Wpis z mikrobloga

#samochody #audi #mechanikasamochodowa #ekologia #a3

Panowie prosze o porade bo już mnie telepie.... Moja dziewczyna kupiła sobie Audi A3 2016 1.6 TDI (UK) przebieg ok 3k mil. Na poczatku wszystko było okej ale po około miesiącu, dwóch pojawiła się ikonka filtra cząstek stałych na desce rozdzielczej. Sprawdziłem w książce i to właśnie ten filter, zapewne jest zapchany itp. Dziewczyna pojechała do Audi i tam jej powiedzieli, że to nie jest samochód na miasto i że powinna jezdzić nim raz na tydzien 100km za miasto wtf? jak mi to powiedziała myslalem że koles tam jaja sobie z niej robił... tydzien temu czyli ok 3-4 miesiecy od zakupu znowu wyskoczyl ten alert i za chwile kolejny który mowił o tym żeby od razu jechać do warsztatu.... auto straciło moc wiedziałem już ze to znowu zapchany ten #!@#@! filter... W Audi znowu wypalili tą sadze ale powiedzieli ze to juz ostatni raz i nastepnym razem juz trzeba bedzie płacic i najlepiej niech sprzeda samochód bo on nie jest na miasto....? coo mowie? jak płacic jak samochód jest nowy i ma 3 lata fabrycznej gwarancji i jak nie na miasto? czytałem o tym zasranym filtrze i tych nowych technologiach tytpu start stop itp. kpina jakas. wcześniej mieliśmy A3 1.9 tdi z 2006 i nie było nic kompletnie problemów tylko lać i jezdzic a teraz wprowadzaja jakies nowinki bo ekologia bo tamto a przecież chyba lepiej jak mniej jezdze mniej spalin a tu gosciu mi wyjezdza zebym raz na tydzien 100 km za miasto jechał zeby wypalic ta sadze hahah no żart. Pytanie mam takie czy to akurat taki trafiła egzemplarz czy to jest teraz norma? Dziewczyna zrobiła ok. 2k mil i już 2 razy musiała jechać do warsztatu na wypalanie. Jesli chodzi o jej jazde to ma blisko do pracy i nie dużo robi km dziennie no ale bez przesady przeciez to nie powinno miec znaczenia....
johnmorra - #samochody #audi #mechanikasamochodowa #ekologia #a3

Panowie prosze o ...

źródło: comment_MExKbxWBqN8dERab9ifBNxGaW9V5OcnO.jpg

Pobierz
  • 79
  • Odpowiedz
@unstyle: to nie Polska kolego tutaj tak to nie dziala.W UK np. jak znajdziesz gdzies samochod taniej i pokazesz w salonie ze mozesz pojechac 100km dalej powiedzmy do innego salonu i tam jest za tysiaka mniej to oni ci zrobia match price a w Polsce ci powie zebys spierdzielal... Po prostu koles okazal sie strasznie nie kompetentny co im sie czesto zdarza.
  • Odpowiedz
@johnmorra no to jest jakaś lipa że tak ci się dzieje rozumiał bym zapchany DPF przy 150-200 tysiacach. Historie o tym że nie do miasta itd też bym olał albo serwis tepaki albo auto z felerem.
  • Odpowiedz
@Bjorn_Skurvensen nie bardzo wiesz o czym piszesz takie historie były w 1 gen filtrów aktualnie proces wypalania jest już przy 110-130 stopniach. Są dwa cykle a nie tak jak kiedyś 1. Dla auta nie ma większego znaczenia czy miasto czy autostrada. Różnica będzie taka że zapcha się po 180 tysiacach zamiast 220-240. 1.6 HDI w partnerze 2012 rocznik 92 KM FAP dwumas zmienne turbo. Nakulane 30 tysięcy jazda typowo emerycka do kościoła
  • Odpowiedz
i #!$%@? jak tu byc madrym ile ludzi tyle teori jak kolega wyzej pisze musialbym z rok chyba ogarniac fora zeby wybrac samochod a przeciez nie o to chodzi podoba mi sie a3 z wygladu to biore a tu taki klops ze juzpo 5k mil problemy jak by conajmniej 50k mial przejechane
  • Odpowiedz
@johnmorra: ja mam mazde 6, 2.0 diesel z dpf i jak przez 2-3 tygodnie nie wyjade za miasto to zaczyna dymic troche. Nigdy jeszcze sie kontrolka dpf zapalila - fure mam od czerwca. Dziwny ten szmelcwagen
  • Odpowiedz
@koszalken: inna elektronika moze. nie wiem czy to zle czy dobrze bo u ciebie jak k
tos tam wyzej pisal moze bracolej i zatrze silnik a u mnie ten #!$%@? komputer zablokuje jak cos sie tylko stanie...:D
  • Odpowiedz
@johnmorra: Nowoczesne silniki diesla nie są do miasta. Zniszczysz samochód jeżdżąc nim tylko krótkie trasy. Jeżeli kupiłeś auto nie próbując się dowiedzieć o nim czegokolwiek z podstawowych informacji to cierp.
  • Odpowiedz