To prawdopodobnie ostatni wpis z pytaniami, jestem na etapie wybierania. Miesiąc szukałem i pytałem pewnie do znudzenia nie tylko tutaj, ale i na forach i grupach facebookowych. Moja wiedza zdecydowanie się powiększyła - wiadomo, że do wymiataczy równika to mi daleko, ale jednak wiem już czego szukam. Podziękowania przede wszystkim dla @GryfnySzac, @fixie, @shusty i @byczys :) _________________ Fuji Cross 1.5 284999zł (+) plusy: karbonowy widelec, grupa Shimano 105, korba 46/36, hamulce TRP Spyre-C, waga <11kg, otwory pod bagażnik (-) minusy: cena o 500zł więcej, niż zakładany budżet* * podobno da się targować, tylko nie wiem czy via mail to również jest możliwe? ewentualnie czy ktoś z #rowerowetrojmiasto ma informację, jakoby gdzieś u nas był sklep z rowerami tej marki? ________________ Focus Mares AX 4.04490zł (+) plusy: grupa Shimano Tiagra, chwalona rama, otwory pod bagażnik, błotniki i lampki na przód i tył, ten rower mi się po prostu podoba - taka miłość od pierwszego wejrzenia (-) minusy: hamulce shimano r517 (nie znalazłem o nich dobrych opinii), korba 52/36, konia z rzędem temu, kto mi powie ile on waży _______________ Fuji Cross 1.5 Disc 284149zł (+) plusy: karbonowy widelec, grupa Shimano Tiagra, korba 46/36, waga <11kg, otwory pod bagażnik, cena (-) minusy: hamulce BB5, które są najsłabszą częścią tego roweru ________________ MARIN Gestalt 13750zł (+) plusy: bardzo dobra rama, hamulce TRP Spyre-C, waga <11kg, otwory pod bagażnik (-) minusy: korba 50/34T, osprzęt Shimano Sora, linki prowadzone w ramie (z tego co czytałem, jest to raczej minus i więcej z tym zabawy, niż to warte)
Ogólne wnioski z tego wszystkiego co się dowiedziałem: - brak konkretnych opinii w temacie używania bagażników z zaczepem na sztycy i wspornikiem na śrubach tylnego trójkąta sugerują, że jeśli jesteś z tych, co to używają bagażników, to szukaj ramy z otworami montażowymi i nie kombinuj z niesprawdzonymi rozwiazaniami; - rama stalowa wcale nie jest takim dobrym pomysłem, a informacje o prostocie spawania, to mit; - jeśli uważasz, że mało jest propozycji typu roweru który ci się podoba, to znaczy, że nie pytałeś o to ani na mirko, ani na www.forumrowerowe.org ( ͡°͜ʖ͡°) - jest sporo ciekawych rowerów, ale jednocześnie bardzo mały wybór z możliwością zamontowania bagażnika, a bagażnik => sakwy => niespocone plecy latem... - pełna hydraulika w hamulcach jest nierealna i dostępna dopiero w dużo droższych rowerach (<6000zł).
@jak_to_mozliwe: ja mam tego Fuji Cross 1.5 2016 i kupiłem go przed sezonem za 4100zł. Myślę, że nawet teraz do 4500 zł możesz zejść. Pierwszy rower trafił mi się z wadliwą korbą i trochę się zniechęciłem, ale dostałem nową sztukę i teraz jestem bardzo zadowolony. Wada, o której na pewno jeszcze nie wiesz jest taka, że rower ma słaby lakier. Poza tym wszystko gra. Nawet dzisiaj wrzucałem zdjęcia roweru na szosowych
@jak_to_mozliwe: jestem pod wrazeniem merytorycznym wpisu ;) mysle ze jesli masz juz swoje typy to kup ten, ktory najbardziej ci sie podoba. Powodzenia i mocy w nogach zycze.
@jak_to_mozliwe: W rozmiarze 58 ~12-12,5 kg. Miałem AX 2.0 2015, 105 5800, ważyło to to ~11,5 kg. Prócz chorej wagi, w AX4.0 jest aluminiowy widelec, a i cena dziwnym trafem o 1 tys. wyższa niż podczas wejścia. O ilości potencjalnych wad w Focusie nawet mi się nie chce pisać. Od lakieru, przez spawy, po odwieczny problem stukających pancerzy w ramie.
