Aktywne Wpisy
MakaronowyStwor +86
Dziękuję Wam wykopki, że jesteście <3
Garstka która ma odrobinę oleju w głowie, pocieszała i pomagała mi w najgorszych momentach, dostarczała szczerego śmiechu i dobrego humoru, poznałem kilku - nawet IRL i było super.
A pozostałe 90% przynajmniej podbudowuje mi samoocene że jestem inteligentny na ich tle ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#gownowpis #oswiadczenie #oswiadczeniezdupy #takaprawda
Garstka która ma odrobinę oleju w głowie, pocieszała i pomagała mi w najgorszych momentach, dostarczała szczerego śmiechu i dobrego humoru, poznałem kilku - nawet IRL i było super.
A pozostałe 90% przynajmniej podbudowuje mi samoocene że jestem inteligentny na ich tle ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#gownowpis #oswiadczenie #oswiadczeniezdupy #takaprawda
przeczki +102
Ehh, chłop dzisiaj pojechał do Warszawy na rozmowę o pracę, zgubił się na dworcu i ostatecznie nie dotarł #przegryw
Edycja - drobny spojler na drugim screenshocie
Na pierwszy ogień pójdą dwie najważniejsze sprawy dla każdego crawlera:
1. Immersja. Grafika w LoGu jest bardzo ładna, podoba mi się zwłaszcza system oświetlenia. Dźwięk stoi na wysokim poziomie. Muzyka wkracza wtedy, kiedy jest to na miejscu i nie rozprasza. Klimat wprost wylewa się z ekranu. Jeszcze nie grałem w tradycyjny DC z taką oprawą audio-wizualną i jestem nią oczarowany <3
2. Eksploracja. W zasadzie najważniejsza rzecz w crawlerach. Tutaj też jest bardzo dobrze. Lochy są ręcznie zbudowane, pełne stworów, zagadek, lootu, tajemnych przejść, tajemnych przejść do tajemnych przejść, pułapek, teleportów, zamkniętych drzwi itd. Za każdym rogiem czeka coś ciekawego i wartego uwagi. Sekretów do znalezienia jest sporo i pomimo chodzenia z nosem przy ścianie ;) nie udało mi się wielu rzeczy odkryć, czy znaleźć wszystkich skarbów. Zagadki co prawda składają się może tylko z parunastu mechanizmów, ale są one tak umiejętnie złożone w całość, że pozostają świeże nawet pod koniec gry. Nie jest jednak idealnie. Otoczenie się wprawdzie zmienia, ale tylko 3 razy na całą grę, chciałoby się więcej. Nie chcę spojlerować, ale wielką tajemnicą nie jest, że nie ma komu sprzedać lootu i generalnie nikt nie dołącza do naszej drużyny w trakcie przygody.
No dobrze, a jak się gra prezentuje w pozostałych elementach? Rozwój postaci jest prosty i funkcjonalny. Jest wyraźna różnica przy rozwijaniu umiejętności postaci, lecz sam system pozostawia spory margines na błędy. W sumie na szczęście, bo zachciało mi się grać czterema insektami jak sami widzicie :P Hej, skoro można, to dlaczego nie skorzystać? ;) Do zarzucenia mam jedynie to, że czarów mogłoby być więcej. Poza tym magia ziemi nie jest zbyt przydatna, ognia jest dobra, choć bez polotu, powietrza jest bardziej interesująca, a lodu mi najbardziej przypasowała. Czary rzuca się tradycyjnie dla gatunku przy pomocy odpowiedniej kombinacji runicznej.
Fabuła jest zgodna z oczekiwaniami, czyli w zasadzie jej nie ma ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jednak czeka nas zagadka samej góry i więzienia, a ta mnie zaintrygowała, muszę przyznać. Poza tym wpadają w nasze ręce wiadomości zostawione przez więźnia, który próbował się wydostać przed nami, co też dodaje smaczku na tyle, że z czasem zainteresowałem się jego losem. Nie jest zatem źle na tym polu.
