Wpis z mikrobloga

Jako, że pojawiały się pytania co do przeróbek konsol, postanowiłem rozwiać trochę wątpliwości. Mogą pojawiać się błędy bo wczoraj trochę wypiłem itd. xD
Przede wszystkim jeżeli chodzi o legalność, to przeróbka konsoli jest legalna pod warunkiem, że nie wykonujemy jej w celu osiągnięcia korzyści majątkowej xD, jest natomiast niezgodna z licencją korporacji która dostarcza konsole i je produkuje (Sony dla SlayPtation, Microsoft dla Xgówna, Nintendo dla Wii itd.) i w części przypadków tracicie gwarancję. Pamiętajcie, że licencja producenta =/= polskie prawo 
Poziom trudności wykonania przeróbki opiszę w skali od 1 do 5, gdzie im wyższy numer, tym trudniej ją zrobić.

Czy mogę przerobić konsolę?
1. PS1
Żeby przerobić szaraka, musisz stać się posiadaczem chipa (8-bitowy mikrokontroler PIC12C508A). Groszowa sprawa, ale trzeba go przeprogramować pod konkretny model, np. pod SCPH-9004 itd. Potrzebny jest do tego programator, chyba, że sprzedawca z allegro będzie w stanie zaprogramować go na waszą prośbę to obejdzie się bez niego.

Wymagane:

dowolny model konsoli
kilkanaście cebul
umiejętność lutowania (8 kabelków)
zależnie od sytuacji, programator
Trudność wykonania: 3/5

2. PS2
Konsole PS2 są podatne na softmod (przeróbka bez ingerencji w konsolę, nie wspominam tu o exploicie z grą PS1 bo to działało tylko z niektórymi FAT'ami i trzeba było oszpecić napęd, ogólnie to był rak, tak samo jak równie zraczały Swap Magic) oraz modchip.
Modchip jest opcją zdecydowanie lepszą, ponieważ kosztuje jakieś $2 na chińskich stronkach, na allegro trochu wincyj. Oferuje możliwość uruchomienia każdej gry PS2 wypalonej na CD lub DVD, a także z PSX (niektóre modchipy umożliwiają uruchomienie gierek z PSX wypalonych na DVD, co jest dużo lepszym rozwiązaniem bo dobre płyty DVD jest łatwiej dostać no i są szybsze w odczycie ). W konsoli SCPH-5000x zajebiście się sprawdza Modbo 2.1, bo odpala wszystkie gry, nawet spatchowane pod FMCB o którym poniżej. Zamontować modchip jest dużo trudniej, ale jeżeli ktoś potrafi lutować - wybór powinien paść właśnie na niego.
FMCB - Free Memory Card Boot - exploit znajdujący się na karcie pamięci, który wykorzystuje furtkę którą zostawiło Sony xD BIOS konsoli (taki niby OS konsoli, waży jakieś 7MB i zawiera cały bootscreen i menu konfiguracyjne, niskopoziomowe sterowniki sprzętowe I/O itd.) kość biosu - http://wellby.dyndns.org/asso-sc/upload/article/bbnav/ps2_50k_bios.jpg posiada między innymi taką opcję jak OSDUPDATE, czyli oczekiwano, że kiedyś wypuszczą aktualizację odtwarzacza filmów dla konsoli (PS2 sprzedawane było nie tylko jako konsola do gier, ale także jako tani aczkolwiek wysokiej jakości odtwarzacz DVD Video z dźwiękiem 5.1!). Taka aktualizacja tak naprawdę nigdy nie wyszła do normalnego użytku, parę osób natomiast w 2008r. postanowiło wykorzystać to do uruchomienia własnego pliku wykonywalnego który pozwala na podlinkowanie w Browserze skrótów do własnych aplikacji, między innymi unofficial Elf Launcher (*.elf jest plikiem wykonywalnym czarnulki, dla PSX jest nim *.exe XD) czyli menedżera plików czy też ESR, który pozwala na uruchomienie kopii zapasowych. Teraz pytanie, jak to możliwe, że konsola bez przeróbki jest w stanie odczytać nagrywaną grę, skoro ma sprzętowe zabezpieczenie - MECHACON? Bardzo proste: kolejna furtka od Sony xDD Ta jakże wspaniała firma od początku konsoli umożliwiała odczyt filmów, które mogły znajdować się na wypalanych nośnikach. Wystarczy więc spatchować obraz ISO z grą programem ESR Disc Patcher, dzięki czemu po włożeniu gry konsola myśli, że włożyliśmy film. Program ESR rozpracowuje całą resztę. FMCB jest w pełni zautomatyzowane - #!$%@? ISO, nagrywasz, wkładasz i odpala się samo. FMCB można zdobyć poprzez instalację na własnej karcie pamięci z już przerobionej konsoli, lub już gotową memorkę można kupić za kilkanaście cbl na allegro.
Niestety, Sony się wycwaniło i w trzecim kwartale 2008r. wprowadziło nowszą wersję BIOS 2.30, gdzie OSDUPDATE zostało wyłączone i pozostaje jedynie Modchip (konsole Slim SCPH-9000x z datacode 8C lub wyższym). Dzięki tej przeróbce można uruchamiać gry z pendrive, przez udostępniony katalog SMB, z dysku twardego ATA poprzez Network Adaptor lub własnoręcznie przylutowany interfejs IDE (w tym tylko dla SCPH-7000x) co jest najpieniężniejszą opcją i najszybszą bo działa 4x szybciej niż z płyty.

