Wpis z mikrobloga

A w Polsce jak w lesie. Nie w Polsce jak w rozwijającym się kraju, który wciąż ma sporo mankamentów.

Jechałem SKM'ką w kierunku Gdańska głównego, a na tym wyświetlaczu pokazywało jak by pociąg jechał w kierunku Gdynii. Byłem w Sopocie i pokazywało mi że jestem w Gdynii. Super komunikacja bulwo. Nie wspomnę o żałosnym wykonaniu tych wyświetlaczy.

Do innych absurdów pomorskiej i ogólnopolskiej komunikacji, jest podawanie na tych wyświetlaczach immieników, imion które obchodzą święto. No #!$%@? mać. Imieniny: Genowefy, Joanny, Teodora. Zajebiście. Na co ta wiedza ma sięzdać podróżnemu?
W komentarzu wrzucam zdjęcie tego wyświetlacza.

Na stacji Tczew będziemy o 18:17. Nie za 2 minuty. o 18:17. W cywilzowanych krajach, podaję się, za ile minut będziemy na jakiejś stacji, bo tak łatwiej. I ten super interfejs. Zawsze inny, zawsze słaby albo średni.

Co innego mnie denerwuje to zatrzymywanie się na różnych stacjach, czasem i po 15 minut. Rozkład powinien być skonstruowany tak żeby wykorzystać maksymalnie osiągi pociągów i dodać minimalny czas na jakiś poślizg. Zresztą najlepiej, gdyby czas przyjazdu danego pociągu byłby dynamiczny, zależny od położenia danego pociągu.

Nie wspominam o opóźnieniach pociągu o 200 minut i dłużej, bo osobiście mi się nie zdarzyło.

Albo takie perony i tory. Czemu nie mogło by być samych torów? Pociąg odjedzie z toru piątego, kropka.
Ale nie, na rozkładzie jest napisane peron IV tor 5. Idziesz sobie na ten pociąg, czekaj peron 5 czy 4 to miał być? Nie mówię już, jakie to utrudnienie dla turystów.
A takie SKM mają tory 501 i 502 (pic rel). A gdzie kurde reszta torów nr 500, 488 albo 267? Zajebisty pomysł.

Słyszę czasem że Szwecja upadnie itp. może i tak. Ale za to oni mają super komunikacje miejską i dalekobieżną.
Nie wiem co ma większy wpływ na gospodarkę, czy paru ciapatych czy raczej dobry transport. Mniejsza o to.

Z tych gorzkich żali, to jeszcze dodał bym że w pociągach często jest sauna, albo mróz.

Jestem malkontentem, ale jest na co narzekać.
#pkp #kolej #komunikacjamiejska #skm #gdansk #trojmiasto #przewozyregionalne #gorzkiezale #boldupy
Pobierz
źródło: comment_LMlotf3CynxYdqKqZRhYSrTw6GT6T814.jpg
  • 71
@fastmotion W GOPie jest to akurat w przypadku tramwajów banalnie zrobione.
Jaki że u nas przystanki maja często dopisek przed typu nazwa miasta lub/i obszaru to łatwo się identyfikuje i np masz Zawodzie Zajezdnia (dzielnica Katowic), Stroszek Zajezdnia (dzielnica Bytomia) albo wersję z nazwami miasta typu Gliwice Zajezdnia czy Będzin osiedle Zamkowa Pętla

W przypadku busów to jest różnie z racji sporej ilości przewoźników jeżdżących na zlecenie KZK GOP czyli organizatora transportu
@Wynoszony:

Co innego mnie denerwuje to zatrzymywanie się na różnych stacjach, czasem i po 15 minut.

Twój pociąg czeka na wolny odstęp.


A takie SKM mają tory 501 i 502 (pic rel). A gdzie kurde reszta torów nr 500, 488 albo 267? Zajebisty pomysł.

Tory są numerowane według logicznego systemu.


Albo takie perony i tory. Czemu nie mogło by być samych torów? Pociąg odjedzie z toru piątego, kropka.

A co gdy
@Wynoszony: Dzisiaj jechałem Pesa Dart do Warszawy, zero opoznien, duze ekrany pokazujące wszystkie potrzebne informacje(predkość, trasa, o jakim czasie bedziemy na nastepnej stacji itd.), podróż niezwykle cicha i przyjemna, do tego taniej i szybciej niż samochodem :)
@Sirion:

Twój pociąg czeka na wolny odstęp.

Tak trzeba zrobić żeby nie czekał.

Tory są numerowane według logicznego systemu.

A więc proszę wytłumacz mi z jakiego logicznego powodu te tory nazywają się 501 i 502?

A co gdy tor piąty ma długość dwóch kilometrów i mogłyby z niego odjechać dwa składy zamiast jednego? A nie sorry, nie da się, bo nie ma już numeracji peronów.