Pierdoły o spawaniu gdzieś na stepach akermańskich są jedynym powodem?
@fixie: myślę, że nawet w kraju relatywnie ciężko znaleźć takiego spawacza, który zrobi to za rozsądne pieniądze. Patrzyłem na Ridleya - brak otworów pod bagażnik.
@jak_to_mozliwe: Kajak, Rychtarski, Orłowski, Pi, Gromada, BernardFixie, Kondej - wszyscy zajmują się mniej lub bardziej tematem naprawiania ram stalowych.
@jak_to_mozliwe: nawet nie wiedziałem, że Fuji ma otwory na bagażnik, a to rzeczywiście otwiera nowe możliwości :) Jak ja się rozglądałem, to z jakiegoś powodu odrzuciłem Fuji z 2015 r. i z tego, co kojarzę, to chodziło o to, że w tym rowerze jest starsza grupa Tiagry, natomiast w modelu na 2016 masz najnowszą 105 5800 (poza korbą niestety). A muszę przyznać, że 105 5800 chodzi pięknie w porównaniu do Sory,
@jak_to_mozliwe: Jak tak czytam ten twój zalinkowany wpis z pytaniami to mam wrażenie jakbyś opisywał mnie... :D Też zacząłem od crossówki (Kands, a więc praktycznie to samo co Lazaro).
Jednak 100% szosa to nie dla mnie (wjeżdżam czasem w teren i jak sobie myślę o tych ścieżkach, to szosowanie tam mija się z celem), pojawił się więc pomysł na przełaj. Zaczęło się od Accent CX-ONE i tak sobie buszuję po necie
@fixie: przełajowa w sensie, że klasyczne 46/36T? Ja to może i nawet bym wołał 50-34T, wtedy nie miałbym problemów z podjazdami. Może nawet kiedyś wymienię i wtedy to właściwie będzie szosa z hamulcami tarczowymi.
dawno na smietnisku producent chyba daje gwarancje na 5 lat rame stalowa wybieraja tylko dlatego ze jest bardziej sprężysta od aluminium. no i stalowa chociaz ci ktos zespawa by dojechac do najblizszego miasta i kupic nowa rame, z aluminium nie zrobisz nic (rozumujac kryteriami
Ogolnie nie znam sie za bardzo na przelajach ale karbon to karbon;) ogolnie sa miejscówki podobno w gdańsku gdzie szosy full carbon nowe chodzą po ok 5k ;) wiec czemu nie przelaje? :)
@jak_to_mozliwe: Polecam Fuji Cross 1.5 Disc z 2015 roku :) nie ma różnicy między Tiagrą a 105 jeden bieg mniej tylko a z tymi hamulcami się z toba nie zgodzę są jedne z lepszych mechanicznych na pewno lepsze od Shimanowskich
Czas spożyć trunek. Czysta, do odcięcia. Od grudnia raz w tygodniu. Nie, to nie pomaga, ale zagłusza myśli, wszystko zmienia w jednostajny szum, szum pustki.
_________________
Fuji Cross 1.5 28 4999zł
(+) plusy: karbonowy widelec, grupa Shimano 105, korba 46/36, hamulce TRP Spyre-C, waga <11kg, otwory pod bagażnik
(-) minusy: cena o 500zł więcej, niż zakładany budżet*
* podobno da się targować, tylko nie wiem czy via mail to również jest możliwe? ewentualnie czy ktoś z #rowerowetrojmiasto ma informację, jakoby gdzieś u nas był sklep z rowerami tej marki?
