Wpis z mikrobloga

Wideo: https://vid.me/Szgi

Mój tag: #leinnanblends

Z racji, że projekt na studia musiałem zrobić w Javie to w końcu przysiadłem do tego języka. Pomijając obecność na dwóch(sic!) zajęciach nie miałem specjalnej styczności z tym językiem. Dodatkowo postanowiłem, że ma być to aplikacja graficzna. W dużym skrócie w poniedziałek po południu w Subway'u wpadłem na to żeby zrobić sapera, opracowałem mniej więcej co taki projekt powinien zawierać, nawet jakiś baaardzo wstępny kod napisałem, a dzisiaj od 17 do 3:30 #!$%@?łem kod. Biorąc pod uwagę fakt, że jednocześnie w ten sposób poznawałem język i bibliotekę(libgdx) to nie jest to chyba zły wynik? :D

Standardowo link do repo: https://github.com/Leinnan/libgdx-saper/
Opisu nie ma, wolałem dzisiaj skupić się na kodzie, swoją drogą niektórzy mogą uznać, że aż trochę za bardzo się na nim skupiłem bo nie poświęciłem nawet chwili aby skonfigurować git-lfs żeby się nie odciągać od kodu. Znalazłem jednak chwilę żeby poprawić grafikę. Tu widać jak to wyglądało jeszcze o wpół do pierwszej: https://vid.me/oQ0G

Jestem z siebie umiarkowanie zadowolony ( ͡° ͜ʖ ͡°) Mogę iść spać

#gamedev #java #libgdx #programowanie
Leinnan - Wideo: https://vid.me/Szgi

Mój tag: #leinnanblends

Z racji, że projek...

źródło: comment_Q0wXcfRWoXJbWMRgUp8GnClkn8Rzyq2s.jpg

Pobierz
  • 12
@Leinnan: Po otworzeniu githuba zachwyciło mnie że zrobiłeś osobne moduły na core i desktop, niestety jak popatrzyłem w klasy to już takiej ładnej separacji nie było. Nie żebym przesadnie krytykował lub chciał się do czegoś koniecznie przyczepić bo sam projekcik bardzo fajny, szczególnie w kategorii zadań na uczelnie. Jednak zrefaktorowanie tego w celu oddzielenia logiki gry od biblioteki graficznej byłoby fajnym ćwiczeniem. Na początek zacząłbym od przeniesienia klasy Game do folderu
@Waffenek: córę i desktop są rozdzielone domyślnie. Co do jakości kodu- biorąc pod uwagę czas jaki na to miałem i fakt że nic wcześniej w Javie poza zajęciami nie pisałem to uważam że jest całkiem ok. Chociaż refactor by się przydał, nie zaprzeczę
@Leinnan: ogólnie wydaje mi sie że mogłeś też skrócić zapis w wielu miejscach, zamiast pisać:

if(fields[i][j].isContainingBomb() == true)


mogłeś zrobić po prostu if(fields[i][j].isContainingBomb())

albo zamiast

for(int j = 0;j<fields[i].length;j++){
if(fields[i][j].isContainingBomb() == true)
if(fields[i][j].isClicked() == true)
return true;
}

for(int j = 0;j<fields[i].length;j++){

return fields[i][j].isContainingBong() and fields[i][j].isClicked())
}
@szklane_kapcie: drugie kompletna zgoda, w pierwszym przypadku gdy tak zrobiłem z jedną metodą wywaliło mi błąd, zdziwiłem się bo twoje podejście z powodzeniem w C++ stosuję, ale deadline mocno więc nie wnikałem. Ale poprawię