Modchip
Wymagane:

umiejętności lutowania (kilkanaście przewodów), od konsol 2005/2006 trzeba #!$%@?ć zenner fixy żeby laser nie spadł z rowerka po wciśnięciu Power,
od kilkunastu do kilkudziesięciu cbl
dowolny model konsoli
Trudność wykonania: 4/5

FMCB
Wymagane:

karta pamięci z exploitem lub jakaś inna PS2 która posłuży na chwilę jedynie do jego zainstalowania na naszej memorce

Ważne by exploit znajdował się na oryginalnej karcie pamięci Sony 8MB, są to dobre karty. Na zamiennikach znikają sejwy i FMCB może przestać jeździć bez żadnego powodu

dowolna konsola do modelu SCPH-9000x z datacode 8B, w których ponoć to działało,

Trudność wykonania: 1/5

3. PS3
CFW - Custom Firmware, zasada działania bardzo podobna do CFW z PSP, niestety trzeba wykonać downgrade patrz picrel xDDD do 3.55 a to wymaga sprzętu za kilkaset cbl. Downgrade kosztuje w granicach 100cbl w serwisach, a wykonać go można na modelach tylko tych, które fabrycznie miały tę wersję systemu.
http://www.maxforums.net/uploaded/12371/01351687915.jpg ← tabelka

ODE - Optical Drive Emulator - interesująca i w miarę świeża forma przeróbki PS3, działa nawet na SuperSlimach. Można było na tym nawet grać na PSN, niedawno zrobiło się to trochę przypałowe, bo Sony wypuszczało łatki które to blokowały. ODE jest emulatorem napędu, układem scalonym który montuje się w konsoli. Najlepsza jest Cobra ODE, kosztuje ponad stówkę, poniżej 200zł, jest najlepiej wspierana, najpopularniejsza i można ten układ aktualizować.
Na pewno jest o wiele łatwiej go zrobić niż CFW, bo wymaga usunięcia dwóch elementów SMD z płyty głównej i przylutowanie QSB w ich miejsce. Jeśli potrafisz lutować to poradzisz tu sobie z palcem w piździe, bowiem poza przylutowaniem tego gówna w 15 sekund pozostaje już tylko poprzypinać tasiemki 
Oficjalna strona Cobry: http://www.team-cobra-ode.com/
Od niedawna potrzebna jest również płyta do wykonania Swap Tricku koszt odrobinę wzrasta.
Cobra ODE obsługiwane konsole:
FAT:
CECHA (PATA)
CECHB (PATA)
CECHC (PATA)
CECHE (PATA)
CECHG (PATA)
CECHH (PATA)
CECHK (PATA)
CECHL (SATA) (most consoles)***
SLIM:
CECH2XXX (SATA)
CECH21XX (SATA)
CECH25XX (SATA)
CECH3XXX (SATA)
SUPER SLIM:
CECH4XXX (SATA)

Cobra ODE QSV:
SLIM:
CECH25XX (SATA)
CECH3XXX (SATA)
SUPER SLIM:
CECH4XXX (SATA)

Wymagania:
CFW

jeśli masz SuperSlima to możesz naruchać sobie do ryja
konsola, która mieści się w tabeli FW
Trudność wykonania - 4/5 (ale nikt normalny nie kupi sprzętu żeby robić jedno PS3 w piwnicy bo to się #!$%@? nie opłaca, lepiej wysłać za stówkę i mieć chill)
ODE

konsola, która mieści się w tabeli ODE

Trudność wykonania - 2/5

4. PS4
Na razie dla nas dostępnej przeróbki nie ma, ale ktoś już w sofcie 1.76 za pomocą błędu przeglądarki #!$%@?ł się do jądra konsoli xD Co więcej udało mu się zdumpować cały RAM z procesami, także nie aktualizujcie swoich konsol bo Jailbreak może być niebawem dostępny 
Już wcześniej w Brazylii jak się nie mylę za pomocą RaspberryPi była metoda przeróbki w pewnym serwisie, ale nikt jej nie ujawnił ponieważ serwis ładnie sobie za nią kasuje. Ogólnie polega to na zgraniu pamięci wewnętrznej konsoli do pliku, i ten plik odtworzyć w pamięci wewnętrznej innej PS4, oraz sklonowanie dysku twardego na drugie PS4 i to wszystko również działa i można grać przez PSN.

5. Xbox
Modchip - instalacja prosta jak #!$%@?, wkładasz modchip (np. Aladdin XT) w port na płycie głównej i lutujesz jeden kabelek do GND xD Nawet nie trzeba umieć lutować, jak ktoś #!$%@? taką przeróbkę to niech się nie przyznaje bo #!$%@? xDD
Obrazek → http://xbox.bula.nu/aladdin/xt/FinishedInstallwithBTL1_resize.jpg o #!$%@? w tym modchipie akurat potrzebne są dwa kabelki!! [ZOBACZ MEMY]
Ale TSOP najlepszy[/spoiler]Ale że do TSOP'a musisz mieć Xboxa 1.0/1.1 to ty wiedz[/spoiler]
Softmod - modyfikacja czysto programowa, ale wymaga rozebrania kloca żeby wyjąć dysk twardy. Właściwie dysk jest szyfrowany, więc trzeba zrobić tak:
1. Uruchamiasz rozebranego Xboxa i czekasz kilka minut
2. Uruchamiasz kąpe z menedżerem plików FATX (albo bootowalny Linux już pod to przygotowany, albo jakiś program Windowsowy np. USBXtafGUI)
3. Po zaparzeniu sagi i kilku siorbnięciach odpinasz przewód ATA z konsoli (ale nie molex!) i robisz hotplug do włączonego PC'ta.
4. Wrzucasz pliki na dysk
5. Podłączasz do konsoli i resetujesz
6. ????????
7. Protip
Poradnik → http://bfy.tw/3S82

Wymagania:
Modchip

umiejętność lutowania (i to tak nie do końca)
posiadanie modchipa
Trudność wykonania - 1/5
Softmod

wolna taśma IDE w kąpe

Trudność wykonania - 1/5

6. Xbox 360 ja #!$%@?
Jest kilka metod, a ponadto można zrobić DualNAND DemoN QSB, czyli dwie pamięci wewnętrzne z firmware, gdzie jedna pamięć to przeróbka (grozi banem przez Xbox Live) a druga pamięć jest na niezmodyfikowany, fabryczny obraz nandu ze zwykłym dashboardem.
Jak rozpoznać płytę główną konsoli → http://i.imgur.com/LsCREr6.jpg
Najlepszy poradnik wojenny do każdej przeróbki → http://www.se7ensins.com/forums/threads/jtag-rgh-r-jtag-xbox-360-ultimate-exploit-guide.804054/
Glitcher = dla ułatwienia będę mówił Chip. Urządzenie, które śledzi instrukcje rozruchowe prosto z procesora po spowolnieniu jego zegaru, gdy dojdzie do momentu gdy procesor zweryfikuje oprogramowanie jako niezmodyfikowane (bo jeszcze nie dojdzie do momentu gdzie są zmiany), weryfikacja zostaje zakończona pomyślnie i wtedy JEB! Glitcher robi reset i wysyła adres do procesora z danymi które musi wykonać, a nie są to dane jakie chciałby widzieć Microsoft xD A jako, że weryfikacja przebiegła dobrze, to CPU nie robi oporów i wykonuje te nasze nieautoryzowane dane. Nie zawsze się udaje takie "wstrzelenie" w cykl procesora, więc glitcher jest zmuszony wykonywać resety aż uda mu się złapać procesor za jaja. W przypadku RGH to idzie całkiem nieźle, RGH2 na konsolach FAT jest dla glitchera #!$%@? trudne i konsola może uruchamiać się bardzo długo. Glitcher musi być zaprogramowany np. przez programator (Nand-x lub JR Programmer), ew. można zrobić to przez kabel LPT. Dobre glitchery dla konsol FAT to Coolrunner rev.C, Coolrunner rev.D, dla konsol SLIM to Matrix Glitcher v1, Matrix Glitcher v2/v3, x360ace V2/V3 (dla trinity), CR4 XL QSB Postfix dla Corony

Na początek modyfikacje oprogramowania układowego:
JTAG - (Najlepsza dziś) przeróbka, która wymaga ingerencji w konsolę, ale nie wymaga żadnego chipa. Potrzebne są 3 kabelki i dioda. Konsola ma prawilne czasy bootowania, bo uruchamia się od razu. Tania jak gówno, umożliwia wszystko. Wada: trzeba mieć w #!$%@? stary kernel = w #!$%@? starego xboxa.
R-JTAG - to taki JTAG, tylko składa się z mądrzejszego i droższego chipa xD Na konsolach, gdzie nie można mieć JTAG (trochę nowszy dash/kernel niż powinien lub zamontowany DualNAND który nie coompluje się z JTAGiem) właśnie jego się montuje, wymaga chipa a drogi jest on, umiejętności lutowania,
RGH - wymaga chipa, jak nie najnowszy dash to możesz go zrobić, na konsolach FAT szybko się uruchamia
RGH2 - stworzony na potrzeby konsol Slim, instalacja niemalże ta sama jak RGH1 różnica może jednego przewodu

Wymagania:

bez wątpienia umiejętności lutowania
programator lub kabel LPT ale LPT jest wolny tak że ja #!$%@?, 16MB nandu odczytuje ok. 45min, a trzeba odczytać min.2 razy, często łapie błędy i potrzeba 5 rezystorów 100ohm i dioda zenera, natomiast do programowania glitchera 3x 3k3ohm, 1x 240ohm, 2 diody zenera)
glitcher kondensatory/rezystory, ew. sam mtx glitcher v2 bo w nim bez kondensatorów często mi się udaje
Trudność wykonania - 5/5

Teraz trochę można odetchnąć bo jeszcze można przerobić sam napęd:
Polecam firmware LT 3.0, od kilku lat jeszcze u nikogo nie wykryto przeróbki więc możesz się jaracz swoim Xbox Live Experience
WAŻNE JEST, ŻEBY WYKONAĆ KOPIĘ KLUCZA, BO JAK NAPĘD SPADNIE Z ROWERKA TO BEZ KLUCZA KONSOLA NIE URUCHOMI GRY Z NAPĘDU, A JEŚLI GO NIE ZGRAŁEŚ TO MUSISZ ZROBIĆ RGH ŻEBY WYCIĄGNĄĆ KLUCZ WIĘC ENJOY XD
Dla FATów (Benq, inne podobnie)
1. Podpinasz sata z napędu konsoli do komputera
2. Uruchamiasz Jungleflasher (wymaga .NET framework 3.5) albo dosflash
3. Wybierasz Benq unlock, kliasz read i robisz kopię klucza
4. Wybierasz oprogramowanie ltplus, przypisujesz klucz do niego (spoof key to target drive - ogromny przycisk, na pierwszej zakładce) i wgrywasz
5. Napęd sflashowany
Dla napędów Liteon FAT: żeby odczytać klucz musisz wprowadzić napęd w Vendor Mode.
Liteon DG-16D2S (FAT) - obcinasz na przewodzie zasilania linię 3.3V i dajesz przełącznik, wyłączasz 3.3V i zwierasz punkt MPX01 z GND, włączasz 3.3V i puszczasz zwarcie, napęd w Vendor Mode = moje gratulacje #!$%@? i baw się do rana
Liteon DG-16D4S (SLIM) - sprawdzasz jaki masz wstawiony układ (jak to sprawdzić nie trudno jest znaleźć w sieci)
Tutaj jest trudno, trzeba wyłączyć ochronę przed zapisem więc klikasz Slim unlock i…
dla MXIC - przecinasz jedną ścieżkę i do ścieżki przykładasz rezystor
dla WINBOND - musisz wiercić w chipie… https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&es_th=1&ie=UTF-8#q=winbond drill&es_th=1
Wymagania:

