Wpis z mikrobloga

  • 3839
Oto czuwak aktywny. Czuwak wchodzi w skład systemów bezpieczeństwa w pociągach. Co 60 sekund maszynista musi nacisnąć przycisk czuwaka. Gdy tego nie zrobi, rozlega się sygnał alarmowy, a potem następuje awaryjnr zatrzymanie całego składu. System ma zapewnić bezpieczeństwo w ruchu kolejowym w wyniku utraty przytomności kierującego. Plusujcie czuwaka, bo mało kto wie o tym potrzebnym ziomeczku. A, no i fajnie się nazywa.
#ciekawostki #kolej #pkp
Krachu - Oto czuwak aktywny. Czuwak wchodzi w skład systemów bezpieczeństwa w pociąga...

źródło: comment_R8YNA6ADbQdPBShv1X608LD6o0U46YGi.jpg

Pobierz
  • 181
Wszyscy tutaj piszą, że archaiczne, denerwujące, niepotrzebne itd. Ale jest proste, tanie, niezawodne i nie wymagało dużych nakładów na wdrożenie. Po co zmieniać coś, co działa? Maszynistom też nie przeszkadza, kwestia przyzwyczajenia. W samochodach też skrzynie automatyczne są już od dawna dostępne. I wcale na masową skalę nie zrezygnowaliśmy z manuala bo nam się biegów nie chce zmieniać.
@qerda: Tu nie chodzi aby zmieniać, czuwaki montowano już w pierwszych spalinowozach z lat 50, urządzenia kontrolujące przejechanie sygnału Stój i protoplasty kontroli prędkości - PZB montowano już na parowozach w Niemczech (!). A u nas? A u nas to panie jak w lesie, możesz jechać ile chcesz i jak chcesz, przejechać 10 semaforów z sygnałem Stój i co najwyżej dyżurny cię Radio-Stopem zatrzyma, ale na to może być już za
@Aditor: Do tego który w danym okresie prowadzi nabór, choć próbować zawsze można. Chyba że preferujesz ruch osobowy/pośpieszny/towarowy :) (+ przewoźnik może ci zrobić "licencję", ale większe prawdopodobieństwo, że cię przyjmą jak sobie samemu zrobisz licencję maszynisty, ale to koszt kilku tysięcy złotych)