•  

    Nadal sobie pracuję nad moim space shooterem, zmiany od ostatniego wpisu:
    #donislawdev <--- obserwuj.
    - Dodanie 7 nowych bossów (jest mini turniej w dalszej fabule). No i w sumie doszła też dalsza część fabuły.
    - Dodano tryb "endless", czyli są rankingi i strzelamy sobie do asteroid (nie ma jeszcze rankingów).
    - Balans rozgrywki, naprawa błędów i inne drobne ulepszenia + programuje już dalszą część planet i rozrywki.

    W sumie taki mini wpis zmian, troszkę czasu nie miałem i byłem zajęty statystykami do "Mirkowania" :-}

    Lista <--- Zapraszam (Wołanie do statystyk z moich gierek, premier moich gier, beta/alpha testy, bez spamu, jest to lista wołania, wystarczy się zapisać). Warto też obserwować moją osobę na Wykopie.
    Facebook
    Twitter
    Zapraszam też do sprawdzenia moich innych gier:
    Moje Inne Gry
    #donislawdev #gamedev
    *Jakiś gif dla atencji, w sumie to troszkę na początku przycina, nie wiem czemu, właściwie to obcięło troszkę.

    GIF

    źródło: media.giphy.com (601KB)

    •  

      @DonislawDev: kurczę chciałbym tak umieć pracować nad jakimś projektem od a do z i jeszcze go umieć robić :D

      Opisujesz może gdzies jakie problemy napotykasz przy pisaniu i jak je rozwiązujesz? Lubię czytać takie rzeczy :)

      Chciałem dac suba, ale już subowałem :D Miłego wieczoru życzę.

    •  

      @DonislawDev: Mam nadzieję że nie nadużywasz create i destroy? :)
      Jak byś chciał trochę kamerkę zmiękczyć to polecam asseta Cinemachine. Za darmo w asset store.
      Jakieś problemy w profilerze czy jak narazie wszystko śmiga bez przycięć?

    •  

      @Arveit:
      Kiedyś myślałem nad prowadzeniem takiego większego bloga, było parę śmiesznych sytuacji.
      Z takich, które mnie zaskoczyły (nie wiedziałem czemu tak jest) to:
      - Nie można kopiować tekstu w WebGL (Unity, wersja online), no a później mnie ten limit Chrome zaskoczył.
      - Nie można sobie od tak kliknąć linku bo nie będzie działać (no nie wpadłbym na to).

      Masa też innych dziwnych sytuacji była i takich tam, pamiętam jak robiłem pierwszą gierkę, to ważyła z 100MB, później 70MB, a chyba ostatnia wersja to 40MB, teraz to byłoby max 25MB ;p Największa historię takich dziwnych rzeczy to miałem z pierwszą grą, "Failed to convert class into dex code" albo "Failed to merge manifest", takie niby podstawy, ale kiedyś mi troszkę to zajęło, teraz takie błąd to 1-2 minutki roboty, a kiedyś parę godzin i nadal nie wiedziałem o co chodzi, ale się człowiek dokształcił, wiadome, wszystko było nowe. ;p
      Takie podstawy, ale jakoś to tak wspominam, w sumie to jeszcze bardzo długa droga w nauce.

      @Hodofca:
      Na ten moment śmiga, object pooling, kojarzę ;p
      Cinemachine sprawdzę, na ten moment bez lagów, choć i tak jeszcze będę wszystko dokładnie sprawdzał + optymalizwał jeszcze specjalnie kod i takie tam.

      +: Arveit
    •  

      @Hodofca Panie po co robić polling jak gra może działać na kalkulatorze?

      @DonislawDev Też miałem problem z dex code ale rozwiązałem to w 5 min. Najwększy i najdziwniejszy problem z jakim się spotkałem polegał na tym że gra bez powodu zaczęła działać w 30 fps zamiast 60.

    •  

      Panie po co robić polling jak gra może działać na kalkulatorze?

      @LaserRock46AND2: Bo niektórzy to nawet kalkulator mają lichy a zawsze lepiej jak appka nie wcina na większej liczbie urządzeń.
      Pytanie do znawców: co zrobić żeby odsiać biedafony żeby jednak nie dostawać 1 gwiazdek bo gra przycina?
      Styknie ustawić przykładowo minimum android 5.5 czy cuś?

    •  

      @Hodofca:
      Z tego co pamiętam, to można normalnie po pamięci wykluczać i takie tam + specyficzne urządzenia.
      Jest katalog urządzeń.
      Ja to w sumie nie wiem, jakie wymagania dać do swojej gierki, bo mam tylko jeden telefon do testów, a tyle procków jest, układów graficznych, różne pamięci RAM (i też zależy ile żre nakładka).
      Zawsze się staram, aby gra wyglądała dobrze na jakich urządzeniach, ale jedna osoba odpala grę na urządzeniu za 4k, a druga za 200zł ;p W sumie to dużych wymagań nie ma ta gra + będę ją dalej optymalizował.
      Najgorzej jak ktoś z 256 RAM zrobi upgrade to Androida 4.4 (chyba można przez custom rom), a później taka osoba pobiera gierki ;p

    •  

      @DonislawDev: Ładne particles, a skąd bierzesz grafiki do gier?

    •  

      @waveq:
      Particle - Unity Store, jak jakieś proste to sam dorabiam, często coś zmieniam, przerabiam.
      Grafika - przeglądam różne strony z tej listy (kiedyś napisałem te znalezisko):
      http://www.wykop.pl/artykul/3686295/lista-stron-z-platna-darmowa-grafika-i-dzwiekiem/
      I szukam tego czego potrzebuje, znajdę i jak w miarę pasuje to kupuje. Dodatkowo też Unity asset store + grafiki CC0 (ale bardziej staram się kupować, gdyż te CC0 po prostu mega stylem odstają).
      Pozdrawiam i życzę miłego dnia :-}

    •  

      @DonislawDev: Btw. czy "You had won" które używasz po wygranej jest poprawne? Nie powinno być przypadkiem "You have won"? A jeszcze bezpieczniej coś w stylu "mission complete" albo "mission accomplished"?

      "Z tego co wygooglowałem to you had won używany jest kiedy ktoś mówi o czymś co mogło mieć miejsce ale nie miało.
      If you had won the lottery, what would your dream job be?
      Czyli: gdybyś wygrał na loterii, jaka była by twoja wymarzona praca.

    •  

      @Hodofca:
      Prawda i sumie racja, przypomniało mi się teraz, iż ktoś nawet zwracał już na to uwagę. Zmienię to jeszcze dziś.
      Dzięki i przepraszam za błąd.