Czy jest jakaś rozpiska / repozytorium w którym opisane jest jaki armator pływa do jakiego portu? Moja firma przymierza się do wprowadzenia spedycji morskiej i nie wiemy nawet z której strony to ugryźć. W listopadzie jedziemy na szkolenie.

Czy jak podstawiamy auto do portu to czy armatorzy zajmują się przeladunkiem z naczepy na kontener czy muszę znaleźć firmę która zrobi to za mnie i dowiezie do portu kontener gotowy do podjęcia?

@eloyard: zostali wyruchani nie spedytorzy w Europie, a skośnookie firmy mające pierwobooking na statkach. Jak w 2021 roku stawki poszybowały do 20k USD za puszkę z kantońskich portów, to ci co musieli, to licytowali się w górę co do miejsca na statku. I ok, jeśli wiedziałeś, że masz na wtedy i wtedy do podjęcia kontener to mogłeś na prebookingu sobie rezerwować miejsce. A jak np. dostawałeś info na 2 tygodnie przed
  • 1
@Kanye__West: @mateo971

Akurat notujemy bardzo dobre wyniki w drogówce, prowadzimy kontrakty, ja sam mam w tym miesiącu rekord marżowy z całej swojej 3 letniej kariery ( ͡° ͜ʖ ͡°) może z wyjątkiem prowadzenia własnych aut firmowych, bo dyspozytorzy narzekają i mówią, że przy obecnej koniunkturze to mogliby zarobić więcej w Żabce. No ale kumaci handlowcy są zarobieni.

Co do spedycji morskiej to raczej ja namawiam szefa, mamy
Czy ktoś tutaj ogarnia demurrage w MSC przy wyjściach z Gdyni i mógłby mi wytłumaczyć jak to działa i kiedy można bez kosztów składać pełne kontenery na BCT przy założeniu wyjść statków w czwartki?
Cut-offy są w poniedziałki o 14:00.

#spedycjamorska
#spedycja
JAK ARMATORZY SZTUCZNIE WINDUJĄ STAWKI ZA FRACHT MORSKI

Void/blank sailing - brak wypłynięcia statku w konkretnym tygodniu

W zeszłym roku, w okresie do końca III kwartału odnotowano 15 voidów, w tym roku już 42. Jaki jest tego skutek? Oczywiście wzrost stawek bo jeżeli towar mamy gotowy w tygodniu 31. to chcemy wypłynąć z Chin w tygodniu 32. Jeżeli w tygodniu 32. nie ma wypłynięcia statku (void) to najbliższe możliwe wypłynięcie jest dopiero
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@PfefferWerfer: kontaktujesz się z armatorami. Część podaje stawki na maila, a część ma tzw Quick Quoty gdzie dostaniesz stawkę praktycznie od ręki z ich systemu. Z reguły ważna do konca miesiąca.
Ładunki to musisz mieć klienta i tyle.
Jestem w szoku, rząd serio zrobił coś dobrego dla przedsiębiorców xD. Od 01.01.2020 przy odprawie celnej wszyscy importerzy będą odprawiać jakby mieli zgodę na stosowanie art 33a, czy odprawy uproszczonej z odroczonym VATem :)

Od 01 stycznia 2020 r. po przywozie towarów z spoza UE nie trzeba będzie rozliczać VAT tuż po odprawie, ale dopiero w deklaracji VAT składanej do 25 go dnia kolejnego miesiąca. Tym samym, nie będzie konieczności zapłaty kwoty
Rekord Charlotte Maersk nie potrwa długo. Już za tydzień na BCT Gdynia zawinie CAP SAN JUAN. Charlotte Maersk jest o ok. 4,8 % dłuższa od Cap San Juan, ale ten ostatni ma o ponad 10 % większą ładowność kontenerów w TEU, o ponad 12 % większą nośność i o ponad 29 % większy tonaż pojemnościowy brutto.

Wszystkie działania aliansu 2M spowodowane są trwająca kongestią na DCT

#transport #spedycja #spedycjamorska #gdynia #trojmiasto
sanderus - Rekord Charlotte Maersk nie potrwa długo. Już za tydzień na BCT Gdynia zaw...

