Aktywne Wpisy
Dzonsin +11
#pracbaza #pracait #inwestycje #praca #warszawa #kapital
Mam do Was pytanie oraz chce zaczerpnąć inspiracji jak rozwiązać nasz (mój i żony) problem.
Kariera:
Wraz z żoną ukończyliśmy studia informatyczne z tytułem magistra/inżyniera. Podczas studiów znaleźliśmy staż (ja Python Developer, żona w analityce biznesowej.
Niedługo stuknie nam 30 lat, ja już Senior w przyjaznym korpo (na pracę nie narzekam 3x zdalnie 2x stacjonarnie). Łącznie ok. 20-30h przepracowane w ciągu tygodnia, czasami jak więcej pracy
Mam do Was pytanie oraz chce zaczerpnąć inspiracji jak rozwiązać nasz (mój i żony) problem.
Kariera:
Wraz z żoną ukończyliśmy studia informatyczne z tytułem magistra/inżyniera. Podczas studiów znaleźliśmy staż (ja Python Developer, żona w analityce biznesowej.
Niedługo stuknie nam 30 lat, ja już Senior w przyjaznym korpo (na pracę nie narzekam 3x zdalnie 2x stacjonarnie). Łącznie ok. 20-30h przepracowane w ciągu tygodnia, czasami jak więcej pracy
seraph88 +478
- No i co? Jak uważasz?
- No moim zdaniem, według mnie, kilka niedociągnięć jest.
- Kilka niedociągnięć? A gdzie tu są dociągnięcia?
Tak myślę jak patrzę teraz na siebie :p
Jeszcze sporo czasu mine zanim zacznę dobrze wyglądać.
Generalnie zjazd ze 139 kg w szczytowej, najgorszej formie do 91 kg teraz. Lecimy dalej!
#pokazforme #mikrokoksy
- No moim zdaniem, według mnie, kilka niedociągnięć jest.
- Kilka niedociągnięć? A gdzie tu są dociągnięcia?
Tak myślę jak patrzę teraz na siebie :p
Jeszcze sporo czasu mine zanim zacznę dobrze wyglądać.
Generalnie zjazd ze 139 kg w szczytowej, najgorszej formie do 91 kg teraz. Lecimy dalej!
#pokazforme #mikrokoksy
Tesla Model S 100DL, zostawiła w tyle auta z potężnymi silnikami spalinowymi. Przyszłość to elektryki.
Pomyślcie tylko jakie osiągi będą miały auta elektryczne za 10-15 lat, gdy masa akumulatorów się zmniejszy. a technologia rozwinie :)
#tesla #autaelektryczne #motoryzacja
@Moris299: Co tydzień na głównej jest info o nowych lepszych akumulatorach, albo chociaż super kondensatorach :P
Ale przy aktualnej technologii litowo-jonowej potencjał optymalizacji jest niewielki. Osiągamy plateau gęstości energii. Najfajniejszy przykład to ogniwa/akumulatory Samsunga w i3 - pierwsza generacja 60Ah, druga (aktualna) 94Ah. Trzecia, nadchodząca - 120Ah.
W tej samej objętości modyfikując konstrukcję ogniwa+materiał elektrodowy - pojemność się podwoiła.
Dla samochodów osobowych i większości ciężarowych/autobusów spowoduje to natychmiastowe wyparcie silników spalinowych.
I ta technologia
@Moris299: Mogli dołączyć do stawki np. Challengera w wersji SRT Demon, wtedy Tesla nie miałaby tak łatwo;)
@Moris299: Też tak myślę.
Zobaczymy - ale nawet gdyby było tylko tak samo i zostały wyłącznie zalety z większą obojętnością na temperaturę - to dalsze prace warte
Elektrolit nie ma udziału w wytwarzaniu ciepła w ogniwach - odbywa się tam transport jonowy. Do generowania ciepła przyczynia się przepływ prądu - materiał elektrod+folia nośna (aluminium bądź miedź).
Powtarzając argument z wcześniej - ciało stałe, stałe elektrolity, jakie dziś są, mają niską
Rezystancja ogniwa to suma/wypadkowa kilku efektów - rezystancji omowej - przewodność elektryczna materiałów elektrodowych oraz "blachy" (brak udziału elektrolitu) oraz jonowej - szybkość transportu jonów w elektrolicie, dyfuzja do (i z) wnętrza elektrod przez warstwę pośrednią (tzw. SEI).
Ta pierwsza odpowiada za grzania się