Wpis z mikrobloga

Dlaczego szanuję #apple, mimo że nie studiuję prawa, nie chodzę na crossfit, i jestem hetero?

1) W listopadzie kupiłem iPhone 8 Plus
2) Do ubiegłego tygodnia wszystko śmigało
3) W ub. tygodniu odkryłem usterkę. Podczas odtwarzania muzyki, z głośnika słychać nieprzyjemny rezonujący dźwięk. Nie jest to jakiś kosmiczny problem. Praktycznie nie słucham muzyki z głośnika, ale stwierdziłem, że skoro wydaję XXXX zlotych na telefon, to chcę, aby był w 100 proc. sprawny.
4) Zaniosłem telefon do autoryzowanego serwisu - bez żadnych paragonów, dowodów zakupu i kart gwarancyjnych.
5) Przyjęli telefon, wystawili kwit.
6) Godzinę później dostałem na maila 30 zdjęć mojego telefonu, bym mógł potem porównać jego stan przed i po naprawie
7) Dwa dni później dostaję maila: "Znaleziona usterka wymaga wymiany urządzenia na nowe".
8) We wtorek mam odebrać nowy telefon.

Ktoś powie, że "na zachodzie to norma". OK, ale w Polsce zawsze byłem przyzwyczajony do innych standardów traktowania. Gdy tylko zaniosłem sprzęt do naprawy to sklep/ producent:
a) Traktował mnie jak złodzieja, który chce coś wyłudzić.
b) Szukał sposobu, by udowodnić mi, że to ja uszkodziłem urządzenie.
c) Tygodniami przeciągał naprawę.
d) Zachowywał się, jakby robił mi łaskę, że honoruje gwarancję.

W przypadku Apple tego wszystkiego nie ma. Coś nie działa? Naprawiamy to z miejsca lub wymieniamy ci urządzenie. I jeszcze cię przeprosimy za niedogodności. Dlatego będę nadal przepłacać za sprzęty z japkiem.

#bojowkaios #iphone
  • 15
@Pan_Slon: Wadliwe egzemplarze wracaja do fabryki w Chinach. Sa rozbierane na czesci, czyszczone, kazda czesc jest testowana i jesli jest sprawna to wraca ponownie w refubach, a jesli nie to utylizacja.
@Tik3rX: jak kupisz u premium reseller-a albo bezposrednio od apple to rekojmia jak najbardziej dziala.
@dob3k: a jak wygląda rękojmia gdy zamówię ze strony apple? tak jak roczna gwarancja że idę do autoryzowanego serwisu czy musze najpierw się z nimi kontaktować?