Wpis z mikrobloga

Okręt USS Independence (LCS-2) w suchym doku

"Konstrukcja kadłuba "Indepednence" została opracowana na podstawie doświadczeń, które australijska stocznia Austal zdobyła przy budowie licznych szybkich promów pasażerskich dla odbiorców cywilnych. Kadłub powstał w układzie trimarana, który ma zapewnić jednostce uzyskanie dużych prędkości. Duża szerokość kadłuba w części rufowej okrętu pozwoliła na stworzenie stabilnego lądowiska dla śmigłowców pokładowych. Wykonany z aluminium kadłub, w części rufowej posiada obszerną ładownię, do której dostęp zapewnia rufowa rampa i boczne wrota na prawej burcie. Rampa rufowa pozwala na wodowanie małych jednostek pływających przy stanie morza do 4 stopni w skali Beauforta. Zastosowano kombinowaną siłownię w układzie CODAG składającą się z dwóch turbin gazowych i dwóch silników wysokoprężnych, które napędzają cztery pędniki strugowodne Rolls Royce KaMeWa."

Artykuł
Polska Wikipedia

#historia #ciekawostki #ciekawostkihistoryczne #technologia #militaria #statki #gruparatowaniapoziomu #myrmekochoria
myrmekochoria - Okręt USS Independence (LCS-2) w suchym doku

"Konstrukcja kadłuba ...

źródło: comment_HtoM7qTE6sUIpLJQ5yW7A2U0ZOQutMcN.jpg

Pobierz
  • 16
@Budo: Cały artykuł w linkach o tym jest. Cena przekroczyła dwukrotnie zakładane koszty i chyba są gorsze od poprzedników. A propos marnowania pieniędzy podatnika na marynarkę wojenną, która już teraz przerasta o "kilka długości" większość innych marynarek wojennych

"It may be working: the 55-ship fleet is slated to cost more than $40 billion, giving each vessel a price tag north of $700 million, roughly double the original estimated cost."