Wreszcie najbardziej kontrowersyjny temat, czyli walka i generalnie poruszanie się. Wszystko toczy się czasie rzeczywistym na obszarze lochu, czyli nie ma oddzielnego ekranu do starć. To sprawia, że nasze boje toczymy "tańcząc" wokół przeciwników. Dla sporej rzeszy osób to poważna wada. Podnosi się zarzuty o to, że w takim przypadku podkopuje to system rozwoju postaci, bo przeciwnicy i tak nie mogą nas ruszyć, a poza tym pułapki trzeba przez to pokonywać często szybko. Sam nie uważam tego za jakiś spory kłopot. W walce trzeba się też odpowiednio ustawiać, toczyć walki na znanym odcinku lochu, uważać na otoczenie, by nie spaść/wpaść na pułapkę/zagonić się pod ścianę, korzystać z otoczenia w postaci drzwi i wąskich przejść, a walka z wieloma przeciwnikami robi się już wymagająca i wszystkie te statystyki się mocno przydają. Pułapki mają element zręcznościowy, co wzbogaca ich różnorodność. Zamiast mieć w statystykach pozycję "traps" i pozwolić jej działać, tutaj działamy my sami. Takie już jest to rozwiązanie - nie tyle gorsze, co inne. Podobne było już w Dungeon Master, a ta gra to prawdziwy klasyk. Oczywiście nie wszystkim może to odpowiadać.
Końcowy boss to totalne zaskoczenie. No tego się kompletnie nie spodziewałem :D Sama walka jest też bardzo, bardzo nietypowa. Jest również sporo śmiechu. Aż sobie ją jeszcze parę razy powtórzę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Generalnie grało mi się przyjemnie. Na początku z racji wielce nieracjonalnego wyboru drużyny było nieco kombinowania, ale z kolejnymi poziomami postaci zrobiło się łatwiej. Nie polecam jednak takiego składu rasowego ( ͡° ͜ʖ ͡°) W LoG 2 bym się już nie odważył na taki wariant. Pod koniec wdało się nieco znużenia, ale w pewnym momencie można jeden poziom szybko pominąć i idzie się do następnego, który jest zupełnie inny, co znowu wzbudziło ciekawość i dało motywację, by iść dalej.
Gra może nie jest wybitna, ale to solidna pozycja dla każdego fana crawlerów i dobra pozycja, by zacząć z nimi swoją przygodę.
Robię małe uaktualnienie na tagu #lisaroscontent :
1. w związku z kiepskim wypokowym archiwum będę podawał listę poprzednich wpisów przy nowych wpisach, przynajmniej dopóki nie wprowadzą przeglądania po latach,
2. będę też w tagu podawał poważniejsze przemyślenia na tematy związane z tematem tagu.
#rpg #grypc #gry #dungeoncrawler #legendofgrimrock #grimrock
=================================================
* NOX
* Mass Effect 2
* [Dark Earth](http://www.wykop.pl/wpis/20332815/skonczylem-dark-earth-i-to-nie-raz-ʖ-wpis-nie-zaw/)
* Ultima 1
* Aliens vs Predator 1
* [Birthright: The Gorgon's Alliance](http://www.wykop.pl/wpis/17501657/mirki-znaja-birthright-the-gorgon-s-alliance-ʖ-je/)/)
* Binary Domain
* Gra o Tron TellTale
* Mass Effect 1
* Underrail
* Legacy of Sorasil
* Star Wars: Jedi Knight: Mysteries of the Sith
* Star Wars Dark Forces 2/Jedi Knight
* Star Wars: Dark Forces
O eksploracji w grach
Czy klasyczne crpg mogą się sprzedawać lepiej i czego im brakuje
ps. ta drużyna, wtf!rotfl!lol!wtf!? xDDD
Co do walki i słabszych buildów - polecam się przyjrzeć screenom. Dokładnie ( ͡º ͜ʖ͡º)
Komentarz usunięty przez autora
Plusem jest to, że w LoG relatywnie trudno coś definitywnie #!$%@?ć. Loot można porzucić
A jeżeli chodzi o tag to nie wiem. Spędziłem tyle czasu w lochu, że chyba z czymś weselszym :P