Wpis z mikrobloga

A w Polsce jak w lesie. Nie w Polsce jak w rozwijającym się kraju, który wciąż ma sporo mankamentów.

Jechałem SKM'ką w kierunku Gdańska głównego, a na tym wyświetlaczu pokazywało jak by pociąg jechał w kierunku Gdynii. Byłem w Sopocie i pokazywało mi że jestem w Gdynii. Super komunikacja bulwo. Nie wspomnę o żałosnym wykonaniu tych wyświetlaczy.

Do innych absurdów pomorskiej i ogólnopolskiej komunikacji, jest podawanie na tych wyświetlaczach immieników, imion które obchodzą święto. No #!$%@? mać. Imieniny: Genowefy, Joanny, Teodora. Zajebiście. Na co ta wiedza ma sięzdać podróżnemu?
W komentarzu wrzucam zdjęcie tego wyświetlacza.

Na stacji Tczew będziemy o 18:17. Nie za 2 minuty. o 18:17. W cywilzowanych krajach, podaję się, za ile minut będziemy na jakiejś stacji, bo tak łatwiej. I ten super interfejs. Zawsze inny, zawsze słaby albo średni.

Co innego mnie denerwuje to zatrzymywanie się na różnych stacjach, czasem i po 15 minut. Rozkład powinien być skonstruowany tak żeby wykorzystać maksymalnie osiągi pociągów i dodać minimalny czas na jakiś poślizg. Zresztą najlepiej, gdyby czas przyjazdu danego pociągu byłby dynamiczny, zależny od położenia danego pociągu.

Nie wspominam o opóźnieniach pociągu o 200 minut i dłużej, bo osobiście mi się nie zdarzyło.

Albo takie perony i tory. Czemu nie mogło by być samych torów? Pociąg odjedzie z toru piątego, kropka.
Ale nie, na rozkładzie jest napisane peron IV tor 5. Idziesz sobie na ten pociąg, czekaj peron 5 czy 4 to miał być? Nie mówię już, jakie to utrudnienie dla turystów.
A takie SKM mają tory 501 i 502 (pic rel). A gdzie kurde reszta torów nr 500, 488 albo 267? Zajebisty pomysł.

Słyszę czasem że Szwecja upadnie itp. może i tak. Ale za to oni mają super komunikacje miejską i dalekobieżną.
Nie wiem co ma większy wpływ na gospodarkę, czy paru ciapatych czy raczej dobry transport. Mniejsza o to.

Z tych gorzkich żali, to jeszcze dodał bym że w pociągach często jest sauna, albo mróz.

Jestem malkontentem, ale jest na co narzekać.
#pkp #kolej #komunikacjamiejska #skm #gdansk #trojmiasto #przewozyregionalne #gorzkiezale #boldupy
Pobierz
źródło: comment_LMlotf3CynxYdqKqZRhYSrTw6GT6T814.jpg
  • 71
@medevacs

człowiek czasami potrafi peron #!$%@?ć albo na właściwym peronie skierować się do niewłaściwego pociągu, a co dopiero spamiętać peron+tor. Sam tor w takiej sytuacji jest jednoznaczny, inne konfiguracje są mniej praktyczne.


Jak potrafisz #!$%@?ć perony to równie dobrze #!$%@?łbyś numery torów. Próbujesz udowodnić jakąś bzdurę którą sam wymyśliles. Na tablicy masz podany peron, na rozkładzie dodatkowo numer toru. Wchodzisz na peron obok toru tablica wyświetla dokąd jedzie pociąg z tego toru,
@Wynoszony turyści dają radę a jak nie są pewni to zapytają w przeciwieństwie do Polaków którzy tylko narzekają i nie rozumieją prostych komunikatów. System na dworcach jest już tak idiotoodporny że w moim odczuciu bardziej być nie może, nie wiem czego jeszcze byś chcial. I nie wiem gdzie ty się poruszasz ale na większości dużych dworców które odwiedziłem komunikaty słychać bardzo dobrze. Mam wrażenie że powielasz jakieś stereotypy które dawno są nieaktualne.
@Stragan: Twoje podejście jest przegięciem w drugą stronę, taka mikolską. Nie każdy się interesuje koleją i zna jej niuanse, pociągami jeżdżą osoby niepełnoletnie, z różnymi rodzajami niepełnosprawności byłoby dobrze, gdyby kolej stawała się na wszystkich polach coraz przyjaźniejsza dla użytkownika.
@Fidelis ja się nie interesuję koleją, jestem zwykłym użytkownikiem. No i co że jeżdżą osoby niepełnoletnie i niepełnosprawne? W czym jest problem bo nie rozumiem a OP zapiera się że jest źle ale też nie umie mi powiedzieć co jest nie tak. Co jest takiego nieprzyjaznego?
@Stragan: O ile do samej numeracji peronów/torów nie mam zastrzeżeń, to do komunikatów wyświetlanych na tablicach peronowych, tablicach pociągów, ustawienia pociągów w sektorach na peronach, już mam.