Wpis z mikrobloga

Macie jakieś sposoby na naukę #gamedev albo #programowanie, kiedy macie dostęp tylko do telefonu i chwile wolnego czasu?
Pracuję na nockach w sklepie, gdzie z 12h pracy mam ~4h wolnego, ale co chwilę muszę przerywać czytanie/oglądanie czegoś, bo klient. Złapałem ebooka do Unity, ale czytanie go bez przerabiania przykładów mija się z celem. Pamiętam tylko, że coś tam było, ale nic konkretniej. Może coś oparte na szczegółowych opisach różnych procesów sprawdziłoby się lepiej, ale nic takiego nie znalazłem. Może macie coś, co wydaje się Wam warte polecenia? Przygarnę też wszystkie audiobooki/podcasty o tematyce robienia gier.
  • 9
@Arveit: Od Skewa ze 3 filmy z Unity widziałem, ale później złapałem kurs na udemy i z nim ogarnąłem podstawy. Matta śledzę na bieżąco, ale z silników bawię się póki co tylko na Unity, o czym zapomniałem napisać :p
No i z dostępem do internetu leżę, wszystko muszę pobrać w domu.
@Motloch: to zrób jak kolega wyżej podpowiada, jakiś tani laptop, może nawet netbook, internety mobilne drogie nie są teraz, bierzesz jakiś który Ci odpowiada i jazda :D
@Motloch
Jak masz jakiegoś lapka, to możesz go brać do pracy i w wolnym czasie pracować nad jakimś projektem, można też czytać ebooki, ale bez praktyki to na nic się zda. Albo możesz oglądać jakieś poradniki i programować w wolnym czasie.
Z samym telefonem to słabo coś ogarnąć. Unity ma dobre video poradniki o swoim silniku.
@Motloch: Samo programowanie wymaga dużego skupienia przez dłuższy czas dlatego w takich warunkach raczej nie da rady. Natomiast można ten czas poświęcić na zapamiętanie np: najważniejszych pojęć/ fragmentów dokumentacji, idiomów danej biblioteki, przydatnego przekształcenia z algebry liniowej itp. Zainstaluj sobie Anki i stwórz zbiór którego chcesz się nauczyć i powtarzaj w każdej wolnej chwili a w domu poprawiaj/powiększaj zbiór. Ta metoda daje wyśmienite efekty, ale 95% ludzi rezygnuje już na etapie