Wpis z mikrobloga

#nikon #nikkor #nikoniarze #fotografia #pomoc #warszawa
planuję kupić nikkora, albo inny obiektyw z mocowaniem nikona, główne przeznaczenie to fotografia rolkarzy i potrzebuję do tego uzyskać jak najmocniej rozmyte tło i myślę nad nikkorem 50mm f1.4 i zależy mi oczywiście na jak najniższej przysłonie, obejrzałem też porównanie f1.8 z 1.4 i wychodzi, że różnicy w rozmyciu aż takiej nie ma, ale to tak wstępnie spojrzałem na jedno porównanie i idę spać, bo już padam, stąd szanowne mirki szukam takiej pomocy:
- jaki obiektyw af-s będzie najlepszy, by mieć to rozmyte tło w stosunku do ceny
- i przede wszystkim czy znalazłby się ktoś Warszawie, kto mógłby pożyczyć na parę godzin 50mm nikkora 1.4, potrzebowałbym porobić nim zdjęcia dokładnie na placu Piłsudskiego, w zamian za jakiś wybrany trunek, czy inny specyfik
niestety jakoś wypożyczalnie nie mają 50mm :/
  • 11
@Forrest_Gump 70-200 2.8 do takiej zabawy. 50mm to portrety i statyczne rzeczy bardziej (nie mowie ze tylko do tego). Brak mozliwosci zmiany ogniskowen bedzie powodowalo probpemy z kadrowaniem ruchomych obiektow, a taki 70-200 to mozna stanac dalej. Bo rozumiem ze bedziesz gdzies obok jako obserwator a nie w samym srodku wydarzeń
@gtk90 tak jak wiem to rozmycie zależy od przysłony (głębia ostrości), ogniskowej, odległości obiektywu od obiektu i obiektu od tła, jaki wpływ ma format matrycy?
Mam obecnie 18-200 vr II, kupiłem by mieć uniwersalny obiektyw na takie luźne sprawy, ale jednak jego najniższe światło jest tragiczne, bo f3.5 do 4.7, ale tak samo kit 18-55 ma też 3.5, miałem nadzieję, że to 200mm właśnie zapewni mi rozmycie, ale jest ciężko, bo jak
@boa_dupczyciel: tylko teraz się zastanawiam, czy to będzie najodpowiedniejszy obiektyw, by robić z bliska zdjęcia (kadr dla 75mm będzie prze niepełny format) i otrzymywać te rozmyte tło, ale w tej cenie chyba lepiej nie wymyśli się.
@gtk90 skupię się jednak na sprawdzeniu obiektywu z AF.
@cajar: w sumie możesz mieć racje:) to może być tylko pozornie mniejsza głebia ostrości dla większego formatu, wynikająca z większego pola widzenia przy takiej samej ogniskowej. Np. 105mm 3.5 pełna klatka vs format 6x9