Wpis z mikrobloga

Miałem o tym zrobić wpis już jakiś czas temu, ale nie było czasu.
Po kupnie nowego samochodu (Nissan Patrol V6 5.6L 400HP) postanowiłem go sprawdzić na pustyni (mam tez Pajero, którego już na pustyni katowałem, więc jakieś doświadczenie mam). Niestety przez mój błąd prawie skończyło się fikołkiem i auto nadawałoby sie na złom (kilkaset tysięcy w plecy, bo jak się okazało nie miałem ubezpieczenie na offroad). Na szczęście przez to, że byłem ze zgraną grupą "offroaderów" udało sie nie dopuścić do obrotu poprzez zastosowanie przeciwwagi, na którą składali się najwięksi faceci z naszej grupy. Pomogły też systemy w aucie, ale nie wiadomo jakby sie to skończyło bez przeciwwagi. Na zdjęciach nie do końca widać pod jak dużym kątem znajdował się samochód, ale możecie sobie to wyobrazić patrząc na oponę, która została przecięta przez błotnik. Auto było również asekurowane przez wranglera i land cruisera, jeden samochód to za mało ze względu na wagę. Dzięki asekuracji udało mi sie zjechać bezpiecznie na dół (liny były właśnie po to, nie żeby mnie wyciągnąć)
Przy okazji chwalę się, bo kiedyś wrzuciłem tylko nocne zdjęcie z boku, tutaj widać trochę więcej.

Zdjęcia w komentarzach

#offroad #dubaj #4x4 #nissan #motoryzacja #chwalesie
blinxdxb - Miałem o tym zrobić wpis już jakiś czas temu, ale nie było czasu. 
Po kup...

źródło: comment_YYEdQsPLv3MhFn8bwgXb5S2H3CVR8eHP.jpg

Pobierz
  • 39
@blinxdxb: Ja w podobny sposób prawie #!$%@?łem w robocie nową wywrotkę. Jedna strona już jakby się odrywała od ziemi, obesrany strasznie byłem, do tego bylem sam. Może to i lepiej, bo nikt nie widział. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Godzinę ładunek przerzucałem na odpowiednią stronę paki, bojąc się, że jak stanę nie tu gdzie trzeba to polecę razem z autem i mnie jeszcze przygniecie. Po 1,5 godziny kombinowania
@farowy patrol i landcruiser (ale teb duży, nie Prado, który w Europie nazywa się LC) to bezpośrednia konkurencja. Wybrałem patrola, bo jest większy, nowocześniejszy (lc w środku nadal wygląda jak model sprzed 10 lat) i wygodniejszy. Mam kamerę 360, wszystkie możliwe systemy i udogodnienia, tego w lc brak. Właściwości jezdne są podobne, oba są zbudowane na ramie. Patrol jednak jest szybszy, moja wersja ma 6.6s do 100kmh
@ScaRRyMaN opony nie mają znaczenia. Spuściłem powietrze do 15psi, przyczepność była ok. Opony to all terrain tak nawiasem a na 20 calowych felgach jest wystarczająco dużo gumy :) Lokale jeżdżą na oponach bez bieżnika, tzw balony.
@ScaRRyMaN sorry H/T, ale tak jak pisałem, na piachu nie ma to znaczenia, ważna jest powierzchnia dlatego spuszcza się powietrze. A co do kloca to tak, ale jakbyś zobaczył co lokalsi nim wyprawiaja, to by Ci oczy z orbit wyszły.
@blinxdxb: nie no bieżnik ma znaczenie


Na piachu fajna zabawa ale ja wole taplać się w błocie, niestety zostałem zarażony offroadem przez kumpla ( ͡° ͜ʖ ͡°). Mam nadzieje, że do 2019 kupie i zmoce jakąś ruską terenówkę. Mam Ziła 131 i gazelę ale to sprzęty do zarabiania pieniędzy i nie nadają się do offroadu na poważnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)