Aktywne Wpisy
p0melo +1
Mam sąsiada który mieszka w dzielnicy w ktorej mieszkania chodza po 1-3 miliony. Kupił sobie nowego mustanga. Czym moze sie zajmowac? Ma na oko 35 lat. Nie pracuje w korpo, nie jest programista, nie ma bogatych starych, jakies pomysly jak go sprawdzic?
#pieniadze #praca #inflacja #gospodarka #gielda
#pieniadze #praca #inflacja #gospodarka #gielda
framugabezdrzwi +243
w końcu ktoś powiedział że te wywiady w samochodzie są z dupy
Robię prosty projekt na stm32 - coś na zasadzie stacji pogodowej i jestem na etapie ogarniania wyświetlacza TFT - podłączony mam, działa tak jak tego oczekiwałem, ogarnąłem już jak wpisywać tekst i jednocześnie mam wyświetlony zegarek - wszystko działa jak należy.
Chciałbym teraz dodać ikony tego typu jak na załączonym obrazku - potrzebuję ikonkę baterii i np. coś na wzór ikonki wiadomości - z konwersją z jpeg na hex sobie poradzę, gorzej z wyświetleniem tego na ekran, bo nijak nie potrafię sobie z tym poradzić.
Mam funkcję do zapalania pojedynczego piksela:
st7735Pixel(x, y, color) - działa jak należy, zapala pojedynczy piksel, chciałem do tego dodać funkcję typu:
drawBitmap(int16t x, int16t y, const uint8_t *bitmap, int16t w, int16t h, uint16t color) {
int16t i, j, byteWidth = (w + 7) / 8;
for(j=0; j> (i & 7)) {
st7735Pixel(x+i, y+j, color);
}
}
}
}
i w miejscu wskaźnika - *bitmap podawałem skonwertowaną ikonę na hex.
Uzyskałem efekt, że mam wypełniony podanym kolorem kwadrat o wymiarach podanych w miejscu w, h - umieszczony w miejscu x, y - więc częściowo działa, ale jak to zrobić, żeby rysował ikonkę podaną mu w postaci hexa?
Hex to nie format zapisu, a prezentacji. Pod spodem są bity. Po prostu wyciągasz bit, a jak dojdziesz do 8, to bierzesz się za kolejny bajt. I tak do końca
drawBitmap(int16t x, int16t y, const uint8t *bitmap, int16t w, int16t h, uint16t color) {
int16_t i, j, byteWidth = (w + 7) / 8;
for(j=0; j> (i & 7)) {
st7735Pixel(x+i, y+j, color);
}
}
}
}
i wszystko się wyświetla tak jak być powinno. Jeszcze raz dzięki