myślenie i umiejętności manualne
świadomość kompletnego #!$%@? sprawy przy układzie WINBOND z napędu SLIM
Kompletny poradnik → http://xboxforum.pl/threads/odczyt-unlock-flash-lite-on-dg-16d4s-jungleflasher.80845/
Trudność wykonania:
- FAT z napędami innymi niż Liteon 1/5
- FAT z napędem Liteon 2/5
- SLIM z chipem MXIC 3/5
- SLIM z chipem WINBOND 5/5

Ponadto w napędach Liteon DG-16D5S nie ma absolutnie możliwości odblokowania. Musisz więc wykonać RGH by wyciągnąć klucz i zamówić płytkę LT Ultimate do podmianki w napędzie.

7. PSP
Tutorial → http://tinyurl.com/pspCFWguidev3
Dodam, że żeby grać w kopie nawet nie trzeba tego przerabiać xD
Trudność wykonania przeróbki 0/5

8. Wii
Dość proste do zrobienia. Nie będę pisał o modchipie bo po prostu tego się nie używa. Dla ciekawskich montuje się go równie trudno jak w PS2.
Modyfikacja programowa jest naprawdę spoko, bo scena homebrew jest rozwinięta tak jak w przypadku X360 czy PS2, czy Xbox, a gry można odpalacz z dysku zewnętrznego lub pendrive.
Softmod:
1. Przepisujesz MAC Adres swojego wii na tę stronkę http://please.hackmii.com/ przepisujesz kapczę i przecinasz jakiś kabelek
2. Pobierasz paczkę i wypakowujesz ją na karcie SD
3. W konsoli wchodzisz w wiadomości O POPATRZ LIST Z BOMBĄ
4. HMM CIEKAWE CO TO MOŻE BYĆ WYGLĄDA LEGITNIE
5. #!$%@?Ć CO TO ZA BIAŁE NAPISY
6. Instalujesz Homebrew Channel i hackmii
7. ???????
8. Profit

Wymagania:

dowolne Wii
z włożoną kartą SD do 2GB w FAT32 (może być większa karta ale musi być partycja FAT32 do 2GB)
Trudność wykonania - 1/5 bo trzeba umieć wyjąć i włożyć kartę SD i wejść w ustawienia konsoli

9. Nintendo DS
Wymagany programator, np. R4 do którego wkładasz kartę microSD z grami. Obsługuje microSDHC, ale nie działa na najnowszych wersjach oprogramowania. Downgrade niemożliwy.
Ponoć Supercard DSTWO działa na najnowszym FW, nawet na 3DS, tego nie sprawdzałem więc nie wiem.

10. Sega Dreamcast
Nagraj grę na płytę, zarejestruj się i bzikaj
tej konsoli nie trzeba przerabiacz xD

11. Nintendo Gamecube
Można zamontować modchip, ale działa to wszystko naprawdę kiepsko, z prostego powodu: napęd.
Laser baaaardzo źle znosi nieoryginalne nośniki. Mało komu to działa. Montaż modchipa jest dość prosty, ale konsola zwyczajnie nie radzi sobie z odczytem wypalanych tytułów. Z kolei żeby wkładać normalne wielkościowo nośniki trzeba zdjąć obudowę, w niej zmieszczą się tylko małe płytki a dobrych jakościowo takich to już w ogóle nie ma, więc tym bardziej ich nie odczyta.
Jedyna opcja to SD Media Launcher, przejściówka do karty pamięci zmieni się w czytnik kart SD i to działa dobrze. Ale trzeba najpierw dorwać ten zestaw xD

#komputery #konsole #elektronika #gry
  • 6