Czemu niby? Perony mogą iśc do
Pobierz
źródło: comment_DVL05VaP5EIyL7kWU52KbIqpxLUgVNsp.jpg
@Wynoszony: Polecam kiedyś pobawić się w tworzenie rozkładu jazdy pociągów: to niezła zabawa aby osobowe nie spowalniały pospiesznych, aby na odcinkach jednotorowych dobrze ułożyć mijanki, aby ułożyć skomunikowania czy takt (aby takie osobowe w kierunku Tczewa odjeżdżały np. równo co pół godziny, a nie dwa w odstępie 5 minut a potem 55 minut przerwy). Mnogość relacji (zwłaszcza dalekobieżnych) zwłaszcza na zasadzie "zewsząd-dowsząd" powoduje, że porządnego taktu nie da się ułożyć. Na
Albo takie perony i tory. Czemu nie mogło by być samych torów? Pociąg odjedzie z toru piątego, kropka.

Ale nie, na rozkładzie jest napisane peron IV tor 5. Idziesz sobie na ten pociąg, czekaj peron 5 czy 4 to miał być? Nie mówię już, jakie to utrudnienie dla turystów.


@Wynoszony: jak już bóldupisz, to weź chociaż pomyśl. Pociąg odjeżdża z toru piątego, kropka. I teraz zgadnij, czy tor piąty to peron
Jechałem SKM'ką w kierunku Gdańska głównego, a na tym wyświetlaczu pokazywało jak by pociąg jechał w kierunku Gdynii.

Jedziesz pociągiem, którego konstrukcja sięga lat 60, nie zdziwiłbym się jakby nawet wyprodukowany był te 40 lat temu, więc czym jest źle wskazujący wyświetlacz przy tak wiekowym pojeździe?


@Stragan: W tym, że wyświetlacz i system nim sterujący jest nówka sztuka i już pokazuje bzdury. Pudło mające 40 lat wygląda źle, jest niewygodne, hałasuje,
@sasik520: xD To nie wiem jak działa metro na całym świecie. Podaje w minutach i nie ma problemu. Na pewno można by stworzyć system bardziej logiczny, mamy XXI wiek.
Jeśli można wiedzieć gdzie jest peron 3, to równie dobrze można by wiedzieć gdzie jest tor 5. Weś pomyśl.
Pociąg odjeżdża z toru piątego, kropka. I teraz zgadnij, czy tor piąty to peron pierwszy, drugi, trzeci, czwarty czy który.


@sasik520: Ty weź sam pomyśl. Perony nie byłyby oznaczone w ogóle. Po co je oznaczać osobnym numerem? Po jednej stronie tabliczka tor 1, po drugiej tor 2. Po co do tego dorabiać jeszcze numer peronu? To jest pojęcie bardziej abstrakcyjne niż na odwrót. Popieram w tej kwestii autora tego rantu aczkolwiek
@Wynoszony: @medevacs: no ale jak, kurde. ide tunelem pod torami. Widzę 4 wyjścia: peron 1, 2, 3, 4. Proste i oczywiste.

A wy chcecie, żebym dostał informację "tor 6". No i jakim cudem ma to być bardziej przydatna informacja, skoro przy każdym peronie są dwa tory? Mam dzielić na dwa i w razie potrzeby zaokrąglać w dół, zamiast dostać na twarz nr peronu?
Nie wspominam o opóźnieniach pociągu o 200 minut i dłużej, bo osobiście mi się nie zdarzyło.

@Wynoszony: Ja jak kiedyś jechałem na sopot to przy żabiance ktoś z SKM naprzeciwko wypadł i wpadł pod tory, do tego zatrzymał się pod naszym wagonem - kij z opóźnieniem, policja prowadziła nas po torach po ciemku gdzie naprzeciwko świeciła kolejna skmka ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ahh te nasze trójmiejskie SKMki
@Wynoszony:

Tak trzeba zrobić żeby nie czekał...

Niekiedy się nie da. Jest kilka torów a jeździ SKM w oba kierunki i pociągi pośpieszne. To tak jakbym bóldupił że muszę czekać w Pucku aż SKM z Helu dojedzie do dworca aby się wyminąć.

A więc proszę wytłumacz mi z jakiego logicznego powodu te tory nazywają się 501 i 502?...

Ponieważ są to tory na których tylko i wyłącznie poruszają się pociągi SKM.
w połączeniu z ignorancją w temacie kolei.


@ediz4: Zadaj sobie pytanie czy kolej istnieje dla kolejarzy czy może jednak dla ludzi? Jak już sobie na nie odpowiesz to będziesz wiedział też dla czyjej wygody powinna być zrobiona logiczna numeracja peronów, torów itd.