Wpis z mikrobloga

  • 3839
Oto czuwak aktywny. Czuwak wchodzi w skład systemów bezpieczeństwa w pociągach. Co 60 sekund maszynista musi nacisnąć przycisk czuwaka. Gdy tego nie zrobi, rozlega się sygnał alarmowy, a potem następuje awaryjnr zatrzymanie całego składu. System ma zapewnić bezpieczeństwo w ruchu kolejowym w wyniku utraty przytomności kierującego. Plusujcie czuwaka, bo mało kto wie o tym potrzebnym ziomeczku. A, no i fajnie się nazywa.
#ciekawostki #kolej #pkp
Krachu - Oto czuwak aktywny. Czuwak wchodzi w skład systemów bezpieczeństwa w pociąga...

źródło: comment_R8YNA6ADbQdPBShv1X608LD6o0U46YGi.jpg

Pobierz
  • 181
@Aditor
Kręcąc w prawo eliminuje się kolejne sekcje oporowe (które ograniczają prąd na silnikach) oraz zmienia się system połączenia silników w obwodzie (z połączenia szeregowego, na równolegle - większe napięcie na silnikach).
Kręcąc w prawo eliminuje się kolejne sekcje oporowe (które ograniczają prąd na silnikach) oraz zmienia się system połączenia silników w obwodzie (z połączenia szeregowego, na równolegle - większe napięcie na silnikach).


@Ziner: A to sterowanie silnikami w lokomotywie nie jest za pomocą jakichś falowników, odpowiednio dużych?
@Aditor: Gwiazda trójkąt to masz na silnikach AC i to małej mocy, w lokomotywie masz silniki DC które regulujesz poprzez zwiększanie/zmniejszanie oporu obwodu (odłączania/załączania oporników) a co za tym idzie natężenia. W silnikach AC masz falowniki.
Btw. Czuwak i SHP to strasznie archaiczna technologia bo na PKP nie ma żadnego innego zabezpieczenia (prócz nielicznego ETCS). Żadnej kontroli prędkości, przejechania sygnału Stój. Żadnej.