Aktywne Wpisy
Jankowalski715 +88
ACHTUNG ALARM - Według dziennikarza Michała Wróblewskiego z Wirtualnej Polski PO dogaduje się z PiSem ws. przegłosowania w Sejmie kredytu 0%. Koalicja Deweloperska jest więc w natarciu.
https://x.com/wroblewski_m/status/1795543789957710183
#nieruchomosci #polityka
https://x.com/wroblewski_m/status/1795543789957710183
#nieruchomosci #polityka
kulis +17
#famemma Natan coś ty zrobił diabełku Ty😈😈
Niestety na wstępie zaznaczę, że dzisiejszy odcinek będzie okrojony z materiału i przeznaczony raczej dla początkujących.
1. Deadlock rozszerzenie definicji.
Dzięki użytkownikowi @63274682374 umieszczam bardziej zobrazowaną definicę deadlocka.
2. Która klasa jest nadklasą wszystkich klas?
Wszystkie klasy w javie rozszerzane są przez java.lang.Object
3. Paradygmat obiektowy
Tak naprawdę na początku nauki ciągle mówi się o obiektowości. O programowaniu obiektowy. OOP. Tylko nikt za bardzo nie tłumaczy co się tutaj z czym je. Zacznijmy od tego, że podstawowe założenia to: Hermetyzacja, Abstrakcja, Dziedziczenie i Polimorfizm.
Hermetyzacja – to ukrywanie implementacji. Z założenia zapewnienie, że zmiany w obiekcie będą oczekiwane. Tutaj znajdziemy mutatory i akcesory (gettery i settery)
Abstrakcja – z definicji nazywamy pewnego rodzaju uproszczenie rozpatrywanego problemu, polegające na ograniczeniu zakresu cech manipulowanych obiektów wyłącznie do cech kluczowych dla algorytmu, a jednocześnie niezależnych od implementacji. W tym sensie abstrakcja jest odmianą formalizmu matematycznego. Cel stosowania abstrakcji jest dwojaki: ułatwienie rozwiązania problemu i zwiększenie jego ogólności.
Najłatwiej jest sobie to wyobrazić jako mechanika samochodowego. Po świecie porusza się wiele pojazdów i nie potrzebujemy do każdego wyspecjalizowanego mechanika. Większość napraw (działań) może wykonać jeden mechanik.
Polimorfizm – każdy obiekt ma wiele form (oprócz obiektu Object) i może być zmieniany / rozszerzany.
Dziedziczenie – jest to sposób na przekazanie pewnych cech danej klasy innej klasie. Dziedziczy się głównie pola i metody.
4. Wymień motody protokołu HTTP
Pytanie, które jest banalne i praktycznie zawsze pojawia się przy rekrutacji juniorów.
GET, POST, HEAD, PUT, DELETE, TRACE, OPTIONS, PATCH
5. Proste zadanie
Jaki będzie wynik?
String s1 = "abc";
String s2 = "abc";
System.out.println("s1 == s2 is:" + s1 == s2);
Pierwsze zadanie domowe polega na zapoznaniu się co dane metody HTTP wykonują.
Drugie zadanie domowe jest od @interface (dziękuje).
TAGI
#pytanianadeva #naukaprogramowania #programowanie #java #javascript #maven