Wpis z mikrobloga

A w Polsce jak w lesie. Nie w Polsce jak w rozwijającym się kraju, który wciąż ma sporo mankamentów.

Jechałem SKM'ką w kierunku Gdańska głównego, a na tym wyświetlaczu pokazywało jak by pociąg jechał w kierunku Gdynii. Byłem w Sopocie i pokazywało mi że jestem w Gdynii. Super komunikacja bulwo. Nie wspomnę o żałosnym wykonaniu tych wyświetlaczy.

Do innych absurdów pomorskiej i ogólnopolskiej komunikacji, jest podawanie na tych wyświetlaczach immieników, imion które obchodzą święto. No #!$%@? mać. Imieniny: Genowefy, Joanny, Teodora. Zajebiście. Na co ta wiedza ma sięzdać podróżnemu?
W komentarzu wrzucam zdjęcie tego wyświetlacza.

Na stacji Tczew będziemy o 18:17. Nie za 2 minuty. o 18:17. W cywilzowanych krajach, podaję się, za ile minut będziemy na jakiejś stacji, bo tak łatwiej. I ten super interfejs. Zawsze inny, zawsze słaby albo średni.

Co innego mnie denerwuje to zatrzymywanie się na różnych stacjach, czasem i po 15 minut. Rozkład powinien być skonstruowany tak żeby wykorzystać maksymalnie osiągi pociągów i dodać minimalny czas na jakiś poślizg. Zresztą najlepiej, gdyby czas przyjazdu danego pociągu byłby dynamiczny, zależny od położenia danego pociągu.

Nie wspominam o opóźnieniach pociągu o 200 minut i dłużej, bo osobiście mi się nie zdarzyło.

Albo takie perony i tory. Czemu nie mogło by być samych torów? Pociąg odjedzie z toru piątego, kropka.
Ale nie, na rozkładzie jest napisane peron IV tor 5. Idziesz sobie na ten pociąg, czekaj peron 5 czy 4 to miał być? Nie mówię już, jakie to utrudnienie dla turystów.
A takie SKM mają tory 501 i 502 (pic rel). A gdzie kurde reszta torów nr 500, 488 albo 267? Zajebisty pomysł.

Słyszę czasem że Szwecja upadnie itp. może i tak. Ale za to oni mają super komunikacje miejską i dalekobieżną.
Nie wiem co ma większy wpływ na gospodarkę, czy paru ciapatych czy raczej dobry transport. Mniejsza o to.

Z tych gorzkich żali, to jeszcze dodał bym że w pociągach często jest sauna, albo mróz.

Jestem malkontentem, ale jest na co narzekać.
#pkp #kolej #komunikacjamiejska #skm #gdansk #trojmiasto #przewozyregionalne #gorzkiezale #boldupy
Pobierz
źródło: comment_LMlotf3CynxYdqKqZRhYSrTw6GT6T814.jpg
  • 71
no ale jak, kurde. ide tunelem pod torami. Widzę 4 wyjścia: peron 1, 2, 3, 4. Proste i oczywiste.

A wy chcecie, żebym dostał informację "tor 6". No i jakim cudem ma to być bardziej przydatna informacja, skoro przy każdym peronie są dwa tory? Mam dzielić na dwa i w razie potrzeby zaokrąglać w dół, zamiast dostać na twarz nr peronu?


@sasik520: pic rel randomowa fota z kierunkowskazów w jakimś tunelu
Pobierz
źródło: comment_TeNzr0PTABgtW3y1FwyMwAfbzGu3X2a8.jpg
A co tobie nie pasuje w temacie numeracji? Zazwyczaj masz kilka peronów z 2 torami na każdym. Co jest w tym nielogicznego?


