Wpis z mikrobloga

Mercedes 450 SLC. Nabijanie klimy czynnikiem R12. Niestety czujnik ciśnienia czynnika chłodniczego, który załącza sprzęgło sprężarki i wentylator ma dużą nieszczelność. Nadaje się tylko do wymiany. Będzie problem z dopasowaniem innego, ponieważ to dosyć niestandardowy układ. Po zdobyciu nowego czujnika kolejna próba nabicia klimy.
#odnawiajzgarage
#samochody #auta #samochodybonners #odnawiajzgarage #mercedes #motoryzacja
@volden @porque @m21d24
Garage - Mercedes 450 SLC. Nabijanie klimy czynnikiem R12. Niestety czujnik ciśnienia...

źródło: comment_QJ1OAZv6vuJVHvhQWGj9fwIiw207tWRP.jpg

Pobierz
  • 20
@Garage: Naprawiam klimatyzację w sumie tylko w nowszych autach i tak się zastanawiam, czy jest tu jakiś problem w wytoczeniu tulejki i zastosowaniu jakiegokolwiek presostatu? Inne ciśnienia?
@Garage: To jak to jest, że po zmianie czynnika z R12 na r134a klima pracuje prawidłowo ze starymi czujnikami? I jeszcze z ciekawości: jakie to ciśnienia dla HP/LP?
@TheSnt: W tym układzie jest głównie taki problem, że nie jest to seryjnie zamontowany układ tylko jakaś dostawka składak i wszystko trzeba robić metodą prób. Ten czujnik nawet nie wiem na jakich wartościach pracuje bo nie ma na nim żadnych oznaczeń i nie nadaje się żeby to sprawdzić.
@Garage: O, to ciekawe akurat bo sugeruje konieczność występowania co najmniej jeszcze jednego czujnika. W starych układach wykorzystujących presostaty mechaniczne potrzebujesz informacji o osiągniętym ciśnieniu minimalnym (układ napełniony) oraz co najmniej o maksymalnym (drugi bieg wiatraka, wyłączenie sprzęgła). W Twoim przypadku prawdopodobnie masz w stanie spoczynku obie pary rozwarte - jedna zewrze się po napełnieniu układu, a druga przy +/- 17 bar. Trzeba by to sprawdzić przez zasymulowanie działania presostatu i
@Garage: bo jak coś to może dałoby radę dopasować czujnik z renówki jak moja, klima była oryginalnie na r12, czujnik ma 3 stany, minimum - 2 bary, 1 bieg wentylatora - 19 bar, rozłączenie układu 27 bar