Wpis z mikrobloga

#motocykle #mechanika #kiciochpyta
Mireczky, takie pytanie z rana mam. Napęd musze wymienić w moim Zygzaku no i tak szukam po allegro łańcuchów... Jako, że kiepski z mechaniki jestem a nie chciałbym się wkopać - czy wystarczy, że kupie łańcuch 112 ogniw, czy one się czymś jeszcze różnią? Bo co, na aukcji jest napisane, że nadaje się do np Hondy cbr, a ilość ogniw taka sama... To jak to jest?
  • 9
@szluug: łańcuchy różnią się jeszcze wielkością ogniwa - np. 428, 520, 525, 530, 535 i oznaczenie te musi się zgadzać, inaczej nie będzie pasować na zębatki. Do tego dochodzi pytanie czy łańcuch na być zwykły czy wzmocniony i na jakim typie uszczelek (bez, o-ring czy x-ring), ale to już tylko Twój wybór (wzmocniony łańcuch na x-ringach wytrzymuje naprawdę sporo, ale sporo też kosztuje)
@Xargo1: o, no dzięki za konkret ;) dopytam: powinienem dobierać zębatki do łańcucha? z tego co wyczytałem, do mojej 600ccm odpowiedni będzie 525vx. Czy te oznaczenia tyczą się wszystkich łańcuchów na rynku, czy tylko DIDa? Rozumiem więc, że jak mam aukcję z np. >ŁAŃCUCH NAPĘDOWY-NAPĘD DID 525 VX 112 CBR 600 F FS to nie będzie żadnych komplikacji z założeniem tego do Kawasaki, tylko zębatki odpowiednie do łańcucha muszę dobrać, tak?
@szluug: te oznaczenia, które podałem (składające się z cyfr) to norma i tyczą się wszystkich producentów. Oznaczenie VX to oznaczenie dida i oznacza właśnie jaki łańcuch ma typ uszczelek i czy jest wzmocniony, RK stosuje do tego inne oznaczenia. Oczywiście łańcuch możesz zawsze kupić mocniejszy, to zależy od Ciebie. I nie ma znaczenia do jakiego moto jest sprzedawany, jeżeli długość i rozmiar ognia się zgadza to będzie pasować. A zębatki do
@szluug: Może raczej poszukaj sensownego warsztatu w okolicy?

Jest szansa że wyjdzie Ci podobnie kosztowo, nie natniesz się na podróbkę i unikniesz pomyłek w doborze reszty.

A jaki masz model Kawasaki tak dokładnie?
Gx
@Gixaar: właśnie warsztaty dość sporo sobie wołają, wolałbym zrobić to sobie sam. Nie chcę robić tego typowo po kosztach, ale też nie zależy mi jakoś wybitnie na jakości, bo za sezon- dwa będę go sprzedawać dalej ;) ZZR 600 albo jak kto woli ZX600E z '93 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@szluug: Nie jest to najprostsza robota dla "kiepski ze mnie mechanik", odkręcanie osi tylnego koła i nakrętki wałka zdawczego wymaga dobrych kluczy, wektora oraz pomocy drugiej osoby. W zasadzie w tym modelu oprócz zestawu powinieneś jeszcze wymienić nietypowy lockwasher na wałku zdawczym, trudna część do kupienia, chociaż pierdoła niby.

Gx