źródło: comment_R82vf0K7untmhrmyOuQuNbnqkdL8QFZw.jpg

Pobierz
@sanderus Bardziej miałem na uwadzę sytuację z perspektywy kierowcy. Wiem jak wygląda sytuacja na DCT, ale pomimo tego grajdołu wiem, że wjeżdżając na teren portu mniej więcej za godzinę wyjadę. A w tamtym tygodniu w czwartek, na BCT czekałem 5,5h za pobraniem.

Właśnie to miałem na myśli, że BCT nie jest przystosowany do operowania na takim statku z jednoczesnym utrzymaniem zal/rozl zewnętrznych samochodów na jakimś sensownym poziomie.
@Kapitan_Zurow: Oj tu się nie zgodzę zdecydowanie. Jezeli chodzi o obsługę kompleksu bramowego to BCT/GCT wypada ZNACZNIE lepiej niż DCT, choć z perspektywy kierowcy tego nie widać.

W Gdańsku masz ten śmieszny system awizacji na okienka załadunkowe. Zaawizować kierowcę możesz dopiero po odprawie i wyładunku kontenera ze statku. Czyli statek wpływa w poniedziałek, odprawia się we wtorek, ale na glebie ląduje dopiero w czwartek, okienko załadunkowe wolne jest dopiero na piątek
-wpada spedytor morski do klienta
-DZIEŃ DOBRY
-DZIEŃ DOBRY #!$%@? PO POLSKU NIE ROZUMIESZ?
-DAJ MI TO CO MASZ W RĘCE
-NO DAJ
-PROSZĘ PAŃSTWA TO JEST CERTYFIKAT FUMIGACJI, KOMPLETNIE NIEPOTRZEBNY
-HEHE PATRZCIE JAKI GŁUPI xD
-DOBRA IDZIEMY DALEJ
- O! A TU MAMY FAKTURĘ. KOJARZĄ PAŃSTWO NA PEWNO FAKTURY NIEMIECKICH IMPORTERÓW? PRAWIDŁOWE, ZGODNIE Z PRZEPISAMI, Z UNIKALNYMI NUMERAMI
- A TU FAKTURA JAK GÓWNO. PISZĄ JAKIEŚ PIERDOŁY, PROSZĘ PAŃSTWA, WSZYSCY Z
W najbliższy wtorek na BCT wpłynie najdłuższy kontenerowiec, jaki kiedykolwiek zawinął do gdyńskiego portu. Charlotte Maersk ma 346,98 m długości, 42,8 m szerokości i może pomieścić do 9 640 TEU. Statek przypłynie na BCT 12 lutego około 16:00.
Dotychczasowy rekord długości kontenerowców zawijających do Port Gdynia należał do statku MSC Asya.

Wszystko przez "czkawkę" jaką DCT ma od czasu noworocznych sztormów. Prawie w pełni obłożony plac i kilkudniowe opóźnienia w obsłudze statków
Ale jaja w tym Gdańsku. DCT ugiął się przed Maerskiem i poprzyjmował statki które były opóźnione ze względu na tajfuny w Azji. Wyszło, że w jednym tygodniu wpłynęły 4 duże statki oceaniczne zamiast dwóch i mają #!$%@? 88% placu, i ciężko robić jakiekolwiek manipulacje kontenerami xD

W związku z tym pociągi eksportowe stoją pod Malborkiem bo terminal ich nie wpuści, można było jakoś działac drogowo, ale przewoźnicy zapowiedzieli strajk na wtorek i
@Line-Storm: Aresztować statek dłużnika może wierzyciel, nie ma na to specjalnych procedur. Zazwyczaj po prostu statek jest otaczany na redzie przez mniejsze jednostki. Jak Hanjin upadł, to miałem akurat kontener klienta na jednym z bodajże 6 aresztowanych statków. Wierzyciel zazyczyl sobie kaucję w wysokości 1250Usd :)
Dlaczego nie warto pracować w spedycji morskiej w dużej firmie:

1. Proszę handlowca o stawkę z konkrentego portu do portu A przez port B, bo mamy tylko przez port C
2. Dostaję odp. że w sumie to o co chodzi, nie widzi koresponencji i nie wie co ma zrobić.
3. Przeklejam pkt 1.
4. Dostaję #!$%@?, że stawka do portu B jest na drugiej stroni i chyba nie czytam dokumentów i trzeba