Wpis z mikrobloga

@fideriankoons: Tzn. mam na myśli same kolory czy dobrałeś je przypadkiem czy jakoś tematycznie ponieważ w tych pierwszych czterech dziełach jest taka atmosfera zachodu słońca i wywołują one trochę uczucie nostalgii lub melancholii te dwa ostatnie fioletowe już nie, ale to jest tylko w moim odczuciu.
@Wina_Segmentacji: Cała seria to efekt eksperymetowania i wymyślania nowych technik ilustracji. Założeniem były grafiki, które wyglądałyby jak zwykła ilustracja z lekkim charakterem lowpoly i delikatymi elementami 3D.
Jak widzisz klimat buduje światło i materiały. W pierwszych światło jest bardziej kolorowe, a użyte materiały mają połysk, im dalej, tym materiały były matowe, a światło bardziej ujednolicone, stąd różnice.
Tak jak napisałem to eksperyment, a dobór świateł trwajął tak długo, aż nie użyskałem
@fideriankoons: jak zmuszasz materiał żeby brał tylko jeden kolor? Zgaduję, że shader to maksymalne szkło odbijające tylko otoczenie, ale zazwyczaj silniki "realistyczne" zrobią shading na kolorze. No i jak doświetlasz, hdrka jest też światłem?
@Naxster: tak. tło HDRI jest swiatlem. Obiekt, który jest lowpoly odbija swiatlo pod różnymi kątami i dzięki temu elementy przejmują z otoczenia różne barwy. Tutaj nie poprawiałem dużo w postprodukcji w Szopie, ale często to robie...przeważnie dodaje szum, edytuje kolory.
Aby uniknąć realizmu ustawiam parametry renderowania na najgorsze, często redneruję pare razy z różnymi ustawieniami materiałów i swiatła, potem wybieram najlepsze fragmenty grafiki i łączę je w całość.