@ediz4: Skoro tory mają numerację i zakładając (!) że numeracja torów jest unikalna (a nie że przy każdym peronie jest tor 1 i tor 2) to powiedz mi, po kiego wała numeruje się te perony? Numery torów lecą po kolei, trafisz do nich tak samo jak po numerach peronów,
@medevacs: jest nadmiarowa, ale pomocna... bo po drugiej stronie tego peronu jest tor 4. I dzięki numerowi peronu wiesz, którymi schodami wejść. I nie musi być napisane na strzałce "Tory 1,2,3,4,5,6,7,8 -> tam" i "tam <- tory 9,10,11,12" (a co, jak tory jeszcze podzielone są na sektory, żeby z jednego toru mogły odjechać dwa pociągi?), tylko "Perony 1,2,3,4 -> tam", "tam <- perony 5,6". Najpierw ogół, potem szczegół.
@medevacs: Przy każdym peronie masz zazwyczaj tor 1 i 2. Przy jednym jakiś pociąg może kończyć bieg a drugi ruszać.

Kierując się na peron trafiasz jedynie na peron, masz zazwyczaj co najmniej dwa tory przy jednym peronie i wychodząc na dany peron musisz sie jeszcze rozglądać za informacją o tym, z którego toru odjedzie pociąg...

Dla przykładu Gdyni wchodzisz na peron czy wysepke i masz 2 tory z obu stron tej
Ale nie, na rozkładzie jest napisane peron IV tor 5. Idziesz sobie na ten pociąg, czekaj peron 5 czy 4 to miał być? Nie mówię już, jakie to utrudnienie dla turystów.


@Wynoszony: szczerze to wolałbym samą nazwę peronu - i tak więcej niż dwa tory peron nie obsłuży
Numery torów lecą po kolei, trafisz do nich tak samo jak po numerach peronów, a jak kierujesz się na właściwy tor to od razu trafiasz do swojego pociągu.


@medevacs: właśnie o tym pisałem wyżej ale widzę, że tak się pultasz że nawet nie umiesz przeczytać. #!$%@? jak potłuczony, nie masz o kolei pojęcia na dworcu byłeś widocznie raz w życiu, a zabierasz głos. Otóż pierwszy z brzegu przykład Wrocław Główny. Peron
Pobierz
źródło: comment_yNqKoFhxg50jZU1i7wERIz80GkkPH0Q0.jpg
@Wynoszony: bo szlak jest ułożony tak, że numery torów w stacji wypadają akurat tak jak są, a nie tak jakby pasowało do peronów. Numery torów nie są po to żeby tobie dobrze szukało się pociągu na peronie, tylko po to żeby maszynista miał pewność, że jedzie po dobrym torze. Proszę: http://kolej.krb.com.pl/r1/rozdz1.htm §5 pkt. 4 i następne; http://www.transportszynowy.pl/kolstacjetory.php dzięki temu maszynista wie, że jeżeli ma jechać cały czas torem 5 a nagle
Pobierz
źródło: comment_w3AVUeitCip2s0u0Hk1TR6n3O31tmOpQ.jpg
Numery torów nie są po to żeby tobie dobrze szukało się pociągu na peronie, tylko po to żeby maszynista miał pewność, że jedzie po dobrym torze

@Stragan: Ale transport zbiorowy koleją jest dla pasażerów a nie dla maszynistów. Maszyniście płacą za to żeby wiedział że tu jest taki tor, a tam inny. Z resztą to by można tak przemyśleć, żeby było dobrze.
A podróżny płaci, a nie jemu. Może raz na
@Wynoszony nie wiem czy to z koleją jest coś nie tak czy z tobą ale nie spotkałem jeszcze nikogo tak problematycznego. Na tablicy odjazdów wyświetla się peron a nie tor, idziesz na peron a tam na tablicy obok odpowiedniego toru wyświetla się dokąd jedzie pociąg z tego konkretnego toru. Do tego są komunikaty głosowe. Jeżeli ktoś jest na tyle głupi że nie zrozumie tych dwóch dróg przekazywania informacji to nawet święty Boże
@Stragan: Tak bardzo komuna.
Jeśli się coś robi, to powinno się robić jak najlepiej, a nie byle jak. Ludzie są głupi i specjaliści od user experience wiedzą to najlepiej. Wszystko powinno być jak najłatwiejsze, żeby nie trzeba było nawet myśleć.

Powinno być tak, że nawet turysta z innego kraju, zrozumie gdzie ma iść i jaki pociąg przyjedzie.

Komunikaty głosowe których nie słychać. Szkoda gadać.

@Fidelis: Nie jest źle. Ale powiniśmy