Wpis z mikrobloga

Długo rozmyślałem czy kupić nowe auto niższej klasy czy używane premium.
Z używek najkonkretniej brałem pod uwagę 4-5 letnie Audi A5 w kwocie 80-110 tysięcy i jedną sztukę już miałem kupić, ale dzięki pewnemu mirkowi zrezygnowałem ;)
Ostatecznie wybrałem Megane prosto z salonu i chyba to była dobra decyzja.
Jeśli ktoś ma podobne rozkminy to poniżej moje za i przeciw.

Na plus dla Audi: większy prestiż marki, mocny silnik (230 koni), kozacki wygląd z zewnątrz.
Niestety dużo też jest na minus: sypiące się silniki (problem z łykaniem oleju), staro wyglądające wnętrze, zdarzały się wersje z monochromatycznym ekranem pomiędzy zegarami, bardzo drogie ubezpieczenie (ponad 6k rocznie), znacznie droższe utrzymanie, bardzo często kradzione, przebiegi w okolicach 200 tysięcy, ciężko znaleźć sensowną wersję, no i co najgorsze dużo większa szansa na zostanie oszukanym (wady prawne, blacharskie, mechaniczne).

Na plus dla Megane: fajnie wygląda jak na kompakt, świeży model, nowy silnik na gwarancji (ale tylko 130 koni), świeżo wyglądające i całkiem nieźle wykonane wnętrze, oświetlenie ambientowe, "darmowe" przeglądy, zegary wirtualne (można zmieniać ich wygląd), Android Auto (super sprawa), fajnie działające Hands Free, żaden szanujący się złodziej tego nie ukradnie, tańsze w zakupie niż kilkuletnie audi, możliwość konfiguracji pod siebie, mała szansa na zostanie oszukanym no i co również ważne świadomość, że jest się pierwszym użytkownikiem :)
Na minus: jest to Renault :)

#samochody #audi #renault
saycool - Długo rozmyślałem czy kupić nowe auto niższej klasy czy używane premium.
Z...

źródło: comment_QRVFsKiSdR7P4yB4VcXPxOpFuoY1SV3k.jpg

Pobierz
  • 514
@TomdeX: Hahaha, gość jest bardzo fajną osobą i nie daje po sobie poznać, że jego majątek liczy się w milionach :)

Przypuszczam, że takie podejście wynika tylko z faktu, że zazwyczaj "biznesmeni" którzy podbijają do niego samochodem za 5-10 tysia kończą swój biznes bardzo szybko, czasem jeszcze z długiem, a on znowu musi szukać najemcy i posprzątać po starym.
Orientuje się ktoś z was gdzie jest haczyk w leasingach w Niemczech z firmy sixt? Po niemiecku za dobrze nie czaje ale z tego co widziałem na stronie to można zakupić fiata 500 bez wpłaty własnej za 120-150€ miesięcznie
@Krmtzzz: na ile lat zazwyczaj jest gwarancja na nówkę z salonu? Jest to gwarancja na wszystkie awarie, czyli np. pójdzie sprzęgło - pyk gwarancja, czy na określone części, albo gwarancja "jest", ale jak coś się stanie to powiedzą że używanie samochodu niezgodnie z przeznaczeniem i nie przyjmą?
@kone: Tak jak pisałem wcześniej już się trochę w życiu najeździłem szybkimi samochodami. Oczywiście jest to frajda, ale i tak większość czasu jeździsz z przepisową prędkością albo stoisz w korku, więc po co to 400 koni.
Nie mówiąc, że koszt utrzymania też jest znaczny.
@saycool Gwarancja gwarancją, ale po tym jak mi w Clio 2 razy dochodziło do samozapłonu elektroniki w kabinie, to już nigdy więcej Renault nie kupię. Już nie mówiąc o sypiącym się zawieszeniu i stanie blach. Ot tak moje 3 grosze w temacie ;P A tak ogólnie to ja jak najbardziej wolę kupować nowe słabsze niż używane 'premium'. IMO jak używane to tylko jakaś klasa średnia - bo jest ich sporo i można
Niestety dużo też jest na minus: sypiące się silniki (problem z łykaniem oleju),

przecież to tyczy się silników sprzed okolic 10 lat. 4-5 latki to już nowa generacja silników, która tych problemów nie miewa

staro wyglądające wnętrze,

gusta

zdarzały się wersje z monochromatycznym ekranem pomiędzy zegarami,

też dotyczy to wersji sprzed 10 lat...

bardzo drogie ubezpieczenie (ponad 6k rocznie), bardzo często kradzione,

z AC to prawda

znacznie droższe utrzymanie,

coś za coś,
@xerxes931: Ja mam 3 lata. Mozna bylo wziac przedluzona do 5 lat, ale obejmuje ona tylko blachy, wiec bezsens. Ogolnie jest tak, ze jesli cos nawali, nie z twojej winy oczywiscie, to maja zrobic ci to na ich koszt plus auto zastepcze, ewentualnie jakis hotel jak jestes w trasie itp itd. Nie mialem stycznosci z tym w praktyce woec tez nie wiem czy bardzo sie wymiguja.

Mialem natomiast problem z przednia
@saycool: i ogólnie to nie umiesz liczyć bo koszty serwisu włącznie ze spadkiem wartości Audi A5 były by niższe przez 4 lata niż spadek wartości Twojego nowego auta, więc słabo liczysz. A miałbyś konkretne auto, z konkretnym silnikiem.
@saycool 5 lat gwarancji?w styczniowym auto świecie wyczytałem że renault daje tylko 2 lata mechanicznej i 12 lat perforacyjnej,to jak to jest?no chyba że przedluzyles doplacajac jakieś hajsy to może wtedy,czy nie?
post nazistowskiej gospodarki a dwa co nowe to nowe. Stare Audi to nadal stare Audi i nic więcej.

Obecnie koncerny spoza Niemiec dawno już prześcignęły jakością niemiecką myśl.

+: saycool, zielu33 +19 innych

@Singularity00: typowe wykopki są typowe xD nawet nie masz świadomości człowieku ile w tym "starym"(4-5 letnim xD) tam jest technologii dla kierowcy i bezpieczeństwa, względem tego Renault xD banda ignornantów.
@saycool: Miałem bardzo podobną rozkminę tak z półtora roku temu i zrobiłem to samo co Ty - ino stanęło na maździe, ale umówmy się, w markach budżetowych to jest wszystko jeden pies. Ogółem jestem bardzo zadowolony: przez rok, po raz pierwszy odkąd mam samochód, a mam od 10 lat, nie miałem żadnej awarii. Odstawiłem samochód na przegląd w miejscu czystym, ładnym, skąd mogłem popracować zdalnie, dali mi kawę i jeszcze auto
@nibiru: Opel nie podobał mi się wizualnie, zarówno zewnątrz jak i wnętrze, szczególnie słabo wypadają zegary (nawet nim nie jechałem). Jechałem za to nową Insignią i to co mnie zdziwiło to słabe wyciszenie, chociaż w Astrze jest podobno OK. Focus wewnątrz bardziej przypadł mi do gustu, ale z zewnątrz wygląda trochę staro tzn. już mi się opatrzył.