Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Troche #przegryw mam 30 lat, jestem #programista15k ale nie 15k, nigdy nie mialem pracy. Od zawsze freelancer, wiedzie mi sie nie najgorzej ale mam dwa problemy... Jako freelancer, nie potrafie rozgraniczyc kiedy jestem w pracy a kiedy po, bywaja ciagi ze pracuje od rana do switu, wstaje zaczynam prace, pracuje do poznych godzin, na dobranoc serial/film i spac. Po takich ciagach pracy, przychodza ciagi leniuchowania, gdzie calymi dnami nie dotykam kodu ale nawet wtedy, caly czas mysle o swojej pracy. Zakladam ze wlasnie to jest przyczyna braku stabilizacji w moim zyciu, albo pracuje albo wegetuje myslac o pracy. Taki styl zycia odbil sie mocno na moim zyciu towarzyskim, juz dawno wyalienowalem sie do piwnicy i potracilem kontakty. Pomyslalem wiec ze znalezienie stalej, unormowanej pracy, pozwoli mi zmienic zycie, ale... Programowanie od liceum bylo moja pasja, to wlasnie tam zaczynalem robic pierwsze strony internetowe i tak zostalo do dzis. Interesowalem sie glownie #backend poznawalem rozne dostepne frameworki i systemy, nie po to zeby ich uzywac ale zeby poznac ich dzialanie i napisac cos wlasnego, lepszego - przynajmniej z mojego punktu widzenia i dla mnie. W swojej pracy nigdy nie korzystalem z gotowych rozwiazan, od #php po #js sporo przyjemnosci zawsze mi sprawialo pisanie wlasnych klas, np do obslugi bazy, sesji, filtracji danych czy nawet ajaxa - wolalem napisac wlasna klase js do obslugi ajaxa niz uzyc np prostego, gotowego #jquery . Postanowilem przejrzec oferty prac dla #webdev w moim malym miescie i uswiadomilem sobie jak mocno jestem w tyle, od czasu kiedy interesowalem sie frameworkami, CMSami, gotowymi bibliotekami. Co oferta to inny zestaw frameworkow PHP/JS, CMS, IDE nie mam problemu z opanowaniem tego ale skreca mnie na mysl ze mam sie tego nauczyc tylko na rozmowe kwalifikacyjna, ktora nie gwarantuje mi zdobycia pracy. Mirki pomuszcie, co robic, jak zyc?