod windowsem dostaje komunikat o bledzie:

    error C2526: 'exportedMethod': C linkage function cannot return C++ class 'std::vector<std::shared_ptr<MyClass>,std::allocator<std::shared_ptr<MyClass>>>'

    Probowalem dorzucic declspec(dllexport), a extern "C" zmienilem na extern "C++". Niestety, pomimo zmian, metoda pobierajaca funkcje z dllki zwraca mi NULL:

    HINSTANCE libraryHandle = LoadLibrary(filePath.c_str());
    auto exportedMethod = (exportedMethodt_t)GetProcAddress(libraryHandle, "exportedMethod")


    Czy mamy jakies rozwiazanie tego problemu? Nie udalo mi sie zbytnio nic wygooglowac niestety :(
    pokaż całość

    •  

      @koostosh: no tak, tyle to ja wiem ( ͡° ͜ʖ ͡°) pytanie, dlaczego msvc nie ogarnia extern "C++" ?

    •  

      Hej, maly update z mojej strony ( ͡° ͜ʖ ͡°)

      Troche doedukowalem sie, faktycznie lepiej jest korzystac wylacznie z zestawu typow kompatybilnych z C - nie bawimy sie wtedy w roznice miedzy layoutem plikow .exe i .dll. Do tego nie bedziemy przywiazani do konkretnych kompilatorow (exec i dll moga wtedy byc kompilowane pod innymi kompilatorami - dobrze kminie?). Sam Core Guidelines tak zaleca, i brzmi to moim zdaniem sensownie.

      Co do wrzucenia dekorowanej nazwy @NevilX, to to mi zasmigalo po Twoim komentarzu (nie wiedzialem, jak sie do tego dobrac), ale jednak bezpieczniej bedzie z tego zrezygnowac. Chyba uda mi sie zrobic maly redesign tak, by korzystac wylacznie z typow kompatybilnych z C.

      Dzieki @grzegorzx86, @zrakiep, @NevilX ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
      pokaż całość

      +: zrakiep
    • więcej komentarzy (7)

  •  

    Czolem wszystkim milujacym #cpp! (。◕‿‿◕。)

    Zaczalem ostatnio dostosowywac swoja aplikacje pod system #windows i spotkala mnie niemala niespodzianka (╥﹏╥)

    Pisze sobie w sposob obiektowy tak, ze na kazda klase przysluguje jeden plik zrodlowy i jeden naglowkowy. Kiedy w pliku zrodlowym potrzebuje zaincludowac <windows.h>, nie ma problemu - wszystko dziala. Kiedy natomiast potrzebuje zaincludowac ten pliczek w pliku naglowkowym, pomimo korzystania z pragma once dostaje nastepujace komunikaty:

    C:\Program Files (x86)\Windows Kits\10\include\10.0.19041.0\shared\ws2def.h(103): warning C4005: 'AFIPX': macro redefinition
    C:\Program Files (x86)\Windows Kits\10\include\10.0.19041.0\um\winsock.h(457): note: see previous definition of 'AF
    IPX'
    C:\Program Files (x86)\Windows Kits\10\include\10.0.19041.0\shared\ws2def.h(144): warning C4005: 'AFMAX': macro redefinition
    C:\Program Files (x86)\Windows Kits\10\include\10.0.19041.0\um\winsock.h(476): note: see previous definition of 'AF
    MAX'
    C:\Program Files (x86)\Windows Kits\10\include\10.0.19041.0\shared\ws2def.h(187): warning C4005: 'SODONTLINGER': macro redefinition
    C:\Program Files (x86)\Windows Kits\10\include\10.0.19041.0\um\winsock.h(399): note: see previous definition of 'SO
    DONTLINGER'
    C:\Program Files (x86)\Windows Kits\10\include\10.0.19041.0\shared\ws2def.h(240): error C2011: 'sockaddr': 'struct' type redefinition


    Przypuszczam, ze jest cos, czego po prostu nie wiem.

    Co do kompilatora, to korzystam z tego zainstalowanego z Visual Studio :)

    pokaż spoiler sorry za brak polskich znakow, pracuje nad tym :P
    pokaż całość

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika CppPolska

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.