________________
Focus Mares AX 4.0 4490zł
(+) plusy: grupa Shimano Tiagra, chwalona rama, otwory pod bagażnik, błotniki i lampki na przód i tył, ten rower mi się po prostu podoba - taka miłość od pierwszego wejrzenia
(-) minusy: hamulce shimano r517 (nie znalazłem o nich dobrych opinii), korba 52/36,
konia z rzędem temu, kto mi powie ile on waży
_______________
Fuji Cross 1.5 Disc 28 4149zł
(+) plusy: karbonowy widelec, grupa Shimano Tiagra, korba 46/36, waga <11kg, otwory pod bagażnik, cena
(-) minusy: hamulce BB5, które są najsłabszą częścią tego roweru
________________
MARIN Gestalt 1 3750zł
(+) plusy: bardzo dobra rama, hamulce TRP Spyre-C, waga <11kg, otwory pod bagażnik
(-) minusy: korba 50/34T, osprzęt Shimano Sora, linki prowadzone w ramie (z tego co czytałem, jest to raczej minus i więcej z tym zabawy, niż to warte)
Ogólne wnioski z tego wszystkiego co się dowiedziałem:
- brak konkretnych opinii w temacie używania bagażników z zaczepem na sztycy i wspornikiem na śrubach tylnego trójkąta sugerują, że jeśli jesteś z tych, co to używają bagażników, to szukaj ramy z otworami montażowymi i nie kombinuj z niesprawdzonymi rozwiazaniami;
- rama stalowa wcale nie jest takim dobrym pomysłem, a informacje o prostocie spawania, to mit;
- jeśli uważasz, że mało jest propozycji typu roweru który ci się podoba, to znaczy, że nie pytałeś o to ani na mirko, ani na www.forumrowerowe.org ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- jest sporo ciekawych rowerów, ale jednocześnie bardzo mały wybór z możliwością zamontowania bagażnika, a bagażnik => sakwy => niespocone plecy latem...
- pełna hydraulika w hamulcach jest nierealna i dostępna dopiero w dużo droższych rowerach (<6000zł).
Linki i dyskusje, którymi wspierałem się w poszukiwaniach - być może komuś się przyda:
1) Budżet do 4000zł - nowy lub złożenie
2) Przełajówka - kilka opcji, która najlepsza?
3) Zakup roweru przełajowego ciekawa oferta
4) Grupy osprzętu Shimano
5) http://www.wykop.pl/wpis/15258733/co-myslicie-o-takim-rowerku-na-wyprawowca-z-sakwam/
6) http://www.wykop.pl/wpis/16798835/miroslawy-rowerowe-szukam-przelaja-nadajacego-sie-/
7) Przełaj dobry na wszystko?
8) Stealth Cx Homemade
9) Test: Marin Gestalt vs Lombard – gravel
#przelaj #cyclocross #rower #pytanie
@jak_to_mozliwe: W rozmiarze 58 ~12-12,5 kg. Miałem AX 2.0 2015, 105 5800, ważyło to to ~11,5 kg. Prócz chorej wagi, w AX4.0 jest aluminiowy widelec, a i cena dziwnym trafem o 1 tys. wyższa niż podczas wejścia. O ilości potencjalnych wad w Focusie nawet mi się nie chce pisać. Od lakieru, przez spawy, po odwieczny problem stukających pancerzy w ramie.
@fixie: myślę, że nawet w kraju relatywnie ciężko znaleźć takiego spawacza, który zrobi to za rozsądne pieniądze.
Patrzyłem na Ridleya - brak otworów pod bagażnik.
No jak nie mają?
@jak_to_mozliwe: ale ty tego pedala nie sluchaj co?
dawno na smietnisku producent chyba daje gwarancje na 5 lat
rame stalowa wybieraja tylko dlatego ze jest bardziej sprężysta od aluminium. no i stalowa chociaz ci ktos zespawa by dojechac do najblizszego miasta i kupic nowa rame, z aluminium nie zrobisz nic (rozumujac kryteriami
Ogolnie nie znam sie za bardzo na przelajach ale karbon to karbon;) ogolnie sa miejscówki podobno w gdańsku gdzie szosy full carbon nowe chodzą po ok 5k ;) wiec czemu nie przelaje? :)
@skwarek2: dzięki, już do nich napisałem ;)
@fixie: patrzyłem na ten model i otworów nie widzę.
@SnikerS89: dzięki za komentarz, przynajmniej utwierdzam się w przekonaniu, że nie jestem dziwny, tylko takich ludzi jest więcej :)
@thof: jest chyba odwrotnie? mniejsze zębatki =>