Wpis z mikrobloga

jak chcesz się tym zająć na poważnie to minimum 1 posiedzenie 45 minut dziennie preferowane 1h+


@well_being: Nie przesadzaj. Ważniejsza jest regularność medytacji niz długość pojedynczej sesji.
Początkującym wręcz nie poleca się zbyt długiego siedzenia naraz.
@raj: Na początku lub jeżeli twoim celem jest tylko odprężenie się to tak, ale jak chcesz naprawdę zobaczyć co jest możliwe dzięki medytacji, i kiedyś osiągnąć perfekcyjnie stabilną uwagę, nie reaktywność, możliwość wchodzenia w głębokie "jhany", a może nawet nibbane to 45 minutowe posiedzenie dziennie jest takim minimum.
@well_being: Nie musisz mi tłumaczyć, co jest możliwe dzięki medytacji :). Praktykuje od 30 lat i jestem nauczycielem Dharmy :).
Jeśli bym miał mówic o sobie, to bym powiedział, że minimum to jest zrobić przynajmniej 7-dniowe odosobnienie przynajmniej raz (a najlepiej dwa razy) w roku :). Ale tutaj rozmawiam z osobą, która zastanawia sie w ogóle nad tym, czy zając sie medytacją :).
Początkujący zwykle nie jest w stanie 15 minut
@raj: A to mnie zaciekawiłeś, czytałeś The Mind Illuminated? Ja co prawda nigdy nie byłem na odosobnieniu, ale było z pół roku że po 3h dziennie siedziałem, a teraz właśnie próbuje znaleźć minimalny czas jaki potrzebuje na podtrzymanie tego stanu nie-reaktywności odpowiadającemu 9 stage samatha/10 stage TMI. Doświadczyłeś świadomośći bez obiektu?
czytałeś The Mind Illuminated?


@well_being: Nie, nie czytałem. Ogólnie to już od dawna nic nie czytałem na temat praktyki, staram się raczej praktykować niż czytać :)

Doświadczyłeś świadomośći bez obiektu?


Nie jestem na 100% pewien, co masz na myśli, ale stawiam, że chodzi o to, co w naszej szkole nazywamy "czysty umysł". Tak, zdarza się :)
@ceb0lak Jest wiele rodzajów i szkół medytacji, podobnie jak jest wiele dyscyplin sportowych, jednak najlepiej przebadaną naukowo metodą i prawdopodobnie najpopularniejszą jest "mindfulness meditation".Kilka terminów i osób które możesz szukać w necie i na YT: