Wpis z mikrobloga

  • 3839
Oto czuwak aktywny. Czuwak wchodzi w skład systemów bezpieczeństwa w pociągach. Co 60 sekund maszynista musi nacisnąć przycisk czuwaka. Gdy tego nie zrobi, rozlega się sygnał alarmowy, a potem następuje awaryjnr zatrzymanie całego składu. System ma zapewnić bezpieczeństwo w ruchu kolejowym w wyniku utraty przytomności kierującego. Plusujcie czuwaka, bo mało kto wie o tym potrzebnym ziomeczku. A, no i fajnie się nazywa.
#ciekawostki #kolej #pkp
Krachu - Oto czuwak aktywny. Czuwak wchodzi w skład systemów bezpieczeństwa w pociąga...

źródło: comment_R8YNA6ADbQdPBShv1X608LD6o0U46YGi.jpg

Pobierz
  • 181
@KokiX: To chyba czytałeś Facebooka albo spałeś przy oglądaniu, bo dokładnie tłumaczyli czemu pociąg sam się nie zatrzymał. Chyba co drugą scenę mówili, że pociąg odjechał bez podłączenia hamulców pneumatycznych wagonów do lokomotywy.
@KokiX: u nich masz pedał co sie kladlo noge jezeli maszynista jedzie ale wiekszosc kladla torbe/skrzynke ze śniadaniem i jechał pociąg wesoło, był dokument o katastrofie własnie w kandayjskim albo amerykanskim pociagu że się zderzyły, niedawno na fokusTV było
@Cody3223: Pewnie, to się zgadza jak najbardziej. Tylko sam wiesz jak u nas jest. Każda spółka odpowiada za coś innego. Przewoźnicy nie zmienią systemu póki trakcja nie będzie przystosowana. A żeby się wszyscy dogadali i zainwestowali to zawsze długa droga.
@Ziner: W zależności od poziomu wykształcenia odpowiednio skraca/wydłuża się czas potrzebny na kursach i szkoleniach do uzyskania świadectwa, minimum to zawodówka . Mając wyższe elektryczne można przynajmniej teoretycznie podejść do egzaminu na licencję eksternistycznie.